Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #4122:
este si zabudol na spoj 17.00 L22 z AS a odchody z Juhu a to 10.20 a 16.15 na L22. Pre tosa, su to vsetky spoje L1 a 22 oznacene v CP "i" pocas prac. dni
Reakcia na: toso0077 #4120:
ako ti povedal mato5287, šanca je jedine na linkách 1 a 22, ale len v pracovné dni. Zo stanice pôjde na týchto spojoch:
L1 smer Kubra: 05:40, 07:25, 08:40, 11:40, 13:00, 15:20, 18:20, 20:50
L1 smer Juh II: 06:20, 09:05, 12:05, 15:45, 18:45, 21:15
L22 smer Juh II: 09:45, 10:45, 14:30, 17:30. ?
Reakcia na: toso0077 #4120:
linka čislo 1 pripadne linka č 22
ahojte , chcel by som sa previesť vašou MHD. Poviete mi kde jazdí NP Citelis 18M??? Ktoru linku by som mal vyskúšať za predpokladu ,žeby som nastupoval na žel.stanici??? Diki
Doprava na Pohodu:
Zo železičnej stanice premáva kyvadlová doprava, jej časový harmonogram nájdete na zastávkach na železničnej stanici, na Hasičskej ulici a pri nozdrkovskej bráne letiska, kde autobus zastavuje. Lístok na kyvadlovku stojí 0,50 eur. Kyvadlová doprava premáva počas festivalu non-stop, ale s rôznymi intervalmi – od štyrikrát za hodinu v exponovaných časoch po jedenkrát za hodinu v nočných hodinách.

Bude to prevádzkovať SAD TN?
Reakcia na: milan005 #4115:
Mne príde zbytočné také množstvo liniek ak to má byť len kvôli tomu, že jedna pokračuje po inej trase alebo pre to, že majú možno 2-3 zastávky na Dlhých honoch iné. Tým rušením liniek a začleňovaním spojov zrušených liniek do nových by sa dali ľahšie robiť preklady. Nehovorím, že preložiť 8,18 a 28 je nemožné ale nejak to nie je v praxi, takisto ako ani preklad 23 s 28. Preto by postačovali dve linky Juh - Sihoť v preklade 10/15/10//15. Čo sa týka 5 a 15 tak minimálne by sa malo mesto+SAD snažiť s firmami v Zlatovciach dohdnúť aby sa začiatky smien nepatrne posunuli o 15, resp. 30min. Tak by sa dali 5 a 15 preložiť a bolo by to lepšie aj pre ľudí ktorí by potrebovali aj iné ako hromadné odchody z Juhu, teda ako teraz klasicky sú ráno o cca x:22-23-27 a x:52-55-57. Preklad do 20min je blbosť, to by som zabil tie dvojičky, tie tam podľa mňa sú určite aspoň raz do hodiny potreba, ale 15min by sa dalo zabezpečiť.
Reakcia na: no.ev.di. #4114:
preklad na L3/5/15 treba zabezpecit v sedle a cez vikend, v spicke su spoje vpodstate nacasovane tak aby brali ludi z/do prace, preklad tam nehra hlavnu rolu.
Co sa tyka linky 8, trochu asi chybaju tie poobednajsie spoje co tam byvali kedysi(2-3 za hodinu), snad by stalo za uvahu presunut spoje z L17 na L8 a zachovat tak aj poobede 30 min. interval, L17 chodi casto poloprazdna, ale zasa je to aj kvoli jej nie najmudrejsiemu nacasovaniu.
