Bratislava je väčšia, vo všeobecnosti je tam viac semaforov, dlhšie sa na nich čaká, medzizastávkové vzdialenosti sú menšie. To dáva základ tomu, že cestovná rýchlosť (t.j. prejdená vzdialenosť za čas) je v Košiciach vyššia ako v Bratislave. Inými slovami, košickou električkou sa za kratší čas dopravím ďalej ako bratislavskou.
Čo sa však týka omžitých rýchlostí (rýchlosť jazdy vozidla), tie sa odvíjajú od návyku vodičov, stavu električkových tratí, rýchlostných obmedzení a dbaní na ne. V tomto vyniká zas Bratislava, pretože sa tam jazdí električkami všeobecne rýchlejšie a agresívnejšie.
Furčan, pamätáš ako si tu napísal, že si mi poslal mail???? Vtedy mi to dáko poruchovalo, teda mail nedošiel a preto ťa prosím, aby si mi poslal ešte raz ten mail.
Pozri sa, ja som tu začal nadviazaním na príspevok, ktorý hovorí o PRIEMERNEJ CESTOVNEJ RÝCHLOSTI. Na to sú pre reálne porovnanie potrebné údaje o jazdnej dobe a dĺžke linky, a Ty to dobre vieš.
To, že v BA električky premávajú s väčším zrýchlením a následným prudším brzdením a medzi jednotlivými cyklami zrýchlenia a brzdenia majú aj viac páuz, takže graf by bol výrazne "zubatý" a s väčšími rozstupmi, ešte vôbec neznamená, že sú rýchlejšie (subjektívne porovnanie). V KE by takýto graf bol síce s plynulejšími prechodmi a s menšími rozstupmi, ale priemerná cestovná rýchlosť je aj tak vyššia a výsledkom je objektívne porovnanie. Ak sa v budúcnosti v KE ešte upravia chronometráže, a sú tu veľké rezervy, čo všetci veľmi dobre vieme, tak bude priemerná cestovná rýchlosť v KE ešte vyššia.
To, o čom hovoríš Ty, sa týka najvyššej rýchlosti v tomto procese, a teda maximálnych hodnôt z tohto pomyselného grafu, čo však nedáva záruku objektívneho porovnávania. Čas trvania tejto hodnoty môže byť oveľa kratší, ako napr. v inom prípade pri nižšej rýchlosti, ale dlhšom časom horizonte.
No a nakoniec, ak už hovoríme o maximálnych rýchlostiach, tak rýchlosti, aké sa dajú dosahovať na rýchlodráhe (a to už trať ani nie je v najlepšom stave...), sa v BA určite nedajú.
Ty si dobre jablko, neviem na čo sa do toho miešaš ešte aj Ty, ked si to tu diskutuje Sarko s BMkom....Sa tu už dosť na tom aj tak vadili ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Bratislava je väčšia, vo všeobecnosti je tam viac semaforov, dlhšie sa na nich čaká, medzizastávkové vzdialenosti sú menšie. To dáva základ tomu, že cestovná rýchlosť (t.j. prejdená vzdialenosť za čas) je v Košiciach vyššia ako v Bratislave. Inými slovami, košickou električkou sa za kratší čas dopravím ďalej ako bratislavskou.
Čo sa však týka omžitých rýchlostí (rýchlosť jazdy vozidla), tie sa odvíjajú od návyku vodičov, stavu električkových tratí, rýchlostných obmedzení a dbaní na ne. V tomto vyniká zas Bratislava, pretože sa tam jazdí električkami všeobecne rýchlejšie a agresívnejšie.
Na tom sa už hádam všetci zhodneme.