Reakcia na: Matej M #84836:
Výhoda je jasná, v špičke busy stoja v kolóne spolu s autami. Električkou s vlastnou dráhou by sa mohli ťahanovčania pekne načas bez stresov dostať ráno do práce/ školy, čo by možno aj prilákalo ľudí z áut do MHD. Do Autobusu idú len ľudia ktorí nemajú inú možnosť a zvyšok nemá žiadnu motiváciu ísť busom z dôvodu popísaného na začiatku.
veteran
Ešte aj tá sústava radoviek na Budapeštianskej ulici je od prípadnej budúcej trate oddelená bariérami (schodiská, oporné múry, budovy). Polikliniku a poštu by obslúžila akurát tak od chrbta, kde ani nie je vchod do budovy (pošta) alebo len nejaký bočný z dvora (poliklinika).
Ja by som bol teda za to, aby sa prestali dookola prekresľovať územno-plánovacie dokumentácie z konca 60. rokov (sídlisko nad Ťahanovcami bolo nakreslené v roku 1969) a aby sme to prestali vydávať za nové vízie. Teda v tomto prípade som za električku do sídliska, po Európskej triede minimálne po oblasť Hanojskej, ak nie až po Čínsku (obratisko niekde v okolí TS 802).
A keď si niekto vypracuje urbanistickú štúdiu na územie pod Americkou triedou, nič mu predsa nebráni si tam potiahnuť druhú vetvu od pošty stredom novej zóny a ukončiť ju v nejakom zmysluplnom mieste.
Ešte sa vrátim k spomínanému Barrandovu. Tam potiahli električku do sídliska aj za cenu toho, že sa museli dva úseky schovať pod zem. My naopak dookola kreslíme električku v nejakom koridore spred roka 1989, ktorý vedie územím nikoho, lebo tam ten koridor je a netreba veľa vymýšľať, len zrealizovať spodok a zvršok. To proste nedáva logiku.