Dnes ma DPMK potesil vypravenim kratkej Karosy na L34 z Tahanoviec. Haringy sa mozu hodit do kysleho nalevu. Na Sofijskej nastupil k nasmu este druhy kociar a 5215 praskala vo svikoch
No to ani náhodou. Ťahať troleje na trasu, ktorá má v špičke 30 min. a v sedle hodinový interval, je číry nezmysel. Navyše, všetky zastávky na Slovenskej ul. sú v 500 m dostupnosti k linkám na Gorkého, Národnej tr. a Hlinkovej. Neexistuje jediný dôvod, prečo by sa mal ku Pri hati ťahať trolejbus.
Tak, tej linke 14. Dala by sa od OD Mier (SMER Pri Hati) nahradiť predĺženou 70 (!!!) a to (DOKONCA!!!!) dvoma variantami:
1.variant:sídl.Darg.HRDINOV, LINGOV - ... - Mlynská bašta - Žel.nemocnica - Alvinczyho - Svornosti - Piloimpregna - Slovenská - Sever, Pri hati a späť.
2.variant:Lingov - ... - Mlynská bašta - Vodná - Jakabov palác - Žel. stanica (Keď sa má postaviť obratisko na Žel.stanici) - Pošta 2 - Žel.nemocnica - Alvinczyho - Svornosti - Piloimpregna - Slovenská - Sever, Pri hati a späť.
Hlavne pokoj... Ziadny cestujuci nie je substrat, slovnik mi neodporucaj, nevies s kym hovoris.
Linka 13 bola zriadena v prvom rade kvoli obsluhe mestskej casti Krasna n/H a spodnej "neelektrickovej" casti Jazera. O tomto sa nebavme. Ak ale nastava pripad, ze sa poobede clovek byvajuci v Krasnej nedostane na Palackeho do svojho busu, pricom polovica z cestujucich potom nasledne o par minut vystupi na Jazere (v elektrickovej cast), tak nieco nie je ok.
Ak Jazercan potrebuje ist na Palackeho, stanicu, Jakabov palac, mozem vyuzit elektricku cislo 3. A mi nehovor, ze nie. Z Palackeho sa chodi na autobusku a do nej to je dokonca zo zst blizsie. Jakabov palac a Senny trh su ekvivalenty. Severna cast centra az po Technicku univerzitu - linka 7. Namestie Maratonu - co je v podstate Mlynska basta - linka 9. Dalej, hornu cast (a to je skoro polovica) Jazera obsluhuje linka 19 a od Dneperskej aj 27, smer Opatske, Palackeho, Magistrat resp. zst, Mlynska basta, Mier.
Ludia na Jazere maju elektricku a JU maju v prvom rade vyuzivat. Taka je realita takychto sidlisk. Abusy maju robit iba doplnok. A musis uznat, ze trasa 13-tky sa na 80% nahradit niektorou z elektriciek. A ak do 13-tky budu nastupovat na Jazere len ti dvaja-traja ludia medzi Vazcom a Mliekarnami, ktori smeruju na Opatske a Banu (lebo SKUTOCNE nemaju inu moznost), nic sa nestane.
Nezmyselnost linky 14 - ano, ona bije do oci, ale zakladna obsluha kazdej casti mesta MUSI byt zachovana a tyka sa to AJ Slovenskej ulice a obce Tahanovce..
Necham debatu o obratisku stranou. Aj ked je to mozno off topic, ale jazda po zreko Juznej triede je fakt prijemna. Veli realne si takto viem predstavit aj Jazero.
To co spominas s L13 je uplne scestne...Najviac ma "pobavil" vyraz "ak linku 13 neumerne zaplnaju obyvatelia Sidliska Nad jazerom". To akoze tito ludia nemaju pravo cestovat a si prilis vela dovoluju,ze vobec pouzivaju linky DPMK. Cestujuci su zrejme substrati...ak nechapes odporucam http://www.dyxoft.cz/dXProgz/DFCD_add.html Mimochodom L13 je jedina linka ktorou sa dostanes priamo z Krasnej a z celeho Jazera na Opatske, Palackeho(!!!), Jakabov palac, Mlynsku bastu. Takze opodstatnenie ma a dokazuje to aj obsadenost,ktora je mojim odhadom 60-70% pocas celeho dna. Dokonca aj po 20:00 este stale jazdi priblizne s tretinovou obsadenostou smerom z centra. Ale ved preco nie,ked sa chce Jazercan dostat na Palackeho alebo Colnicu,len nech zaplati 24 korun za jednu cestu. Hlavne ale nech je zachovana nezmyselna L14!
Prečo počítaš zastávky od NO? To predsa nie je obratisko. Takže medzi Žel. stanicou a Strojárom je 6 zastávok (2,4 km), medzi Strojárom a Barcou tiež 6 zastávok (2,7 km), ale medzi Strojárom a OC Važec až 10 zastávok (5,3 km), čo je vôbec najväčšia vzdialenosť medzi dvoma obratiskami v meste.
Aku odpoved chcem pocut, taku otazku aj polozim. Myslis? Ano, ale ta otazka bola na cely ten tazt a ja som sa ti snazil lenvysvetlit to, ze ak existuje trat, ktora sa nevyuziva, neznamena to (v prostredi DPMK), ze starostlivost o nu nie je a casom bude zrusena. Starostlivost o nu je rovnaka, ako o bezne prevadzkovanu trat. A musis uznat, ze v tomto mam pravdu.
Co sa tyka "Leninky", snad sa nemusime bavit o tom, ze elektricky boli z nej vylucene kvoli inym dovodom. Ved subezne s tym sa postvila / zrekonstruovala trat na Kuzmanke..
V celej historii elektrickovej dopravy? Tak, ako sa rokmi a generaciami meni nazor na mnoho veci, tak sa menilo aj postaveniie a vnimanie elektrickovej dopravy. Nemozme sa bavit o nicom inom, ako o novodobej historii (cca od r.1980 az 1985 dodnes), lebo v 70-tych rokoch svet zazil "ropnu expanziu", prevadzka autobusov bola lacnejsia a pre podniky MHD vyhodnejsia ako elektricka trakcia. V celom sbvete sa rusili trolejbusove a elektrickove trate, v niektroych mestach uplne. Rusenie trati vtedy bolo aj u nas, ale (chvalabohu) v podstatne mensom meritku.
Cele to ukoncim asi takto. Ak by elektrickova trat do Krasnej skoncila tak, ako povodne plany hovorili (niekde na konci sidliska), tak by otocka v strede Jazera nebola nevyhnutna ale bola by vhodna. Plnila by rovnaku manipulacnu funkciu ako Strojar, ci Amfick ? V dnesnej situacii by na skodu rovnako nebola, ale jej vyznam nie je az tak vyznamny. Ak by ale postavena bola, urcite by fungovala.
A k potrebe linky 13 - Vladimirov nazor je spravny, MHD v takychto pripadoch by mala fungovat na principe prestupu z nosnej trakcie na doplnkovu. Tak ako sa v Prahe prestupuje z metra na elektricku pripadne z konecnej elektricky na bus. Je ale potrebne k tomu mat predpoklady - prestupnu tarifu a usposobene prestupne uzly. V dnesnej dobe by podla mna bolo riesenim, ak linku 13 neumerne zaplnaju obyvatelia Sidliska Nad jazerom, nechat ju v case spicky na nom zastavovat (od Vazca po Dnepersku), ale len na vystup (v smere od Krasnej) resp. len na nastup (v smere do Krasnej), pretoze Jazercan moze tento spoj nahradit elektrickou.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Esicko