L17 uz bola viackrat cielom pokusov ale vzdy to boli take nevydarene ako v roku ak si dobre pamatam 2005 ked do Tesca prestala dopravu vykonavat SAD a busy z Tesca zacali jazdit na beznych linkach a bola posilnena aj L17, lenze co z toho ked dali spoj 5 min. po L11. Potom na sa na danom spoji behom trasy vystriedali 2 cestujuci. A teraz je to podobne, L17 doobedu ide z mesta ako ako tretia v zavese za linkami 11,18, z Juhu do mesta ma zrejme obsadenost lepsiu ale zasa poobede ide z Juhu 7 min. po L11 a z mesta ako posledna v zavese za linkami 1,15,23,28. Preto vravim ze sucasny system (trasovanie, pocet liniek) je takpovediac vyborny ale stacilo by prelozit, resp. posunut zopar spojov na iny cas (L17,18,23,28), vyplnit rannu hodinovu medzeru z Juhu I. (7.30-8.30) a pouvazovat nad zhustenim/lepsim rozlozenim spojov po 18-tej hodine. Ved naprilad v PB som si vsimol ze neskoro vecer jazdi tolko spojov co v poobednajsom sedle, dokonca este aj po 23-tej hodine
Reakcia na: milan005 #4112:
máš na mysli to že linky 10-19 by končili na Juhu II. a 1-9 na Juh I.? Zaujímalo by ma inak čo by sa stalo keby sa spoje L5 a L15 rozložili tak aby mali interval 20min a na spoločnom úseku 10min, alebo keby bolo treba dvojičky, tak interval 30min, do prekladu 15 a + vybrané spoje na L5 a L15 by mali dvojičky s odstupom 5min. K tej L8 čo som navrhoval tak do prekladu s L28 ale určite by som L8 zabezpečoval kĺbami, len keby bolo akými, keďže po návrhu L22 by mi ostal najviac 1-2 klbáky.
Reakcia na: kvorka #4111:
no s kĺbmi by to bolo tak, že by v špičke obsluhovali všetky spoje L22 a po špičkách by prechádzali na L1, ale inak by v špičke L1 obsluhovali sóla, keďže L1 premáva po kratšej trase AS - JUH a L22 KUBRA - AS - JUH, takže tam predpokladám väčší nápor ako na L1. Prípadne by sa mohli 1 a prekladať tak aby kĺby na L22 mali využitie teda by L22 opúšťala JUH o x:00-10-30 a L1 by odchádzala x:20-40-50. Na druhej strane by sa potom L22 neprekladal s L11.
Reakcia na: no.ev.di. #4110:
pokial by sa chystali nejake rozsiahle zmeny, tento tvoj navrh nieje az taky zly...Tu L21 by som urcite cez stanicu nedaval, Opatovani aj tak chodia prim. busmi ktore obsluzia zastavky Billa, AS, Hasicska, Uspech, SAD, Legionarska, Dlhe Hony, co je takmer cele mesto preto ma aj L21 taky slaby interval.
Ale ako ja vzdy hovorim myslim ze zmeny vo vedeni liniek vobec niesu potrebne a sucasny system je dosledok dlheho doladovania a kompromisu, skoda ho zasa menit, len by bolo treba spravit naozaj drobne upravy ktore sme tu uz vsetci spominali
Reakcia na: no.ev.di. #4110:
chcel si povedať na L1+22 tie 3/4 kĺby, nie? ?
Reakcia na: kvorka #4108:
Čo sa týka tých klbákov tak by som spravil momentálne jednu linku, napíšem sem celý návrh aj so zvyšnými linkami :
L1 : JUH II. - Inovecká - AS (20/20/20//20)
L2 : SIHOŤ V. - Hodžova - Legionárska - BISKUPICE (20/60/20//60) - NOZDRKOVCE (20-40/120/20-40//120)
L5 : JUH I. - Inovecká - OZETA - VOD-EKO (20/60/20//60)
L6 : VOD-EKO - OZETA - Hodžova - SIHOŤ V. (20/60/20//60)
L8 : SIHOŤ V. - Považská - AS - Soblahovská - JUH II. (20/30/20//30)
L9 : JUH I. - Soblahovská - Old Herold - Istebník - VOP (60/-/60//-)
L11 : JUH I. - Východná - Legionárska - AS - Trens - KUBRA (20/20/20//20) - KUBRICA (20-40/60/20-40//60)
L13 : ZÁBLATIE - Detské mestečko - ŽST Zlatovce - Old Herold - AS (20/60/30//60)
L15 : JUH II. - Dlhé hony - OZETA - VOD-EKO (20/60/20//60) - Záblatie - Detské mestečko - Istebník - ORECHOVÉ (60/120/60//180)
L19 : JUH II. - Východná - Legionárska - OZETA - ŽST Zlatovce - VOP (60/-/60//-)
L20 : JUH II. - Juh I. - Dlhé hony - Legionárska - LOT (US)
L21 : OPATOVÁ - Sihoť V. - Trens - AS - Električná - Inovecká - DLHÉ HONY - Legionárska - Električná - AS - Trens - Sihoť V. - OPATOVÁ
L22 : JUH II. - Inovecká - Legionárska - AS - Trens - KUBRA (20/-/20//-)
L28 : JUH III. - Dlhé hony - Považská - SIHOŤ (20/30/20//30)

- 3-4 klbáky by premávali na L22 a zvyšok na L8
- linky 5 a 15 by sa dali riešiť aj intervalmi 30/60/30//60 a vybrané spoje by mali dvojičky
Reakcia na: draxter #4104:
poslal som ti mal ?
