Teraz do Košíc skoro nič zo západu Slovenska neprichádza načas, sú výluky medzistaničných úsekov na severnom ťahu. Zažil som nedávno ten úsek pri Mikuláši a keďže tam na jednu koľaj striedavo púšťajú obidva smery, nie je veľká pravdepodobnosť, že vlak do toho úseku vbehne na prvú dobrú. Väčšinou čaká v stanici. Stačí jeden takýto úsek na celej trati a všetko mešká a nedá sa s tým veľa urobiť.
Je to ako na dlhej diaľnici – takmer vždy je nejaký úsek v rekonštrukcii (pomalá premávka v jednom pruhu), kvôli pravidelnému plánu opráv a modernizácií.
Super. Ale podľa tejto wiki aj podľa NDS, úsek Šaca-Košické Oľšany je administratívne predovšetkým R2, než R4. Nielen ako je uvedený projekt stavby, publikovaná stavba, ale aj ako sú rozpísané úseky R2 a R4 na Wikipédii (opäť podľa zdrojov NDS). Ich spoločný úsek je popísaný v R2, ale naopak, popis R4 ten úsek, kde ide po R2, úplne vynecháva, rovnako ako vynecháva celý úsek, kde ide po D1. (Opäť: podľa NDS.) Teda aj na mape by to mala byť dominantne R2 a označenie R4 iba doplnkové. Lebo ak by R2+R4 malo byť označené ako R4, tak potom aj úsek D1+R4 treba prednostne označiť ako R4 Takže podľa všetkých doterajších podkladov, mapy.cz to majú nesprávne.
Je to niečo podobné ako už takmer humorný príklad, keď je v zákone uvedené "Košické Oľšany", ale Východ tvrdohlavo odoláva a píše "Košické Olšany". Dokonca aj na stránke obce to majú raz napísané tak a raz tak. Donedávna to tak bolo aj na mapách.
(Zdroj: https://www.zakonypreludi.sk/zz/1996-258 )
Hmm, OK. Zdá sa, že pridelené označovanie má už od začiatku ťažkosti a to aj v oficiálnych zdrojoch. (Že od začiatku je schopné vyvolať otázky a nutnosť vysvetľovania.) Kde sa dalo dostať k tej informácii s tou peážou R2 + R4?
Môže to byť chyba na webe mapy.cz (mapy.com), keďže oni na hlavné mapové podklady základnej vrstvy nemajú svoje mapové dáta, ale ťahajú open source mapy. Raz som dačo reklamoval cez "nahlásiť chybu" a presne toto mi napísali, že to berú z open source podkladov a treba to opraviť tam.
Takže nečudoval by som sa, keby pôvod toho "R4" bol taký, že nejaký Jožko Mrkvička zapíše blbosť do open source máp a všetci to potom opakujú. Nabudúce tam zakreslím električkovú trať na Čaňu, nech je na mapy.cz trochu srandy.
Prave naopak. Technicky to bude iba R4. Na videach je vidiet aj znacky, kde je len R4 a R2 je zatial iba zeleny stvorec - vynechane miesto. Ked sa postavi usek do Sace bude medzi Olsanmi a Sebastovcami peaz R2 a R4
Presnejšie, ide o úsek R2. R4 je tá časť od Šebastoviec na juh, ktorá je už v prevádzke. Termín otvorenia R2 sa všelijako posúval, na začiatku leta z toho dokonca bolo neurčité "do konca roka", ale nakoniec ho stanovili na 24. 9. Všetko je už takmer hotové a skoro každý, kto dostal pod stromček dron, sa teraz predbieha, aby z toho urobil videá z nadhľadu (dať hľadať "R2 obchvat" na YouTube).
Dnes to bolo na Hlinkovej celkom v poriadku. Ale ak by bol problém, tak takáto možnosť pre obyvateľov Sídliska Ťahanovce nemusela byť zlá voľba. Ak sa však podarí BUS pruh na Prešovskej od 1.10., tak to bude o inom.
Ihnat v korzari bluznil o prestupnej linke na vlak v Tahanovciach pre 100 ludi v spicke. Akurat ze rovnaky pocet ludi za rovnaky cas a mozno aj rychlejsie pohodlne odvezu dva spoje 27cky bez nutnosti dvoch prestupov, vypravovania extra kyvadloveho autobusu, kupovania si extra listka u zssk a cakania na vlak na zastavke bez pristreska.
Pri troche odvahy nič nebráni, aby celý ten úsek medzi mimoúrovňovými križovatkami pri Tescu a pri OC Pri hati bol vyhradený pre verejnú dopravu v oboch pruhoch obojsmerne...
Znamenalo by to síce ešte väčší tlak na Palackého a Nižné Kapustníky, ale to je daň za to, že dlhodobo nebola/nie je vôľa stavať ďalšie cestné prepojenia (hoc nie až tak kapacitné ako existujúce) naprieč Hornádom.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.