Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sarko #6626:
dakujem za odpovede 🙂

ad biela ciara: bolo to v tej nizkopodlaznej, ale na zadnom konci (teda aspon v tom case na zadnom konci 🙂 ). tam bola rovnako aj ta nalepka s tym divnym napisom. tusim to bola 517(?)

ad Nenahynanie: stitky su originaly z CKD, ale v jednej vasej T6A5 boli na oknach vedla tych originalnych (uz vyblednutych) stitkov nove nalepky zrejme made in DPMK (bola to tusim ta s reklamou na umyvaciu linku) 😉
Reakcia na: TeBeCe #6620:
K dverám, máš dobrý postreh, zostal tam pôvodný pohon dverí s ruskými leteckými (či akými) motorčekmi. ? Osvetlenie je takisto pôvodné, akurát v strednom článku sú nové kryty a vo všetkých azda aj nové žiarivkové trubice.

K tomu nápisu, ak to bola nálepka, niekto si ju vymyslel. Inak upozorňovacie nápisy sú väčšinou ešte striekané. No a ten priestor vyznačený bielou čiarou má byť od madla po pravej strane prvých dverí kolmo ku kabíne vodiča. Zrejme si sa viezol s vozidlom, ktoré bolo na prehliadke, kde sa vymenila guma, ale čiaru už v maliarskej dielni natrieť zabudli.

V prípade "Nenahýňajte" máš pravdu, až som prekvapený, že som si to doteraz neuvedomil, že je to nesprávne. Nie sú tie umelohmotné štítky originály z ČKD? Nemáte/nemali ste také aj v BA?

K #6621 - košické T6A5 už strešné prevíjacie transparenty nemali, i keď vývod na streche majú a káble sú tam zaizolované. Ešte pred dodávkami T6 už boli systematicky odstraňované aj z KT8D5. K tomu došlo z dôvodu, že medzi linkami sú rôzne prejazdy a kvôli niekoľkonásobnému dennému prevíjaniu sa plátno veľmi rýchlo poškodzovalo. Nedávno som prišiel aj na to, že sa ničilo kvôli inverznému nástreku (v priestore čísla bolo čisté biele plátno, zvyšok modrý nástrek). Farba urobila plátno tvrdším a menej poddajným a tak sa začalo po okrajoch v podstate lámať. Posledné 3 transparenty boli ešte minulý rok na troch KT8 (512, 517 a 534), ktoré pravidelne vykonávali zálohy (vozovňa, Št. Lokomotívy, OC Važec). Transparen na A-článku bol však otočený o 90° tak, že číslo linky bolo vyobrazené len v smere jazdy (t.j. už nie od strany dverí). Číslo sa skladá z terčíkov a jednoduché manuálne ovládanie je inštalované v kabíne vodiča. KT8 #512 i 517 prešli GO s dosadením BUSE, takže posledný takýto "čudný" transparent už zostal len na #534.
Reakcia na: BMko #6624:
Do vety, "vymyslieť a odskúšať vyklápacie dvere smerom nahor", si doplň "vo vozidle MHD". Inak nemám vedomosť, že by bol takýto mechanizmus niekde v MHD použitý...
Reakcia na: Sarko #6622:
Zaspal si dobu?? To uz jestvuje vysse 20 rokov
Vladimir. Od pondelka 20.9. do 1.10.2004 zacina dalsi 12 dnovy blok nepretrzitej vyluky Kysak - Drienovska Nova Ves. Obmedzenia v jazde vlakov totozne s predchadzajucim blokom.
Reakcia na: BMko #6618:
Vodiaci mechanizmus máš na predsuvných. To T3Mod, ako píšeš, nemá - je tam zvyslá tyč - takže sú výklopné. Ale inak mi napadla myšlienka s tým Ferrari... Vymyslieť a skúšobne odskúšať vyklápacie dvere smerom nahor namiesto smerom do strán, by mohlo byť zaujímavé. ?
este jedna otazocka...mali kosicke T6A5 niekdey na streche "televizory", ak ano pouzivali sa? zdalo sa mi ze som nejake stopy po nich videl. tie celne previjacie transparenty s cislom linky su akej znacky? ako sa ovladaju?
Reakcia na: Vladimír #6613:
a pozeram ze niekto napisal to iste ?

Sarko: na tej KT8 sa mi nepozdavali dvere - system ich pohonu asi zostal povodny, pretoze mali dost velku volu a "plantali" 🙂

dalsia vec je zrejme tiez povodne vnutorne osvetlenie. neviem ci sa creva tych svietidiel menili, ale ak su to take povodne made in CKD, tak to tiez ziadna vyhra. a mininalne jedno svietidlo uz bolo cele ogrcane od niecoho vyteceneho (tak ako byvaju v T3kach) 😞

co znamena napis "Ak stojíte, píšte" ? taku nalepku som tam tiez videl, mozno to len nejaky vtipalek vyrobil, ale vyzeralo to ako ostatne nalepky...yo, a na kabine bol tiez daky napis, nieco v tom zmysle aby cestujuci nestali v priestore vyznacenom bielou ciarou, ale ziadnu bielu ciaru som tam nikde nevidel 🙂

