Reakcia na: Nodes #6445:
Tak co, pan veduci odboru pravnych vztahov, ze by toto bola prva mala uloha pre VPMK? Ten clanok je naozaj vrchol nevedomosti, bolo by k veci na to poukazat. Ozvi sa mi na maggi@dorm.utc.sk pripadne telefonicky a skusime nieco pikantne vytvorit... ?
Sarko
Čo sa týka kapacít, v prípade kĺbových autobusov je tu JEDNOZNAČNÁ MOŽNOSŤ VYUŽIŤ NÁKUP KĹBOVÝCH SOLARISOV URBINO 18 A ZA POROVNATEĽNÚ CENU, tak ja naozaj nerozumiem, čo chce tým pán riaditeľ naznačiť, že "treba nám vozy, ktoré sú kapacitne väčšie." A pritom si kontruje, pretože ďalej uvádza "Musím ešte podotknúť, že Solaris je nízkopodlažný celoplošne." Pritom CityBus sa so 100% nízkopodlažnosťou pochváliť nemôže, tak prečo nakupovať niečo, čo nie je 100% NP, nehovoriac o ďalšom type vo vozidlovom parku...
"Momentálne máme tri typy. Solarisy, Karosy, dožívajúce Ikarusy a jeden Neoplán." Tak na to nemám jediné slovo... Netušil som, že jednotlivé značky sú typy a že máme aj nejaký Neoplan, čo má byť zrejme TAM-bus. Okrem neho máme ešte 3 Novoplany, t.j. 5 značiek autobusov a ak sa nemýlim, tak spolu až 15 typov autobusov.
Druhý článok je sporný, pretože nikto nevie, ako presne sa doprava presmeruje a bude sa to musieť dohodnúť spoločne so všetkými zainteresovanými inštitúciami. Otvorením nového mosta z Južného nábrežia sa toho veľa nevyrieší, ba naopak, doprava sa môže ešte viac skomplikovať. Úvaha o možnom odbočení z Nad Jazera po novom moste k železničnému učilišťu sa mi nezdá schodná, pretože v smer Prešovská-Južné nábrežie bude toto odbočenie pretínať a rovnako aj smer Ľavobrežná-Palackého pri SOUŽ. Tu by potom museli vzniknúť dve dočasné svetelné križovatky a autá sa budú ešte viac posúvať ako doteraz. Predpokladám, že nový most sa bude dať bezkolízne využiť len v jedinom smere z Palackého na Južné nábrežie, a to veľa veru nie je.