Dnes je evidenčný stav takýto:
32 prevádzkových trolejbusov a 26 (!) je NP. Teda cez 80%, pričom reálne vo výprave potrebných vozov je takmer vždy 100% NP. Do premávky však treba (bez záloh) reálne 21 vozov (z toho 3 kĺbové).
Požaduje sa 26 trolejbusov (teda 5 záložných pri súčasnom CP)
64 prevádzkových autobusov, z toho je len 26 NP. Avšak do premávky treba len 43 vozov (bez záloh), takže aj tu je de facto cez 50% prevádzkových vozov NP. Tu je vysoký nadstav vozidiel.
Požaduje sa 65 autobusov (o 1 viac ako teraz, pri súčasnom CP je to 22 vozov záložných!!!)
Trolejbusovu dopravu realne moze vykonavat iba DPMBB, alebo ina firma na ktoru to DPMBB prevedie. Tam je sutaz cisto formalna. Pri autobusoch by to mohlo byt ine, ale ...
Aha, chyba že som to neodhalil hneď, účelové nastavenie súťaže je i pri autobusoch, pretože bystrické 18CNG Citelisy majú 148 cestujúcich a teda sú "strednekapacitné" Čiže to majú zmáknuté
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/427118
"Verejný obstarávateľ pre Časť 2 predmetu zákazky požaduje, aby mestská hromadná doprava na území mesta Banská Bystrica bola zabezpečovaná nasledovnou kategóriou a počtom kusov autobusov:
•11 kusov malo -kapacitných autobusov, pričom malo –kapacitným autobusom sa rozumie vozidlo s celkovou kapacitou cestujúcich minimálne 78 a maximálne 99 cestujúcich (vrátane stojacich cestujúcich),
•31 kusov stredno -kapacitných autobusov, pričom stredno –kapacitným autobusom sa rozumie vozidlo s celkovou kapacitou cestujúcich minimálne 100 a maximálne 148 cestujúcich (vrátane stojacich cestujúcich),
•23 kusov veľko -kapacitných autobusov, pričom veľko –kapacitným autobusom sa rozumie vozidlo scelkovou kapacitou cestujúcich minimálne 149 cestujúcich (vrátane stojacich cestujúcich)."
Oni sú si aj vedomí čo požadujú? Definíciu stredno-kapacitného busu spĺňa iba 15 m voz či kĺbový Citelis/Urbanway, vysoko-kapacitné busy budú musieť byť buď SU 18, NB 18 (v patričnej konfigurácii) alebo niečo podobné. Som zvedavý, ako dlho im bude trvať kým tie súťažné podklady zmenia.
Nema. DPMBB ma SAD Zvolen. Keby patril mestu, tak sa nemusi hrat na verejnu sutaz. Ale aspon si mesto lepsie zadefinovalo podmienky na poskytovanie dat.
Rameno ZV-BR treba zrušiť. BB-ZV elektrické jednotky, konečne dupnúť na dvojkolajku Sliač - Radvaň a trojclanky presunúť napr. na TN-TO, alebo ZV-LC-RS.
draxter
Dnes je evidenčný stav takýto:
32 prevádzkových trolejbusov a 26 (!) je NP. Teda cez 80%, pričom reálne vo výprave potrebných vozov je takmer vždy 100% NP. Do premávky však treba (bez záloh) reálne 21 vozov (z toho 3 kĺbové).
Požaduje sa 26 trolejbusov (teda 5 záložných pri súčasnom CP)
64 prevádzkových autobusov, z toho je len 26 NP. Avšak do premávky treba len 43 vozov (bez záloh), takže aj tu je de facto cez 50% prevádzkových vozov NP. Tu je vysoký nadstav vozidiel.
Požaduje sa 65 autobusov (o 1 viac ako teraz, pri súčasnom CP je to 22 vozov záložných!!!)