Reakcia na: mišo #4793:
Dalo by sa to povedat asi takto: Najlacnejsie bude to, co na odvezenie jedneho cestujuceho potrebuje najlacnejsiu energiu a zaroven pocet platenych pracovnych sil (vodic, sprievodca, ostraha stanice metra...) na jedneho cestujuceho je najnizsi.
Vseobecne teda je od najlacnejsiemu k najdrahsiemu asi taketo poradie: zeleznicny elektricky vlak, metro, elektricka (KT8 alebo dvojicky), elektricka (solo), trolejbus klbovy, trolejbus solo, autobus klbovy, autobus solo, minibus.
Lenze su dalsie dve veci, ktore musis brat do uvahy. Jednou z nich je pocet cestujucich, ktori tadeto denne cestuju, cize zatazenost smeru. Vsimni si, ze poradie podla poctu cestujucich je skoro presne opacne, ako poradie podla ekonomickej vyhodnosti. Nie je vyhodne prevadzkovat dajme tomu 5-vozovu supravu metra, ktorou sa vezie 5 ludi.
Ta druha vec su naklady na vystavbu trate: tie idu od najdrahsieho k najlacnejsiemu takto: metro, zeleznica, elektricka, trolejbus. Autobus nema naklady na vystavbu trate, bo cesta tam spravidla uz urobena je.
Vzajomny pomer medzi tymito tromi faktormi udava, co na ktorom useku siete sa oplati postavit. Empiricke skusenosti ukazuju, ze trolejbus sa zriaduje obvykle tam, kde pocet spojov prevysi 70-80 v jednom smere za pracovny den.
A zo vsetkeho su vynimky, ktore su specificke pre dane mesto

balky
Druhy postreh:Minule sme riesili problem Slovenska. Pre "par ludi " by tu kdekto navrhoval nove zmeny liniek, no pre ludi z casti velkeho sidliska by ste jedinu celodennu linku bez mihnutia oka zrusili-bez nahrady. Vravim, ze to nie je linka kvoli jednej zastavke (Kostol), ale pre obyvatelov z konca sidliska. Nakoniec, preco sa ludia z Berlinskej, Hanojskej nestazuju, ze vsetky linky pocas celeho dna nekoncia na Madridskej?Asi preto, ze ich to netrapi.
Skor by som medzi panelaky presmeroval L35.