ps: spravne sa píše "Nenahýnajte sa z okien" a nie s "Nenahýňajte..." to, ze to v CKD nevedeli sa da pochopit, ale ked robime nove nalepky, tak to uz mozme napisat spravne 🙂
V roce 1983 se údajně začalo s vyřazování vozů T2 údajně se jich vyřadilo 14 kusů neví někdo o které šlo určitě byla mezi němi 234 výr.čísla 152 ???.
Reakcia na: Vladimír #6613:
Ano, ale mas tam vodiaci mechanizmus. Ale to co je na T3Modke, nie je take ako na Citare
Reakcia na: BMko #6611:
neviem ake su tam sice dvere, ale ak su take ako su v BA, tak potom su to dvere vyklopne a nie predsuvne 🙂 predsuvne sa len trochu predsunu a potom sa po obvode vozidla po nejakej kolajnicke vysunu. aspon tak to raz Palo Polak vysvetloval.
Reakcia na: unknown #6615:
? ? ? ?
Reakcia na: Diggi #6599:
Oči si nevypichuj, máš pekné oči 🙂
Vladimir> Nevies ze ako sa to robi aby hlasilo zastavky? AK VIES PROSIM NAPIS. Ked nevies napis aj tak . Ked nevies nevies mi poradit kto by to mohol vediet? DIKY. ☺
Reakcia na: TeBeCe #6609:
Ad. vnútorné displeje: Keby si sa viezol busom so spojazdneným hlásením, bol by si (v porovnaní s bratislavskou mierou využívania BUSE) spokojný, možno až príjemne prekvapený. Žiaľ, električky sú na tom najhoršie. Skrátka, názor si si utvoril z najhoršieho, čo si vidieť mohol.

Re #6611 BM: Ani ja sa nechcem vadiť s Tebou, ale prikláňam sa k Sarkovi. Vo všeobecnosti sa v rôznych materiáloch, textoch, článkoch a pod. rozlišuje pojem "výklopné" a "predsuvné" dvere. Výklopné dvere, mnou laicky povedané, sú napojené na zvislú tyč pri dverách, ktorá sa pri otváraní pootočí a dvere opíšu časť oblúka a pritlačia sa k bočnici vozidla. Takéto dvere má napríklad Karosa B 700/B 900 alebo aj bratislavské T6-ky tretej série. Naproti tomu dvere predsuvné sa pri otváraní najprv iba mierne vysunú a následne ďalším mechanizmom posúvajú rovnobežne s bočnicou vozidla. Žiadny oblúk neopisujú. Takéto dvere malo napr. Citaro pri druhých a tretích dverách.
Ak DPB tieto pojmy zamieňa, to je už vnútorná vec DPB 🙂
? Viete niekto ako sa to robi aby v KT8 D5 R.N ev. 517, 521,512 (a aj v busoch) hlasilo zastavky a vipisovalo na vnut. panel. nasled. zast. prosim napiste mi to. Chcem sa to uz konecne naucit. Napiste prosim co treba stlacit a ako sa to cele robi. DIKY MOC.


SORRY ze pisem bez makcenov. Blbne mi pocitac a neda sa prepnut klavesnica. PROSIM AK TO VITE NAPISTE MI TO.
Reakcia na: Sarko #6608:
Nechcem sa z tebou na tom vadit, ale stale je tam ten isty system otvarania dvery. V Bratislave je toho plna prdel a oficialne sa v papieroch pise predsuvne dvere.
A inac plynie to aj z nazvu. Vyklopne dvere by sa museli vyklapat. A take dvere ma tak neaky model od ferari 🙂
Reakcia na: TeBeCe #6609:
Aj keď to v KE nie je žiadna sláva, oproti minulosti (najmä koniec 90-tych rokov), to bolo omnoho, omnoho horšie.

Na BUSE síce nie je spojazdnené zobrazovanie, pretože chýbajú snímače, no uvažuje sa o tom, ako by sa to dalo vylepšiť. Na nízkopodlažných KT8 už sú, tu zasa treba vyriešiť nejaký problém v programe, na čom sa pracuje. Tu sú inštalované aj vonkajšie hlásiče pre nevidiacich. Nová verzia BUSE by mala byť vylepšená, pridajú sa vizuálne a zvukové značky o zmene tarifného pásma a pod. Okrem iného bude potrebné sprísniť postihy za nesprávne používanie, resp. nepoužívanie informačného systému.

S električkami sa samozrejme do budúcna počíta, to zasa neber vážne naše tunajšie apokalyptické vízie. ?

Čo sa týka rekonštrukcie nízkopodlažnej KT8, jej podanie zodpovedá dohodnutým rozsahom prác a cenou, ktorá je len okolo 8 mil. Sk. Ale zaujímal by ma Tvoj názor, čo konkrétne sa Ti nepozdávalo. Námietky môžeme potom posunúť ďalej kompetentným, resp. si ho sami prečítajú.
tak som bol u vas na navsteve. celodenny listok som si nekupil, lebo stanek mali zrovna zavrety. takze som si zaobstaral 3 obycajne listky. k Tech.univ. som isiel linkou 2 (T6A5). naspat som si pockal na tu nizku podlahu na linke 7, potom opat linkou 2 (opat T6A5) na stanicu. no musim povedat, ze stav vasich elektriciek ma veru dost sklamal. aj ked sa asi nepocita v KE do buducna s elektrickami, aj napriek tomu by si zasluzili vacsiu pozornost...no a tie vnutorne displeje BUSE maju este mensiu informacnu hodnotu ako v BA ked neukazuju ani len nasledujucu zastavku, keby som nemal ten kusok vytlacenej mapy, tak sa aj zbytocne preveziem 😞 nizka podlaha je vcelku fajn, ale tiez mohla byt aj trosku kvalitnejsie zrekonstruovana ta elektricka. zrejme profesionalna deformacia ? a este som si zaspominal na stav bratislavskych T6-iek pred vsetkymi moznymi rekonstrukciami 🙂
Reakcia na: BMko #6586:
Až teraz som si všimol, že si sa zle vyjadril. T3Mod-ka má výklopné dvere, tak ako napr. Karosy. Predsuvné dvere v KE nikde nemáme. Majú ich napr. Mercedes Citaro alebo KT8D5N v Brne.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.