Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Drew5 #87041:
Hľadanie slov "modernizácia Kysak - Prešov - Plaveč" ukáže niekoľko zaujímavých materiálov a medzi nimi aj to, že podľa kapacitných predikcií ŽSR do roku 2027, Kysak-Prešov má vysoko naplnenú kapacitu, ale nie extrémne naplnenú. Vysoké naplnenie je istým spôsobom želané optimum. Túto úroveň momentálne máme na väčšine koridorov. Tu je mapa naplnenia kapacít koridorov s výhľadom do roku 2027 – na strane 39: https://www.zsr.sk/files/dopravcovia/infrastruktura/ttr-sr/kapacitna-strategia-zsr-rcp-2027.pdf
Takže tvrdenia, že "jednokoľajka je nedostačujúca" sú mylné. Zatiaľ je výhľadovo dostačujúca a nie je ani nebude zaťažená nijako viac ako väčšina koridorov. Podľa ŽSR, preťažené trate sú momentálne na juhozápade Slovenska a nie Kysak-Prešov.
Reakcia na: 110mat110 #87040:
Pokial viem, asi to avizoval aj Raz, ze sa chysta studia realizovatelnosti na modernizaciu Kysak - Presov - Plavec.
Reakcia na: mi.v #87039:
Lebo je to take jednoduche len hodit druhu kolaj. Aktualne sa nic neriesi. Mozno je tam EIA na niektore casti. V plane je tunel v Obisovciach, takze druha kolaj v najblizsej 5rocnici urcite nebude
Reakcia na: Drew5 #87033:
Tak v tom prípade snáď sa to už aj rieši. Ak by niekto chcel vedieť viac a nie je to dohľadateľné, tak by mala pomôcť infožiadosť na ŽSR.
Ja som predošlý príspevok písal všeobecne, lebo niekedy je taká predstava, že stačí poslať dve Avie s robotníkmi a zakrátko sa môžu doviezť koľajnice pre druhú koľaj.
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #87037:
Tieto nie. Pred tým boli na 3530 v zelenej farbe.
Reakcia na: Dispecer #87036:
Mám taký pocit, že som piktogramy videl nalepené na dverách viacerých vozov.
Reakcia na: orlov #87031:
už davno mala byť nie že načo,,jazdia tu sukromnici, REX, osobáky... a je to tretie najväčie mesto na Slovensku,.jednokolajka je nedostačujúca.
Všimol som si že jeden z našich krátkych solarisov mal piktogramy na dverách ako v BA alebo eurobusy https://evidencia-dopravcov-git.bmhd.cz/www/static/f/159/1587/158694.jpg
Reakcia na: mi.v #87032:
Blizi za ku kapacitnemu maximu.
Reakcia na: lapo127 #87030:
Aby sa oplatila, muselo by sa voziť toľko, že jedna koľaj by kapacitne nestačila. Dokiaľ jedna stačí a na prípadné križovanie vlakov stačia existujúce dopravne, tak desiatky miliónov eur na pridanie druhej koľaje (vrátane desiatok železničných stavieb a nových nástupíšť všetkých zastávok) nemá význam niekde hľadať.
Reakcia na: lapo127 #87030:
A načo ?
Reakcia na: Dispecer #87028:
Takisto Kysak - Prešov. Takmer neprejde týždeň, aby tam nebola NAD.
Reakcia na: tbus #87025:
Ak to bol vlak od Popradu, ani by som sa nečudoval. 🙂
Reakcia na: Yogi616 #87026:
Teraz do Košíc skoro nič zo západu Slovenska neprichádza načas, sú výluky medzistaničných úsekov na severnom ťahu. Zažil som nedávno ten úsek pri Mikuláši a keďže tam na jednu koľaj striedavo púšťajú obidva smery, nie je veľká pravdepodobnosť, že vlak do toho úseku vbehne na prvú dobrú. Väčšinou čaká v stanici. Stačí jeden takýto úsek na celej trati a všetko mešká a nedá sa s tým veľa urobiť.

https://www.zsr.sk/pre-cestujucich/vyluky/ – všetky výluky
https://aplikacie.zsr.sk/MapaVylukZsr/index.aspx – významné výluky

Je to ako na dlhej diaľnici – takmer vždy je nejaký úsek v rekonštrukcii (pomalá premávka v jednom pruhu), kvôli pravidelnému plánu opráv a modernizácií.
Reakcia na: tbus #87025:
áno, toto je úskalie slovenských železníc, ale stojím si za tým, že aspoň myšlienka je pekná 😁
Reakcia na: Yogi616 #87016:
Jedna moja znama zo sidliska tento tyzden vyskusala ist do Tahanoviec na vlak, kedze ma rezijku, akurat vlak na ktory sa vybrala meskal 20 minut 🙂
Reakcia na: Dispecer #87023:
Super. Ale podľa tejto wiki aj podľa NDS, úsek Šaca-Košické Oľšany je administratívne predovšetkým R2, než R4. Nielen ako je uvedený projekt stavby, publikovaná stavba, ale aj ako sú rozpísané úseky R2 a R4 na Wikipédii (opäť podľa zdrojov NDS). Ich spoločný úsek je popísaný v R2, ale naopak, popis R4 ten úsek, kde ide po R2, úplne vynecháva, rovnako ako vynecháva celý úsek, kde ide po D1. (Opäť: podľa NDS.) Teda aj na mape by to mala byť dominantne R2 a označenie R4 iba doplnkové. Lebo ak by R2+R4 malo byť označené ako R4, tak potom aj úsek D1+R4 treba prednostne označiť ako R4 😁 Takže podľa všetkých doterajších podkladov, mapy.cz to majú nesprávne.

Je to niečo podobné ako už takmer humorný príklad, keď je v zákone uvedené "Košické Oľšany", ale Východ tvrdohlavo odoláva a píše "Košické Olšany". Dokonca aj na stránke obce to majú raz napísané tak a raz tak. Donedávna to tak bolo aj na mapách.
(Zdroj: https://www.zakonypreludi.sk/zz/1996-258 )
Reakcia na: mi.v #87022:
Pekne to vidno aj v článkoch k obom cestám vo Wiki, aj keď priamo v texte pri R2 to je iba naznačené; jasne to vidno či už na mapových podkladoch alebo v tom rozbaľovacom zozname s objektami na trase:
https://sk.wikipedia.org/wiki/R%C3%BDchlostn%C3%A1_cesta_R2_(Slovensko)
https://sk.wikipedia.org/wiki/R%C3%BDchlostn%C3%A1_cesta_R4_(Slovensko)

V zásade R4 ako keby boli dve rýchlostné cesty z PL a HU spojené peážami s ďalšími cestami - spomínaný spoločný úsek s R2 a následne zase s D1.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.