Reakcia na: draxter #4268:
"No ale škoda..." Mne sa zda, ze jedina nadej svita v buducorocnych volbach do MsZ a volbou primatora. Pretoze ak bude nadalej "oprava" komunikacii spocivat len pri platani dier, nic sa nezmeni. V tomto "Meste pre ľudí" az prilis vela veci funguje na velmi podivnych principoch. Inak ta Oparovska ulica je neskutocne otrasna.
S499.1023
1) Vlak nepôjde priemernou rýchlosťou 160 km/h ale maximálnou rýchlosťou 160 km/h. Touto rýchlosťou môže ísť rovnako rýchlik ako IC. Žiadne EuroCity v tejto trase nepremáva. Podmienkou je len hnacie vozdlo na túto rýchlosť (18 ks lokomotív ES499.0/350, v budúcnosti 2 ks Škoda 109E, pravdepodobne rovnako ako v CZ rad 380), osadenie HDV vozidlovou časťopu vlakového zabezpečovača ETCS/ERTMS (0 vozidiel) a súprava s potrebnou konštrukčnou rýchlosťou a výmerou brzdiacich percent.
V reále nepôjde 160 ešte pár rokov nič ? .
2) Cesta do Žiliny netrvá 3 hodiny ale dve hodiny a sedemnásť minút. Po skončení modernizácie bude trvať možno 1:45.