Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Trnka v dnešnom článku - https://kosice.korzar.sme.sk/c/22621717/kosicky-zupan-o-plane-obnovy-vlada-nas-vynechala.html okrem iného blúznil o nejakých hybridných električkách - to by ma zaujímalo načo župe električky a ak,tak prečo hybridné? Keď v celom meste máme všetky trate zatrolejované.
https://www.youtube.com/watch?v=GYhA0RcOZU4 - jeden stojí medzi zastávkami za zákrutou, druhý ide rýchlo a asi nie vždy pozerá dopredu...
Reakcia na: Dispecer #11442:
Mne sa tento zámer veľmi pozdáva.

Až na to, že v stavebnej čate sa má jednať o využitie detskej práce. Na snímke Stavebná čata je pracovníkom pridelený "1 rodič" 😃
Reakcia na: Dispecer #11442:
Až teraz som si všimol tvoj príspevok. Mňa tam zaujala pasáž o tom, že by mali mať spoločný areál s DPMK (garáž) a ďalej v prezentácií sa spomína Myslavská.
Hm...
Čierny humor (snáď mi prepáčite): čítačka emTest netradične namontovaná na čele motorovej jednotky:

https://www.vlaky.net/fotoblog/1377/stret-vlaku-z-autobusom/

https://imhd.sk/bb/doc/sk/20411/Nehoda-ZV-164CA-v-Ilia%C5%A1i
Jaro ohlásil ambíciu založiť novú organizáciu Komunikácie mesta Košice (KMsK)... 🤔
https://jaroslavpolacek.blog.sme.sk/c/555874/nudna-tema-ktora-kosiciam-usetri-miliony.html

Čo si o tom myslíte?
Reakcia na: mi.v #11439:
Odpoveď ti dá zobrazenie zdrojového kódu na hlavnej stránke... 😉

Ale že si to ty:
https://imhd.sk/ke/rss/dokumenty
Prosím cez akú URL adresu si napojím novinky z ke.imhd.sk do RSS čítačky?
Prosím, nepamätáte si niekto, na akej ŠPZ premával tento autobus, kým ešte patril košickému dopravcovi z polepov?
http://galerie-autobusu.cz/Fotka~LAG~Panoramic~1~2/
Reakcia na: Dispecer #11434:
som ho trochu nepochopil, spomínal tam nové busy kde vybavujú úver a potom cez eurofondy busy aj električky. Chápať to tak, že sa len pomýlil a cez fondy električky a busy len na úver? Zaujali plány na most v ťahanovciach, električka do krásnej a šaci. No podobných plánov tu už bolo..
Reakcia na: veteran #11433:
Pokiaľ sa chceme baviť o koncepcii, tak delfíny na trať 131 nepatria ešte viac ako na trate okolo Popradu. Tú trať trebalo už dávno zdvojkolajnit a zelektrizovat, ak nie do Komárna, tak do DS určite. Áno, rozvrat dopravy to nie je, na druhej strane majú z určitého pohľadu pravdu, ze ZSSK nekoncepčne presúva súpravy namiesto úpravy GVD, ono zase prestoj dve hodiny niekde v CnT alebo Lipanoch nie je oveľa drahší než otočka niekde do Prešova/Kysaku ak uz nie az do Košíc.
Reakcia na: monoblok #11431:
Ja im v nijakom prípade za pravdu nedávam.

Delfín je koncepčne kvalitnejšie vozidlo - jazdné vlastnosti, viac miest dostupných z podlahy "bez schodíka" atď. Mravec má tých miest v NP časti rádovo menej, stále ale má WC pre imobilných, klímu, informačný systém, je tam aj istá miera nízkopodlažného nástupu. Zároveň ale nie je to vozidlo koncepciou patriace do moderného prímestského dopravného systému.

