Re Sarko, KVKV a spol.: Zaujímavá diskusia. Ak by ste mi niekto poskytli nejaký popis tých tratí, chronológiu ich budovania a zániku (aspoň čo vieme) + následnú konzultáciu a kontrolu, s radosťou by som zostavil vývojové mapky košickej koľavej siete, ktoré by mohli byť priamo umiestnené tu na iMHD. Bolo by sa čoho zachytiť pri ďalších diskusiách a bádaniach a nebolo by nutné stále čerpať z nie vždy presných podnikových publikácií.
KVKV
1/Okrem triedy je (bol) v Košiciach aj iný typ ulice -Okružná (körút...Ringstrasse) -Kuzmányho,Štúrova,Hviezdoslavova. Možno že ešte niekde je stará tabula.
2/Nám. osloboditelov dostalo svoju dopravnú podobu a vedenie električkových tratí práve za Horthyho. Do tej doby neupravená plocha - drevný trh (vlečková spojka viedla krížom zhruba od vzp k lekárni). Za Maďarov bola plocha vydláždená, postavená fontána a za ňou socha Horthyho na koni. Podstavec (slúžiaci ako strojovňa) tam je dodnes. Námestie malo povodne názov Alžbetine (Erzsibet tér), po prestavbe dostalo názov Horthy Miklós tér. Je ale zaujímavé, že už v tej dobe padol návrh na názov Felszabadulás tér ,čo je námestie osloboditelov.
Horthyho osobnosť by som smelo dal do paralely s Tisom. Ideológiou a formou politiky sa v ničom nelíšili.
Dejinným faktom je, že za posledných sto rokov bol Horthy v Košiciach jediným "dobyvatelom-osloboditelom" ktorého spontánne vítali davy s kvetinami.
(Košice majú takú smolu, že ich stále niekto chce bez pozvania oslobodzovať...)