Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: rl #6664:
S prešovskou špz? Je to sukromný bus a na Ťahanovciach som nevidel žiadne odstavné parkoviska ako sú na KVP na Klimkovičovej, alebo na Triede KVP. ?
Nevie niekto prečo na Ťahanovciach pre Nadchodom stojí už také dobré 2 mesiace cestovná Karosa ?
Reakcia na: sittam #6660:
Ako si prišiel na to, že omnibus je vozidlo poháňané drevným plynom?
0mnibus je všeobecne cestné vozidlo na hromadnú prepravu osôb (teda aj trolejbus, aj dostavník, aj autobus), trolejbus je vozidlo napájané elektrinou z vrchného vedenia. . Pokiaľ bude na baterky, furt bude poháňané elektrinouu ale nebude to trolejbus. Nemecký názov trolejbusu - Obus - je skratka od výrazu Oberleitungsomnibus ? .
Reakcia na: sittam #6660:
vtedy este asi slovo trolejbus nepoznali 😉

ale pokial ja viem, tak omnibusom sa oznacoval koc tahany konmi 🙂 btw. latinske slovo omnibus znamena "pre vsetkych ludi" 🙂
mám aktuálny vodičov CP delenej služby na linke 9.
Preco v clanku na adrese http://www.bleskovky.sk/?cid=32486&sid=26&ref=clanok_tsekcia nazyvaju omnibus trolejbusom? alebo vravia o dvoch rozlicnych vozidlach? Ved omnibus je vozidlo pohanane drevnym plynom a trolejbus je vozidlo phanane elek energiou, teda dratolez. Alebo to tak nie je? opravte ma ak sa mylim
Ešte sa vrátim k L30 - podľa údajov z DPMK vraj od roku 2000 na nej ešte pred zavedením Solarisov premávali klbáky. Nerozumiem tomu, ja som si bol skoro na 100% istý, že som si pamätal malé vozy, ale nehádam sa. Záznamy z DPMK mi zapravdu nedali.
Reakcia na: Vševedko #6656:
doplnim, ze aj druha bratislavska seria mala tie BROSE transparenty (resp. este ma v B-voznoch)
Reakcia na: Vševedko #6656:
Aha, no priznávam, že v kabíne bratislavskej T6 som rozdiely detailne neskúmal. V KE majú takéto manuálne prevíjacie transparenty všetky KT8 a T6, s výnimkou vozidiel s dodatočne inštalovaným systémom BUSE.
Reakcia na: Sarko #6653:
"Naše" (bratislavské T6A5) nikdy prevíjacie kľukové transparenty na spôsob anakondy nemali, prvá séria bola doaná s elektromechanickými prevíjacími transparentami BROSE, kde sa cieľ volil navolením kódu cieľa a stlačením tlačidla Start, v prípade zlyhania sa dalo prevíjať ručne (elektromotoricky tlačidlom), pričom cez dieru v kryte transparentu v kabíne vodiča bolo možné sledovať aktuálnu polohu plátna.
Reakcia na: balky #6650:
Tá skrinka za vodičom je najmä odpojovač, ktorý je normálne umiestnený na strope. Tam je teraz klimatizačná jednotka a tak odpojovač musel ísť na iné miesto. Takúto úpravu majú všetky KT8D5R, ba i originál KT8D5N v Brne.
Reakcia na: TeBeCe #6627:
Aha, myslím, že v nízkopodlažných nie sú tie biele čiary nikde vyobrazené. Buď to maliari zabudli, alebo sa rozhodlo, že sa do nich čiary nebudú dávať (zistím dodatočne). Nálepky však lepí iné oddelenie, ktoré tieto dáva štandardne do všetkých vozidiel.
Reakcia na: TeBeCe #6621:
Práve pozerám, že som Ti ešte nezodpovedal na posledné 2 otázky. Tie čelné prevíjacie transparenty sú originál ČKD, také máte určite aj vy na T6A5. Tento transparent však mal byť pôvodne určený ako smerový, ale kvôli neinštalovaným strešným linkovým transparentom sa v smerovom transparente plátna prestriekali a urobili sa linkové. Ovládajú sa cez ozubený mechanizmus manuálne kľukou.
xcmjk ? ? ? ? ? ? ? ☺ ?
Trocha som sa odmlcal, pretoze som si uzival dovolenku. No uz je vsetko v starych kolajach...
Vsimol som si,ze nam uz zarezava aj tretia NP elina. Je to uspech, ze to bolo tak skoro po jej dovezeni do DP. Zaujal ma v nej oplechovany vycnelok za vodicom - kabina A. Za kabinou B to chyba. kvoli comu je takato dodatocna uprava?
Uz niekolko dni je zastavka Termostav povinna pre vsetky okoloiduce spoje. Na L13, voz 5101 to vsak bola Colnica. Svedci to o "perfektnej koordinacii" zloziek DP. Niekto nariadi zastavovanie vsetkym linkam, druhy (mozno) opravi CP a treti sa vykasle na zmenu v hlaseni zastavok v autobusoch DP.
Reakcia na: TeBeCe #6620:
Hm, a ja som ďalší, čo to isté napísal, lebo čítam diskusiu odzadu...
Reakcia na: BMko #6611:
Musím súhlasiť so Sarkom. Tá "plná prdel" v BA sú dvere výklopné. Na rozdiel od Ferrari sa však vyklápajú okolo zvislej, nie vodorovnej osi ? . Predsuvné dvere sa potvoria a potom kopírujú bočnicu. Napríklad metro M1.
Reakcia na: Dispecer #6644:

Hornádska: 4076, 4077, 3102, 3104 a asi aj 6039
Šaca: 6036, 6037, 6040, 6043 a asi tam bude toho viac, možno aj Ikarusy z minuleho roka. ?
Reakcia na: Dispecer #6645:
NIč MHD v Šaci nie je oddelená, garáže tam su viacmenej pre potreby USS vtedajších VSŽ...by bolo nezmyselné aby sa na pár kol vnútropodnikovej dopravy trepali 10 km do Šace autobusy z mesta. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.