Reakcia na: 5 #5298:
Ťahanovce ? čo napríklad takto ? L11 - tak ako ju poznáme dnes
L27 - Ťahanovce - Mier - Stanica - NO - Rastislavova - Cassosport
L34 - tak ako ju poznáme dnes, s malým rozdielom, že z KVP by nešla ďalej smerom ku Jedlíkovej, ale končila by za mostom, tak ako L18
pri hustých intervaloch by sa mohla zrušiť L36, rovnako aj L37, ktorú by hravo nahradila L27, takisto aj L35 - rátam už s posilnenou novou L18, na ktorú by sa ľahúčko dalo prestúpiť z L27 či L34 kdesi na Mieri s maximálnym čakaním 3-4 minúty v špičke.
ak by bol špičkový interval 8-10 minút a všetky tri linky rozumne preložené, netrebalo by žiadnych rýchlych spojov L53, L54, či L56.
na KVP by sa na NO s kratučkým dvojminútovým čakaním prestupovalo na trolejbus a do Šace by sa prestupovalo na Moldavskej na dnešnú L38, samozrejme ak by sa L11 s L38 vzájomne dopĺňali
táto holá fikcia už zohľadnuje prestupnú tarifu a aj kozmetické úpravy zastávok na Ťahanovciach. zrušenie Hanojskej - a posunutie Berlínskej o 200 - 300 metrov vyššie, kdesi pod zákrutu - cieľ je dosiahnuť päť maximálne šesť minútovú vyhliadkovú trasu po sídlisku a vlastne nechať zabudnúť spodnú trasu okolo kostola.
ďakujem ?
5
Uvažoval som, že by sa zo súčasného linkového vedenia mohlo vybrať niekoľko nosných, strategických (alebo ako to nazvať) liniek, ktoré by dostali 2-krát lepšie intervaly ako dnes (samozrejme na úkor zrušenia resp. obmedzenia iných liniek). Okrem L34 by takou tiež mohla byť L18. To by si ale žiadalo potiahnuť ju z Furče priamo na NO so zastavovaním pred Slovanom. Rátal by som teda s predĺžením L18 cez Rastislavovu k hale Cassosport, padla by teda zachádzka cez Požiarnickú, a kvôli zrýchleniu by som vylúčil aj Lingov. Ak som dobre počítal, jazdná doba by vyšla na 46 min., interval by dostala taktiež 7-8/10/15.
A teraz, čo všetko by takáto L18 umožnila:
1. Zrušiť L55.
2. Stiahnuť zo Železníkov jednu zo súčasných liniek (bol by som za L30, ostala by v trase Exnárova-Prešovská-NO, aj keď uznávam, že by to bola trochu smiešna linka).
3. Obmedziť L32 vhľadom na podobnosť trás (úplne zrušiť nie, kvôli spojeniu so ŽST resp. TU), hádam by jej stačil celodenný 30 min. interval.
4. 15 min. interval v sedle na L18 by umožnil zrušiť L15 v sedle - pokiaľ ide o Furču, neviem posúdiť či by chýbala na Popradskej a Luníku 8, ak áno, ako kompenzáciu by som posilnil L17 v sedle na 30', čím by sa čiastočne poriešila aj chýbajúca L36 na Popradskej.
5. Stiahnuť L35 z KVP (ale čo s ňou resp. kam s ňou z Ťahanoviec som zatiaľ nedomyslel).
Ako vidíte, nie je to ešte úplne domyslené, ani som neprepočítal presné počty vozov. Prepadol ma nápad, zdal sa mi zaujímavý a tak to sem dávam na diskusiu.