Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
J: Praha sice oficiálne neuvažuje o zavedení trolejbusov, ale zato tam každý ľutuje ich zrušenie v roku 1972. Každopádne Prahu ani nenapadla taká vec, akože plynofikácia. Dokonca na FD ČVUT leží jedna diplomová práca, ktorá dokladuje, že prevedenie pražskej dieselautobusovej dopravy na trolejbus je lacnejšie ako plynofikácia, a to aj v počiatočných nákladoch, tak aj na prevádzku. Kontrolný výpočet, ktorý pre mňa robil jeden vyštudovaný elektroenergetik, dáva náklady na prejdenie 55 mil. vzkm 58 mil. Kč u dieselu a 11 mil. Kč u trolejbusu. Takáto finančná úspora, nehovoriac o úspore ekologickej, sa s tvojimi plynovými busmi nedá dosiahnuť.
Reakcia na: Vladimír #391:
"kde mali a majú trolejbusy zelené"
Opravujem vetu, samozrejme "kde mali majú trolejbusy zelenú". O farbu vozidiel vôbec nešlo ☺
Reakcia na: J #386:
Prečo ppužívaš len príklady, ktoré sa Ti hodia? Áno, Viedeň a Praha ani o trolejbusoch nerozmýšľajú (aj keď v prípade Prahy to nie je celkom pravda), ale na druhej strane tu máme svetlý príklad z rakúskeho Salzburgu, kde mali a majú trolejbusy zelené a podľa najnovších správ sa tamojší DP rozhodol, že v meste bude prevádzkovať len jeden druh dopravy a definitívne zlikviduje autobusovú dopravu a zatrolejuje zvyšné úseky mesta. Takže tak... (podľa mojich informácií).

Ak obhajuješ ekologickosť plynu, ber ohľad aj na prešovské podmienky, keďže sme v prešovskom fóre. V PO takmer všetky kapacitné smery sú strolejované a tie ktoré nie sú, sú adeptmi na ďalšie trolejovanie. V konečnom dôsledku Ti autobusové smery vychádzajú priľahlé obce + mestské časti s 60, max. 30 min. intervalom. A nechcem byť hrubý, ale keď Vydumanec (čo ako pekne tam je a koľko lesov je tam) je hlavnou výpadovkou na Margecany, splynofikovanie tej Karosy, čo tam raz za hodinu prejde, je podľa mňa skôr smiešne.

Ceny plynu nie sú kolísavé. Ale dokedy? Ak raz vieme, že zásoby zemného plynu sú vyčerpateľné, je len otázkou času, kedy začnú vyskakovať. Skôr sa mi zdá pravdepodobnejšie, že ekonomicky výhodnejšie je zatiaľ ceny plynu podržať, vyvolať histériu okolo cien ropy, navnadiť na používanie plynu a potom si s jeho cenami robiť čo chceš.

Kiež by si mal pravdu a doprava by fiškálnou decentralizáciou neutrpela. Na rok 2005 nedostaneme od štátu ani korunu a mesto sa tvári, že o ničom nevie a neplánuje dať na MHD viac ako po ostatné roky. Myslím, že nemusím vyčísľovať finančný dopad takéhoto variantu. A ak aj mesto peniaze naškriabe (neviem z čoho, lebo vieme ako sa u nás robia reformy), stále mám obavu o obce, pretože mesto určite na dopravu do obcí pripievať nebude. A či budú obce vládať platiť všetko samy. Či pôjde niečo na MHD aj z VÚC alebo nie... Nikto nevie.
S499.1023 este jedna mala poznamocka. Rozkaz Op nemznamena Otvorene Priecestie, ale OPatrnu (jazdu) v suvislosti aj s jeho dalsimi castami B a C.
pokr.: V prípade, že by aj došlo k nestiahnutiu zberača, síce k jeho poškodeniu dôjde, ale aspoň nie k potrhaniu trolejového vedenia výstreleným zberačom. Naposledy som si na Levočskej ul. v smere do mesta všimol vylomený pertinax, ktorý izoluje jednotlivé troleje danej stopy (zrejme ho strhla botka vypadnutej palice) a dlho sa s tým nič nerobilo. Na tomto mieste by zberač zapadol do medzery a celkom isto by došlo aj k poškodeniu vedenia.
K tomu trolejovému kríženiu by som chcel doplniť pár vlastných poznámok. Trolej na žel. trati je izolovaná štyroma keramickými deličmi (2x pred a 2x za krížením), pričom dĺžku izolovaného úseku bez napätia odhadujem na cca 80 až 100m. Netrúfam si odhadnúť, do aká by mala byť minimálna rýchlosť prejazdu, ale pod 40 km/h to vlak zotrvačnosťou určite utiahne. Pokiaľ by bol trolej ukončený pred trolejovou križovatkou, minimálne by to znamenalo podstatne dlhší úsek bez prúdu, nehovoriac o lepšej bezpečnosti a prepojenosti úsekov. Aj keď som si na základe Paryrovho upozornenia tiež všimol klesanie vertikálne stopy trolejbusového vedenia, možno práve v danej šírke šmýkača na zberači by nedošlo k jeho zachyteniu. Ako už však bolo povedané, trolejbusová stopa je však naviac uložená voči žel. troleji o máličko nižšie.
Reakcia na: galiyosha #381:
Ešte som zabudol, že stále ten plyn má vydržať o 10 rokov dlhšie, takže o 3/4 životnosti busu.
Reakcia na: Vladimír #369:
Ale spájať trolejbus a autobus je scetné. Žiaden podnik si nemôže dovoliť mať len trolejbusy, kvôli výlukám, výpadkom a iným mimoriadnym situáciám.
A ak ide o také mestá ako Viedeň či Praha, ktoré o troloch ani nerozmýšľajú,.. Treba porovnávať CNG bus a Diesel bus. Keby to však cenovo vyšlo nakoniec rovnako, tak vždy má CNG ekologickú výhodu a tá je nezanedbatelná.
Aj keď samozrejme v každom prípade vyhráva vo všetkých smeroch trol.

