Reakcia na: KVKV #3971:
Ďakujem za upresnenie detailov, niektoré ma celkom prekvapili. Podľa môjho názoru sa vagóny na koniec Strojárenskej dostávali priamym prepojením a križovaním Komenského ul. Bolo tu už naznačované, že nákladné vagóny by z Hviezdoslavovej na Strojárenskú zrejme nevybočili, tak je možné, že sa mohla používať trasa Kuzmányho-Strojárenská.
Takže k tabačke neskôr predsa len viedol manipulačný trojuholník. Nerozumiem akurát, ako je myslené, že bolo zrušené prepojenie na Komenského po vybudovaní obratiska L6 (že by odbočenie z Komenského v smere z Lokomotívy?). Na tú koľaj, ktorá vedie po Gorkého sa pôjdem pozorne pozrieť. K tej úzkokoľajke - ako som spomínal, rozvor náprav mohol byť max. 800mm, čo dáva tušiť, že šírka vagónov bola veľmi malá. Išlo o prenosné a ručne tlačené vagóny, takže ich šírku odhadujem od pol metra až metra.
Na Južnej za malým kostolíkom (presnejšie kostol sv. Ducha), to je na Hollého ul. (medzi NO a Astóriou). Ak som dobre rozumel, trojuholník tu bol postavený v r. 64. Dokedy existoval a kedy vznikol novší trojuholník na Oštepovej ul. (medzi Astóriou a zast. Stará nemocnica)? Pre presnejšiu lokalizáciu uvádzam, že sa trojuholník nachádzal zarovno so Smetanovou ul., keď bola v minulosti cez Južnú triedu ešte prejazdnou komunikáciou. Východná časť, kde sa trojuholník nachádzal (dodnes sú viditeľné kocky a kúsok koľaje), je v súčasnosti vetvou Oštepovej ulice, slepo končiacej neďaleko Južnej tr.
Sarko
Dnes som prvý krát videl EČV KE-112DH, ktoré už nemalo znak SR, ale EÚ. Priznám sa, že graficky európska značka pôsobí strohejším dojmom, než slovenská.
O pár minút na to okolo mňa na Tr. SNP preletela bielo-zelená ŠD 11 (alebo ŠL?, videl som iba ľavú stranu), á la náter DPMK s EČV KE-715BF. Vyzerala perfektne a išla dosť veľkou rýchlosťou. Je to nejaký súkromný autobus.
Včera som videl, tiež na Tr. SNP, modro-biele staručké RTO-čko s ešte starou michalovskou ŠPZ a takisto v dobrom stave. Veru som si zabudol zavrieť ústa...