Nie, je to úplne to isté a problém sa takisto prejavuje na vyťažených spojoch. Predpokladám že rovnaký problém s vystupovaním cestujúcich s PAL strojmi bol aj v BB.
No ak sa mesto pozerá len na vek vozov a nie na ich stav tak tu môže byť pojazdné vrakovisko. Myslím že by sa skôr malo pozerať na životnosť vozov, keďže taký vrak ako BB-245AY je po životnosti možno aj 15 rokov ,zatiaľ čo taká B732 CNG môže byť stále v životnosti vďaka dvom GO. Čo je pre mňa pochopiteľné ešte menej ako B932 v DPMBB je, že prímestské citelisy boli za exbystrické vymenené so Zvolenom. V MHD Zvolen tie primestské busy nemajú takmer žiadne využitie, na vyťaženejších linkách chýbajú posledné dvere a vystupovanie cestujúcich je veľmi zdĺhavé. Naozaj nerozumiem tomu prečo neboli preradené do ZH kde exbystrické citelisy vozia vzduch. Nič by sa nestalo keby boli PAL citelisy tam, keďže na linky MHD v ZH často zachádzajú prímestské Crosswaye a citelisy bežne jazdia aj prímestské linky a aj linka do šášovského podhradia má skôr charakter medzimestskej linky.
Myslím si že DPMBB iba odkúpi jednu Karosu Citybus, keďže je nadbytočná a dva naftové záložáky asi nie sú potrebné, keď si aj teraz vystačia s tým jedným vrakom a koniec koncov, majú baterkáče
Karosám mal zazvoniť umieráčik už dávno, ja sa čudujem že B732 sa držia v prevádze tak dlhú dobu, nepoviem, na nejakej historickej linke ale na klasickej linke sa nemá čo vyskytovať voz s vekom veterána (ZV-247AM- 33 rokov, ZV-186BH-28 rokov, ZV-898BA- 31 rokov, ZV-072BB- 25 rokov) a to isté aj B952 a B952E, či už v BB alebo aj v ZV. Ja sa naozaj čudujem že ešte dokážu toľké prejsť STK, aj keď 710 a 711CD neprešli. V BB sú všetky schopné prevádzky?
Na úvod poviem asi len toľko, že ťažko hladať logiku v podniku, ktorý má 3ks baterkových trolejbusov takpovediac úplne zbytočne ak nerátam zálohu kde voz aj tak väčšinu času stojí.
Čo sa týka B932/E patriace DPMBB odpoveď je jednoduchá. Mesto nepozerá na stav ale na vek vozov. Takže nahradzovať staré B932 ešte staršími B732 nedáva z tohoto pohľadu absolutne žiadnu logiku napriek tomu, že súhlasím s tým, že tie B732 sú určite v lepšom stave ako dve polozhnité B932. Stav týchto vozov je však odrazom takmer nulovej údržby zo strany podniku. Nehovoriac o tom, že v novej zmluve chce mesto všetky vozy nízkopodlažné takže čoskoro všetkým karosám tak či tak odzvoní umieráčik. Som zvedavý či DPMBB nakúpi potom nejaké 2ks nových busov alebo mu preradí nejake Citelisi SAD ZV.
A tiež som sa čudoval prečo DPMBB zošrotoval všetky B961E a nenechal si aspoň jeden na kus na kĺbovú zálohu, prípadne na objednávky atď ale k tomu je asi aj zbytočné niečo hovoriť.
Za najväčšiu zmenu možno považovať zvýšenie obyčajného cestovného pri platbe v hotovosti z 0,70 € na 1,00 €. Zároveň ale treba dodať, že pri platbe v hotovosti bude poskytované zľavnené cestovné 0,50 € (doteraz bolo pri platbe v hotovosti jednotné cestovné 0,70 €).
Pri platbe dopravnou kartou sa výška cestovného nemení. Rovnako ostávajú zachované pôvodné ceny aj pri predplatných časových lístkov na 30 dní a 90 dní.
Ceny SMS lístkov sa mierne zvýšia (z 0,79 € na 0,90 € v prípade 45-minútového CL, resp. z 3,20 € na 3,60 € v prípade 24-hodinového CL) a naopak, lístky zakúpené cez aplikáciu CVAK budú lacnejšie (zníženie z 0,79 € na 0,70 € v prípade 45-minútového CL, resp. z 3,20 € na 2,80 € v prípade 24-hodinového CL).
Nuž tie B952 a B952E sú väčšie vraky ako B732. Tie sú ekologickejšie, menej kazive a majú GO. Ja si myslím že vo všeobecnosti ale karosy nie sú potrebné na výpravu, 22 citelisov by malo plne postačovať. Ale máš pravdu, ak sa jedná o priemerný vek tak by sa zlepšil keby do ZV preradili 362BI, 168BH ktoré dlhodobo stoja na vozovni. Pre mňa sú dosť nepochopiteľné B932E u DPMBB, videl som jednu minule a čudujem sa že to drží pokope. Nerozumiem prečo nebola zachovaná radšej B961 alebo prečo už dávno neboli nahradené niektorou z B732 zo Zvolena kde sa vyradovali kusy vo veľmi dobrom stave.
Tie B732 sú pre mňa nepochopiteľné (už dávno ich mohli nahradiť B952E vzhľadom na to koľko ich má závod v BB vo vozovni.) takisto ako je pre mňa nepochopiteľné, že v BB sa vypravujú počas víkendu B952E aj keď by sa vôbec nemuseli.
Preradenie 4ks B952E do ZV, 2ks do DPMBB a 1ks do ZH by výpravu neohrozilo keďže nová zmluva nepočíta so zmenou CP a teda aj so zvyšovaním dopravných výkonov a papierovo by to omladilo vozový park. Tiež som zvedavý kedy začnú ex. prímestské Citelisi putovať do ZH a tamojšie ex.Bystrické Citelisi späť do BB.
Vedenie mesta a SAD stále necháva v prevádzke 4 B732 ,4 B952 a medzimestské stroje Mne to celkom dosť ludí vravelo že bola harmonika videná, tak možno to bol len nejaký prejazd z stk alebo to skúšali po oprave
milanko79