Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #169819:
nikto nehovorí o jednej uzávierke ale 4 zo 4 uzávierok sa týkajú dopravných tepien alebo uzlov (či už IAD alebo MHD). To podľa mňa v poriadku nie je. Stačí jedna väčšia nehoda na trase medzi nimi (ktorá nie je zasa až tak veľká) a môže to skončiť kolónami skrz naskrz. Nemôžeme predsa spúšťať obmedzenia hala-bala bez rezervy na krízovú situáciu.
Reakcia na: Minko #169814:
Chápem súvislosť medzi viacerými obmedzeniami z dôvodu D4/R7, ale nejako mi hlava neberie, čo s tým majú spoločné obmedzenia z dôvodu DKR a/alebo na Americkom nám, či nebodaj nižšie spomínané uzavretie dvoch priecestí na trati 130. Každé z nich je na inom konci mesta a len minimum dopravy prechádza viac ako dvoma z nich.
BA je dosť veľké mesto na to, aby sa vždy mohla povoliť len jedna uzávierka cesty.
Reakcia na: ivanbuto #169817:
ja netvrdím, že sa má posunúť na 2021, ale sa tu jednoznačne nezvláda manažment v dopravnej oblasti a nikto si z toho ťažkú hlavu nerobí. Nechcem tu vťahovať súčasnú politiku ale silno mi ju to pripomína. Aj tam sa kričí na odvrátenie pozornosti z vlastných prúserov protiotázka chcete aby sa tu vrátil k moci Fico? Tak aj tu sa stále tvrdí-> To ONI- bývalé vedenie, KDI, a ktovie kto každý ešte čo mi neprišiel na rozum, ale "ja" riadim mesto dokonallo. 😁 Ak si nepochopil môj príspevok poukazoval som na to, že sa v tomto meste postupuje bez ladu a skladu a potom tu máme výsledok, že doprava kolabuje na niektorých miestach aj mimo špičiek a vznikajú celodenné zápchy. Fakt super riadenie. Natíska sa mi napríklad otázka, fakt v tomto štáte (meste) máme len jednu firmu na prerábky električkových tratí? 🤔
Reakcia na: Minko #169814:
Takže rekonštrukciu Amerického nám. posunieme radšej na 2021, aby sa Minko nehneval.
V 2044 ešte stále Buse Panel ukazuje linky k fanzóne a zimnému štadiónu ako info o MS v hokeji😂😂
myslím že Gagarinovej by najviac pomohlo, keby konečne otvorili prístavnú. a dokončili vjazd do mesta z R7. Nechápem tú flagrantnú naivitu až hlúposť KDI, ktoré veľmi dobre vie, aká je situácia v BA, že máme uzavreté Mlynské Nivy, že máme uzavretú Prístavnú, čím je zahustená doprava na Gagarinovej, najnovšie do Gagarinovej (resp. ulice Svornosti) ústi výjazd z R7 skrz D4 a tí babráci ešte babrákovi stavebníkovi D4/R7 povolia uzavrieť zjazdy/nájazdy v MÚK Prievoz. Akoby nestačil žalostný stav v súvislosti s totálne zbabranou reko v KV v západnej časti mesta, treba už dosť biedny stav východnej časti mesta totálne dodrbať. A mesto s DPB tiež nezaostávajú, evidentne si povedali, že komu by nestačilo, rozkopeme s tým súčasne aj pomerné významné dopravné uzly MHD Americké námestie a Blumentál.
Reakcia na: Viko #169812:
Pokial by sa poriesili tie uzke miesta a mozno miestami mierne rozsirila cesta nech tam nie je iba 2,1m "trvaly" pruh (ktory dokonca neviem, ci nie je v rozpore so zakonom/normou? Mam pocit, ze je nejak definovana sirka normalneho jazdneho pruhu), tak potom nie - z mojho pohladu by to potom divny system nebol 🙂

