Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Timmy #14842:
Ak si myslíš, že bezpečná jazda rovná sa pomalá jazda, tak nerob podľa možnosti šoféra, ohrozuješ bezpečnosť cestnej premávky.
Reakcia na: Viko #14855:
Projektant sa nepomýlil, projektant nevedel projektovať.
Reakcia na: LUK #14854:
Vtedy sa tak projektovalo, presne tak vyzerali aj bratislavské drôty z tohto obdobia, v rozpore s fyzikálnymi zákonmi. Banskobystrické pretrvávajúce drôtové peklo vo mne vždy vyvolávalo záchvaty smiechu najmä pri čítaní o konkrétnych odbornostiach v združení DP - Juraj P. tarifa, Miroslav S. trakčné vedenie...
Reakcia na: Ali B. #14848:
No veď preto hovorím ODťahy, tie sa montujú len na vonkajšiu stranu oblúka.
Reakcia na: LUK #14854:
Veď ok, mohol sa projektant v roku 1984 pomýliť, ale to je už 39 rokov dozadu... Dokedy má ten omyl čakať na nápravu?
Reakcia na: Ali B. #14853:
Zákruta pri plážovom má jeden zásadný nedostatok - trakčné vedenie nie je správne situované voči vozovke - malo by byť vo vnútornom oblúku, ale reálne je na vonkajšom. Ale takých miest je v BB príliš veľa. Soudruzi v 1984 to naprojektovali kapánek špatně...
Vidieť to aj na Streetview, že lišty sú celkom v pohode, ale poloha nad vozovkou je odveci. Stačí trochu vyššia rýchlosť v kombinácii so zlým zberačom alebo strhovákom a už to letííííí
https://www.google.sk/maps/@48.7363291,19.1235768,3a,75y,350.19h,102.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sjEmHinNPiQwrtYhFNXW_zQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Reakcia na: draxter #14850:
Zákruta pri McDonalde je odlišná tým, že je oveľa širšia.
Dĺžka zákruty pri plážovom kúpalisku je približne 150 metrov a na nej je 5 prevesov (približne každých 30 metrov).
Dĺžka zákruty pri McDonalde - vnútorný oblúk je približne 170 metrov, no keďže je to široká zákruta, vonkajší oblúk zákruty (vetva do centra) má dĺžku viac ako 200 metrov. Aj tu sú prevesy približne každých 30 metrov, lenže po vonkajšej strane, celkovo 8. Prevesy sú kolmo na os vozovky, čiže na vnútornej strane zákruty sa ti zhustia. Preto máš na vnútornej strane zákruty častejšie preves a môžeš mať miernejšie oblúky a teda aj rýchlejšiu jazdu. Aj keď ani tu to nie je úplne optimálne.
Reakcia na: Ali B. #14848:
Preto som prekvapený tou nízkou rýchlosťou, lebo potom to šlape hore že na osobaku pomaly nestíhaš. Toto by bolo treba riešiť prioritne. Je to z mojej skúsenosti najslabšie miesto siete, lebo zdržuje plynulosť pri jazde do kopca a v úseku pred zdvojenim pruhov, čo je absolútne nežiaduce.
Reakcia na: S499.1023 #14836:
Presne.
Reakcia na: ZZZ-ucetnictvi #14835:
keď prosím ťa pri mekáči môže trolík šlapať v zákrute, toto je polomerom veľmi podobná. Nič extra.
Reakcia na: Timmy #14837:
Kamarát, kopeš do nesprávneho psa...ale tvoja mladosť ťa ospravedlňujem Zjavne si to vôbec ale vôbec nepochopil....a asi ani nemáš vodičák, lebo ešte aj empiricky táraš. Nevadí.
Reakcia na: S499.1023 #14847:
To neviem posúdiť. Na vonkajšej strane zákruty v smere ťahu sú použité mohutnejšie trakčné stožiare, ktoré by to asi uniesli. No na vnútornej strane zákruty sú štíhle stožiare, aké sú na rovných úsekoch s max. jedným prevesom. Či by to uniesli netuším.
Úsek za touto zákrutou ďalej hore k Tajovského sa už v prvej polovici 90-tych rokov upravoval a zjemňovali sa oblúky, no vtedy sa do tejto zákruty nezasahovalo.
Reakcia na: Ali B. #14845:
Toto je civilizovaná odpoveď, ďakujem. A nedali by sa tam vložiť odťahy?
Reakcia na: ZZZ-ucetnictvi #14844:
A môže byť miestnou úpravou zvýšená až o 30 km/h. Inak neexistuje nič také ako "rýchlosť v EÚ"
Reakcia na: S499.1023 #14836:
Trakčné vedenie v tejto zákrute bolo postavené v roku 1988 a bolo postavené tak, akoby trať išla priamo, čiže vzdialenosť stožiarov a teda aj prevesov je dosť veľká. To má za následok, že asi na troch prevesoch je oblúk trakčného vedenia skutočne ostrý a je potrebné ísť opatrnejšie.
Reakcia na: S499.1023 #14841:
Nieje náhodou maximálna povolená rýchlosť v obci, respektíve v meste 50km/h? (V eu) Nemyslím obchvaty.
Reakcia na: ZZZ-ucetnictvi #14840:
A tu v BB obzvlášť 🤦🏻‍♂️ tu 60km/h človek radšej ani nejde,lebo mu ešte palice vyhodí niekde.. Nech si tí dotyční páni idú vyskúšať ísť od Plážového k zaresu s trolejbusom 60km/h a potom nech sa ozvú.. 💁🏻‍♂️
Reakcia na: S499.1023 #14841:
No ale neporovnávajte Banskú Bystricu so Solingenom.. Tak si choďte vyskúšať tade ísť 60km/h do takej zákruty a keď sa vám niekto strepe v trolejbuse,bude to vaša chyba,lebo ste išli rýchlo.. pane, rozmýšľajte prosím vás.. ten šofér má na krku ŽIVOTY ĽUDÍ, čokoľvek,čo sa im stane v trolejbuse, môže mať za to problémy!! BEZPEČNOSŤ JE PRVORADÁ,NIE BLÁZNENIE SA V ZÁKRUTÁCH!! ani na osobnom aute tade človek nejde 60km/h, už len z toho princípu,že je to ostrá zákruta 🤦🏻‍♂️ nikdy neviete,kedy sa na vás dakto vyrúti!!
Reakcia na: ZZZ-ucetnictvi #14840:
Jazdí. Hocikde.
Reakcia na: S499.1023 #14836:
Nikde v EÚ sa nejazdí v meste 60, nie to ešte trolejbus

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.