Reakcia na: no.ev.di. #4107:
ale v TN si s 5 kĺbakmi dovolíme taký luxus, že idú 14:30 zo stanice až dva na rovnakej trase na Juh II.

Tie obehy treba zmeniť, ale treba zmeniť i celý CP.
Reakcia na: milan005 #4099:
Hlavne v takom meste ako TN, kde majú autobusy redšie intervaly by nasadzovanie výlučné sólo autobusov s tým, že by sa skrátili intervaly niekde. Nebolo by potom ani od veci zauvažovať nad prekladaním liniek, ktoré premávajú dlho v súbehu. Určite niektoré poradia keby boli počas špičiek klbákom tak by to neuškodilo. Ak existuje nejaké fixné nasadzovanie klbákov, tak nech klbáky idú po krátkom buse v za dlhší čas a sóla po klbákoch za kratší čas, aby nepremávali klbáky poloprázdne a sóla preplnené.
Reakcia na: BB-Schuhu #4100:
V BB to určite nebolo tým, že by Citelis nebol dostatočne plnohodnotnou náhradou B 961.
Reakcia na: BB-Schuhu #4103:
Bystrické podmienky sú dosť špecifické. Za normálnych okolností by si mesto nového dopravcu už v zmluve zaviazalo tým, koľko autobusov akého typu má kúpiť a sankcionovalo by ho v prípade, že by to nedodržal. Lenže Bystrica je skorumpovaný Banánistán, v ktorom SAD ZV aj kraju prechádajú veci, za ktoré by v civilizovanej spoločnosti nielenže platili obrovské pokuty, ale pár ľudí by skončilo v base (napr. X-linky). Sorry, ak to znie trochu drsne, ale v prípade BB u mňa akákoľvek objektivita letí oknom. To, čo sa tam deje je pre mňa stelesnenie všetkého, čo je s týmto štátom v neporiadku...

A teraz, keď som sa vydýchal, prejdime k veci :
Jedna vec, ktorá mi na Crosswayoch LE vadí sú práve tie uzučké zadné dvere a vysoká zadná plošina - znižuje to kapacitu a sťažuje výmenu cestujúcich. Ono v menších prevádzkach s nástupom prednými dverami ako Martin je to celkom v pohode, v Trenčíne s nástupom dvomi dverami mi to už pripadá trochu na hrane, ale závisí od toho, na aké poradia sú vypravované. Lenže kĺbové autobusy sú väčšinou vypravované na vyťažené nosné linky a nemôžem si pomôcť, ale v takej Bratislave alebo Prahe si kĺbák s takýmto zadkom predstaviť neviem. Dovolím si tvrdiť, že v modernej veľkomestskej MHD je morálne zastaralé vozidlo zo schodami pri ktorýchkoľvek dverách. Veľké mestské dopravné podniky ako Praha, Brno alebo Bratislava by tento typ odmietli z fleku a pár menších objednávateľov berúcich po piatich-šiestich kusoch by im náklady na vývoj nevrátilo. A čo sa týka prímestskej verzie... neviem. Karosa C744 nebola žiadny extra bestseller a typu C943 sa predalo iba okolo 40 kusov? Je pravda, že prišli na trh v zlom období, keď na nejakú obnovu vozového parku neboli peniaze, ale myslím že ani dnes by veľkú dieru do sveta neurobili. A celkom obdivujem Sor, že sa do tohoto segmentu pustil.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.