EDIT: Ak sa nemylim, mala by to riesit norma STN 73 6110 ale nejak sa neviem takto neskoro v noci dopatrat k celej norme, ak teda nechcem platit za kopiu 😃

EDIT2: Tak som nieco nasiel na webe cyklokoalicie a vypada to, ze cesty kategorie B1/B2/B3 maju mat sirku medzi 3 a 3,5m na pruh 🙂 (Acka su v podstate dialnicne hodnoty a Ccka lokalne obsluzne cesty cize nie Gagarinka, pricom minimum je 2,75m) https://cyklokoalicia.sk/doc/STN_73_6110.pdf
Reakcia na: MatejBA #169810:
Keby sa vyriešilo tých pár úzkych hrdiel, na ktoré treba stavebné úpravy, stále by si to pokladal za divný systém? Lebo podľa mňa je to to najlepšie, čo sa z tej ulice dá bez neúmerných nákladov vytrieskať.
Reakcia na: MatejBA #169810:
Môžem povedať len toľko, že aj do budúcna sa bude hľadať také riešenie, aby na Gagarinovej zostala zachovaná preferencia MHD a výrazné časové úspory, ktoré sa podarilo dosiahnuť na celom úseku medzi Ondrejovovou a Pažítkovou.
Reakcia na: ivanbuto #169809:
To ma napadlo len tak pomimo, kedze sa (snad) blizi termin otvorenia ASMN a nebol by som rad, aby ten divny system, co tam je teraz, ostal na jednotku docasnosti "jeden furt" 😃

Ty si to nemyslis, ja by som sa nedivil 🙂
Reakcia na: MatejBA #169806:
Nechápem otázku k vráteniu pôvodných pruhov na Gagarinovej.
Nemyslím, že sú rozkopávky preto, že by niekto čakal slabšiu dopravu kvôli korone.
Reakcia na: si #169807:
Ináč, plánuje sa ten nadjazd na Bojnickej ešte opraviť (sú na to peniaze?), pretože už to bude o tri štvrte roka od uzatvorenia a stále je nejak ticho.
Reakcia na: ivanbuto #169805:
tak len troska z nedavnej historie (a lokalitne tam kde sa pohybujem, cele mesto uz az tak nesledujem...) kratko po volbach osekanie kapacity elektriciek v raci, aby sa potom po par mesiacoch zistilo ze ono to tam uplne bezdovodne pridane nebolo (avsak na odradenie casti cestujucich to bolo dobre)
opatovne znizenie kapacity elektriciek v raci pri zavadzani jednolinkoveho variantu (lebo nie su vodici, aj ked jedna dlha elektrickova radiala je mimo prevadzky)
ak mesto berie snahu o to aby viacej ludia pouzivali verejnu dopravu vazne, tak lavirovanie s kapacitou pri (aspon v spicke pred nahubkovym sialenstvom) kapacitne na hrane az pretazenej radiale nie je sposob ako robit tu verejnu dopravu atraktivnou.... a toho roku to este kvalitne torpedovala aj pandemia, kedy cast tych co VHD pouzivali presli do aut kvoli strachu a dalsia cast kvoli podmienkam (povinne nahubky, prakticky nefunkcne klimy)

PS: ako dopravna cersnicka na torte (aj ked priamo liniek mhd sa az tak netykajuca) je, ze zo 4 cestnych prejazdov cez trat 130 na vychodnej strane mesta boli posledny mesiac 2 neprejazdne, tak si asi vie kazdy s trouchou predstavivosti predstavit ako to vyzera(lo) na tych zvysnych dvoch.... aj ked v tomto mesto nemalo asi velmi na vyber, nadjazd ponad zeleznicu na bojnickej je uz peknych par mesiacov uzatvoreny kvoli havarijnemu stavu a priecestie na konci vajnor zas neprejazdne kvoli vystavbe obchvatu....
Reakcia na: ivanbuto #169805:
Tak je mi jasne, ze napisat to sem je lahsie ako spravit v terene, ale naozaj nam tu chyba "can do" pristup a uz ma to unavuje, ze vzdy sa hlada ako to nejde alebo sa riesia nepodstatne veci.

