Reakcia na: BM #149:
Sociálne pomery na východnom Slovensku sú jedna vec. Tou druhou je, že množštvo ľudí, ktorí pracujú alebo študujú v ČR a domov sa vracajú na východ dnes používa vlak. A cenovou politikou a zároveň vyšším komfortom služieb sa na trhu presadzuje aj u nás LETECKÁ doprava. Ako Ti to Papyr napísal, už dnes je lietadlo z Prahy do Košíc cenovo porovnateľné. Ntvrdím, že je priamo lacnejšie ako vlak, ale ten rozdiel už dnes mnohým nevadí tak, ako rozdiel v dĺžke cesty, ktorá je pri porovnaní vlak vs. lietadlo značná.Preto vítam dnešné a dúfajme čoskoro realizované ďalšie posilnenie L23 všetkými desiatimi. Bolo nehorázne, aby z verejného civilného letiska nebolo možné dosiahnuť železničnú a autobusovú dopravu inak ako súkromným taxíkom.
Budeš sa čudovať, ale všetko je to o tom, že mnoho ľudí by aj paniaze na lietadlo mali, ale na lietadlo+košický taxík nie.
Ad L22: Aj tá sa mi veľmi páči. Skúmaním CP som zistil, že vložené spoje L22A, ktoré medzi centrom a Džungľou vytvárajú cca 30 min. interval na Mlynskej bašte nevyčkávajú, ale ihneď sa vracajú späť k akadémii. Podľa časov odchodov som vydedukoval, že toto špičkové posilnenie sa vykonáva bez vypravenia tretieho vozidla na L22. Je evidentné, že vozidlá tejto linky majú v špičke "ťažší režim", kedy striedavo vykonávajú "veľké" a "malé" kolečko.
Predpokladám, že obeh vyzerá asi takto, napr.:
13:21 L22 Džungľa - Lorinčík --> 14:06
14:06 L22 Lorinčík - Džungľa --> 14:39
14:51 L22A Džungľa - Ml. bašta --> 15:03
15:03 L22A Ml. bašta - Džungľa --> 15:15
15:21 L22 Džungľa - Lorinčík...
Týmto som dosiahol stav nadšenia a UDEĽUJEM VEREJNÚ POCHVALU DPMK za krásny, logický a hospodárny obeh na linke. A vôbec, spokojný som s celou zmenou k 1.8.
---
Ešte k obsluhe Klimkovičovej: Neskôr ma napadla ešte možnosť obsluhovať je tak trocha prešovským spôsobom, ale myslím, že vhodným aj pre Košice.
linka č. 30: Exnárova - Prešovská - Nám. osloboditeľov - Toryská - Klimkovičova
linka č. 32: Exnárova - Sečovská - železničná stanica - Nám. Maratónu mieru - TU - amfiteáter - nová nemocnica - Lechkého - Klimkovičova
Na zastávke Klimkovičova by sa vždy zmenilo číslo linky z 30 na 32 a opačne.
Sarko
OK, suhlasim, ze tych 6 spojov mozno nie je az takych zanedbatelnych, ale keby sa ich interval aspon prekladal. Si vezmi, ze do dnesneho dna premavalo tych 6 spojov zo zel.stanice takto:
6:19 (23), 6:36 (22), 7:19 (23), 7:36 (22), 8:19 (23), 8:36 (22), 14:21 (22), 14:49 (23), 15:16 (22), 15:49 (23), 16:16 (22), 18:19 (23).
Takze len v dvoch pripadoch sa interval prekladal, po 14-tej je rozdiel 28 min. a po 15-tej 356 min., ale po 6., 7. a po 8-mej je to uz iba 17 min. a po 16-tej dokonca iba 3 minuty.
Ako som si vsimol, niektore spoje su na linku c. 22 pridane, ale zaujimave je, ze niektore koncia od Let. akademie uz na Mlynskej baste a niektore z Lorincika na Mlynskej baste.
Pokial sa od Mlynskej basty a od Let. akademie neurobili nejake prejazdy na ine linky, tak to bude dalsi klinec do rakvy hospodarnosti...
A ta trolejbusova linka z Dzungle na Nam.oslob. (73? :-)), to uz azda kazdeho napadlo, myslim, ze obsluha s 14Tr-kami by mohla byt celkom vhodna a razom by pribudli do schemy dve nove konecne zastavky!