Re #373 S499.1023: Videl si kapitálovú dotáciu štátu za posledné roky. Vieš, že ten minulý dostal DPB 103 mil na reko busov na pohon CNG. Mohol síce vymeniť len motory a dať tam bomby (ako 3600) ale využil št. rozpočet a spravil si za štátne aj reko vozov. Síce nie moc kvalitnú, ale predsa.

Re #381 galiysoha: CNG bus je drahší, o takmer milión pri kĺbovej verzii (mám ten pocit) ale na 1km sa dá ušetriť až 5Sk. To je pri denných 200km 365tis. za rok. Áno aj plyn je vyčerpateľný, ale pohyby cien plynu nie sú tak kolísavé, za posledné roky majú vďaka posilovaniu koruny mierne klesajúsu tendenciu (myslím svetové ceny plynu). Ak by nebola plynofikacia, niečo na korupciu sa už najde, bohužial a radšej pomalší CNG ako rýchlu naftu, aj keď je to aj o sprevodovaní. CNGvraky sú hore DD rovnako rýchle ako klasik Karosy. Najradšej trol.
Plynofkácia starín je z núdze cnosť, lepšie by bolo keby ročne pribudlo 50 nových CNG, ako 30 Vrakos.

Vladimír: Prešov by mal dopadnút podľa všetkého +/- 0. Horšie to bude s BA či KE. Napríklad cestná daň je príjmom VUC a ten sa má starať o cesty 1. a 2. triedy. Ale v týchto mestách ich spravuje magistrát, tak teraz nevedia čo a ako. Hlavne BA sa búri, keďže bratislavský automobilizmus = slušné prachy, žalostný stav povrchu cestnej siete,...
Myslím si však, že Prešov robí chybu, že sa po CNG neohliada. Čas ukáže.
Reakcia na: Esicko #380:
Ešte doplním, že v Červenici som bol niekedy medzi Vianocami a Silvestrom, PZS už bolo nové.
Reakcia na: Esicko #380:
Vďaka za vysvetlenie, Tvoje vyjadrenie v KE fóre som nezaregistroval, sorry, idem pozrieť.
Reakcia na: bigmac #378:
Však ja viem, čo znamená aký rýchlostník, len ma zaujímalo, prečo je tam rýchlostník s mašinkou, keď je tam PZS...ale už je tu nejaký komentár od Esíčka, zaraz ho idem študovať.
Reakcia na: galiyosha #381:
Aj z týchto dôvodov verím, že Prešovu žiaden plyňák nehrozí. Ja verím len trolejbusom. Aj dnes som mal na DP pohovor o trolejbusovej trati na Šváby - silne som lobboval za variant dennej L1 v trase nočnej N1.