Co sa tyka dnesnej zapchy v celom meste: no bohuzial velka cast Bratislavy a ciest je rozkopana, mozno aj preto, ze sa cakala slabsia doprava kvoli korone, no mam pocit ze prave bol normalny skolsky den ako v "normalne" roky.

Mna by aj zaujimalo (ked uz sa bavime o cestach a meste), ako by mestu pomohlo napriklad otvorenie ulice Mlynske nivy (a vratenie povodnych pruhov na Gagarinovej/Prievozskej) 🙂
Reakcia na: MatejBA #169804:
Ešte raz, beriem kritiku k spôsobu stavby v Karlovke a ani sa k nej nejdem ďalej vyjadrovať, predpokladám, že vo väčšine vecí máš pravdu (i keď nie všetko ide tak ľahko, ako si predstavuješ pri písaní na imhd).
Hovoril som ale vo všeobecnosti, iste si zachytil, že zápchy boli dnes v celom meste, koniec koncov nie je to prvá takáto septembrová skúsenosť.
Reakcia na: ivanbuto #169803:
Co tak napriklad dodrziavanim 2+1 pruhy, ako to bolo prezentovane pred zaciatkom reko, hlavne ked nakoniec na mnohych usekoch ostalo "len" 1+1 (a dokonca na Botanickej viac menej ostal 1 pruh z 3/4 smer KV a 1,5 pruhu z 3 smer mesto)? A pripadnym "dynamickym" riadenim dopravy tak, aby rano boli 2 pruhy smer mesto (trebars ako 1+1/1) a vecer smer KV?

Alebo stavebnym dozorom aby sa dodrziavali terminy a nestalo sa napriklad to, ze sa uzavrela odbocka na Devin a Molecova este vobec nebola hotova, preto vznikli kolosalne zapchy od Lafranconi po polikliniku?

Alebo dokopanim stavebnika, aby neboli "hluche" obdobia, ked na stavbe od Segnerovej po Tunel sa v niektore dni naratalo menej ako 10 robotnikov?

Alebo zabezpecenim, ze 1 firma nema 3 zakazky naraz, preto sa je dna rekonstrukcia elektriciek musela odlozit z leta na skolsky rok namiesto toho aby vsetky volne kapacity hodil na ten najvacsi projekt sposobujuci najviac problemov?

Ci mozno aj dohodou o praci v noci, kedze cast useku lezi relativne dalej od obytnych casti?

Myslim si, ze mesto malo viac moznosti ako len "zakazat auta" aby rekonstrukcia isla rychlejsie/plynulejsie a mohla byt dalej. Keby napriklad trval na sankciach podla zmluvy tak by na tej stavbe inak makali ako ked vedia, ze im nic nehrozi aj keby doprava kolabovala do 2022.

Mesto vie, ze do KV vedu viac menej iba 3 cesty (obchadzku cez DNV a Devin urcite do tohto neratam). Vedelo, ze Botanicka bude obmedzena. Vedelo aka je +- doprava. Malo vsetky materialy/podklady. A co urobilo? Nic, len sa vyhovara "to projekt" a "to byvale vedenie"...
Reakcia na: MatejBA #169782:
Úplne chápem a beriem kritiku, že nie je BUS pruh v Karlovke.
Okrem tohto, niekto tu má návrh, ako zariadiť, aby zmizli autá z ciest a neboli zápchy, a ako to má primátor zabezpečiť?
Reakcia na: Solider #169793:
A čo s tým má do činenia MIB?
Reakcia na: Max #169799:
Na dialnici hlaseny nejaky karambol, tak asi vsetci idu cez mesto, preto je vsetko zapchate.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.