Rozhodne nie je možné hovoriť o nijakom rozvrate dopravy pod Tatrami alebo o cielenom sťahovaní železničného odpadu z celej republiky na východ a nie je jediný dôvod hádzať sa o zem a budovať kult kolektívneho ubližovania. Nezaradili tam predsa interpiciexpresy 810+011+011 s malými výklopnými okienkami a lavicami s koženkou.
Reakcia na: Dispecer #11428:
Na trať Žilina Rajec v pohode, do Ľubovne asi tiež, ved tam aj taķ majú úniky cestovného a nevedia s tým nič urobiť.
Ak by si k tým vozňom pridal nejaký riadiaci a nemusel obiehať takú súpravu, tak na ramená KE CnT a KE HE v pohode. Len by to chcelo ešte aspoň nejaký vozeň s nízkou podlahou.
Reakcia na: veteran #11425:
Sám píšeš, že delfín je kvalitnejšie vozidlo ako mravec, takže im dávaš za pravdu, ze znižujú kvalitu vlakov. Ale súhlasím, ze ich vyjadrenie je blbosť. S tým, ze delfíny a elefanty toľko stoja veľa PSK neurobí, to im nakreslia v ZSSK. Jazdia vôbec nejaké dunihlavy Košice Prešov? Minimálne elefant znamená garanciu nizkopodlazneho spojenia, aj ked mnoho zastávok na východe na to nie je usposobenych.
Reakcia na: veteran #11429:
Ja nikde netvrdím, že byť na mieste ZSSK, že by som urobil niečo inak.

To, čo považujem za chybu je vozidlová politika ZSSK, ktorá viedla k vzniku radu 813, resp. Mravcov. To popri marketingu ZSSK, ktorý sa snaží ukázať železničné vozidlá ako čisté, moderné a pohodlné, vyznieva trošku dosť rozporuplne.

A zároveň je divné, že okrem nedávneho prenájmu rušňov sa akosi pri VO na vozidlá nevie žiaden iný výrobca železničných vozidiel, ktorí majú zákazky naprieč celou Európou a veľa železničných dopravcov ich výrobky bez väčších problémov používa, ako niektorý zo slovenských výrobcov alebo istý český výrobca. A potom tu máme vozidlá vo vozidlovom parku ZSSK, ktoré majú "povesť skôr nehnuteľností ako hnuteľností"...

A za ďalšiu chybu považujem prapôvodnú príčinu celej tejto situácie na MDV SR.
Reakcia na: Dispecer #11428:
Ale to sa posúvame niekam úplne mimo to, čo sa tu snaží narozprávať PSK.

Samozrejme, že na osobáky s jazdnou dobou hodinu, hodinu dvadsať je najideálnejšia jednotka, ktorou vyjazdíš radikálne viac, ako nevratnými súpravami.

Ale vedie sa na túto tému diskusia? Máš na toto urobený grafikon? A najzásadnejšia otázka - ako k tomuto európskemu štandardu S-Bahnu prispievali tie dve nešťastné jednotky 671? V podstate nijako.

Pri súčasnom stave vozového parku, berúc do úvahy obmedzenú kapacitu stanice v Žiline (nemáš tam teraz veľa šancí nechať obiehať rušeň) a dopyt po vlakoch na západnom Slovensku: Aký má význam držať v Košiciach dve "nízkopodlažné jednotky", ktoré pokrývajú minimum vlakov, keďže sú zobehované po celom východnom konci republiky a na konečných postávajú aj dve hodiny kvôli štrbavému a v koncových úsekoch často netaktovému (!!) grafikonu?

Nijaký. Za tejto situácie nijaký, žiaľ. To ale akosi nedáva právo nikomu klamať o tom, že sa sem zhŕňa všetok odpad z republiky. Ja chápem, že sa treba hádzať o zem poriadne, nech to je počuť, ale príde mi to dosť detinské.

A tiež chápem, že je to pred verejnosťou veľmi ľúbivé horekovať, ako z toho hnusného západu pobrali všetko nové. Akurát, že takého navodzovanie skupinového ukrivdenia je čistá blahovčina.
Reakcia na: veteran #11427:
Ja si dovolím básnickú otázku iného druhu: Či vozidlá koncepcie Mravca patria vôbec do regionálnej dopravy európskeho štandardu v roku 2020, či 2050...

A taktiež či súpravy zložené z rušňa a vozňov Bdteer, Bdgteer, Bdmpeer patria na regionálnu dopravu typu S-Bahn...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.