Zdá sa však, že nad podnikom sa pomaly ale isto začína vznášať mrak fiškálnej decentralizácie. Napriek tomu, že január 2005 sa blíži, nikto nevie ako sa to na MHD prejaví, a tak sa všetky rozvojové aktivity (ktoré sa nestihnú do konca roka 2004) a rozhodnutie o nich odkladajú až na rok 2005.
Dúfam, že nás nečaká žiaden kolaps a MHD sa udrží v súčasnom stave aj s obcami a za prijateľnú cenu pre cestujúceho.
Reakcia na: J #368:
Vzhladom na to, ze zemny plyn je surovinou rovnako dolezitou ako ropa, a jeho zasob je len o malo viac (budu stacit mozno o 10 rokov dlhsie nez zasoby ropy), plynofikacia nic neriesi, nehovoriac o tom, ze v nasich podmienkach je to idealna zamienka pre dalsiu korupciu. A sam dobre vies, ake su prevadzkove skusenosti s plynakmi v BA. Navyse, ak maju byt nove CNG autobusy tak lenive, ako ten testovaci MAN, tak dakujem, nemusim. A neviem, aky je cenovy rozdiel medzi CNG a naftovou verziou, ale tiez to asi nebude zanedbatelne.
Reakcia na: S499.1023 #372:
Add "rychlostnik 100 s masinkou". 1) Neviem kedy si tam ten rychlostnik videl, ale od 1.1. tohto roku tam uz nema byt, lebo na uvedenom priecesti je nove PZZ vybudovane v suvislosti s aktivaciou elektronickeho stavadla Siemens, z ktoreho dispecer riadi usek Presov (mimo) - Plavec (mimo). Zmena do Dodatku k ZCP 107 plati od spominaneho 1.1.2004. Ak tam je, modra masineria este nestihla zrusit. 2) Pred zmienenym priecestim bolo znizenie rychlosti na 30! km/h, z dovodu zlych rozhladovych pomerov a tragickych nehod na nom. Logicky si kladies otazku, o akych rozhladovych pomeroch tocim, ked tam boli blikace... Niekto tam vliezol aj napriek svetelnej a zvukovej vystrahe (co je na Slovensku bezne, ale aj v CR), tak sa tam dala naviac 30-ka. To by vsak ako uznas, musela byt vsade, lebo snad uz na kazdom priecesti v SR uz niekto vliezol na "CERVENU" a BUM. Takze to nechapem ani ja. 3) Je to aj o tom, ze PZZ(S) su casto vo vystrahe z inych dovodov ako jazdy vlaku (najcastejsie porucha kolajoveho obvodu) a vodici uz casto stratili navyk cakania pred priecestim. 4) Pred priecestim s PZZ(S) moze byt znizena rychlost aj z dovodu, ze dlzka priblizovacieho obvodu z roznych pricin nevyhovuje pre plnu tratovu rychlost a nebolo by dodrzane vcasne uzavretie zavor. Tak sa plna tratova rychlost (velmi koncepcne) znizi (ved casu mame vsetci dost) na taku, na aku vyhovuje skrateny priblizovaci obvod. Konkretny priklad PZZ na zastavke Kosice predmestie, smerom z Kosic po priecestie len 70, za priecestim 100 s masinkou. Priblizovaci obvod aby vyhovoval pre 100, musel by byt v Kosiciach na vyhybkach a na take zbytocnosti vyhadzovat peniaze, a este ak stale len nie su a nie su 🙂 Je to aj o amaterizme a jasnych pravidlach hry, o ktorych som pred par dnami pisal v suvislosti s pripadom "Shorty" v Kefoore a na ktore si nereagoval.
re s499.1023, rychlostnik: takze tipujem, ze pred tvojim rychlostnikom je nejaky iny, ktory navesti nejake ine obmedzenie (a urcite mensie) ako je 100 od masinky a mozno je to tam prave kvoli tej zastavke alebo rozhladovym pomerom...atd...
re s499.1023, rychlostnik: uvedene miesto nepoznam, ale rychlostnik plati po nasledujuci rychlostnik, pripadne po inu navest obmedzujucu rychlost vlaku. pokial je nasledujuci rychlostnik navesti vyssiu rychlost, tak vlak moze zacat zvysovat rychlost az ho prejde celou dlzkou. pokial je tam masinka, moze zacat zvysovat rychlost hned po minuti rychlostnika celom vlaku.
Reakcia na: Papyr #375:
Isteže to nie je problém spraviť ale u nás sa to tak nikdy nerobilo a môžeme byť radi, že nám modré gumy neodrezali trombelusy na Sídl. III ? .
A inak - vo Švajčiarsku síce nemusia sťahovať zberače, ale zase tam majú fest dlhé izolované úseky. Aj keď nie až také dlhé ako má vlak v PO:-).
Reakcia na: Papyr #375:
PS: Na Bajkalskej je to priblizne v jednej rovine, ale tam sa to da lahko urobit (klesanie k miestu krizenia), pretoze je teren cesty priam na to stavany, cesta totiz ku kolajniciam z oboch stran klesa.
Nie je v dnesnej dobe technickym problemom urobit krizenie vlaku 3kV s trolejbusom 600V tak, aby ani vlak, ani trolejbus nemuseli stahovat zberac. Vo Svajciarsku to funguje, aj ked maju zeleznice elektrifikovane striedavinou 15kV. To by ale museli modre neurony zabrat.

Len v Presove mame u trolejbusoveho troleja z oboch stran smerom ku kolmemu kontaktu s zeleznicnym trolejom STUPANIE a nie KLESANIE, aby prechadzajuca lyzina zberaca lokomotivy musela strhnut trolejbusove troleje.
Reakcia na: bigmac #370:
Kefalín, boha vášho, neslopte toľko?.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.