ci je nejaka statistika turistov neviem. Ale mam vela znamych co do TN chodia do prace s inych miest, cize nepoznaju dokonale mesto ako domaci. Ale myslim si ze aj turistov je tu dost.
mna by docela zaujimalo z vasej strany akesi "zamyslenie" nad tym, ci v meste ako TN ma prakticky vyznam a s tym suvisiaci osoh (zmysel) hlasic zastavok v MHD. takto to neberte hned, ze som proti, prave naopak - ale skor z pohladu "modernizacie". ale ... vo vacsich mestach je zmysel jasny, turisti, cez-polni, ale v istej miere aj domaci, ktori cestuju do stvrte, ktoru nepoznaju. no v TN, by ma zaujimalo, ci disponuje SADka, alebo mesto nejakymi informaciami - ci vobec - a ak ano - ake percento (pocet) tvori takuto vzorku cestujucich realne v TN. ja osobne sa domnievam, ze "kriticky" malu a na margo turistov (?pohoda?) sa pohybuju skor v okoli uzkeho centra, na ktore im vlastne nohy bohato stacia.
Ešte by som uvideol draxtera, potom jedno hysterické decko akejsi juhoslovanskej národnosti, ktoré tu chcelo všetkých pobiť a ďalšie decko, ktoré sa tu vyžívalo v menovaní vodičov (mená/nicky si už nepamätám). Z netrenčianskych, ale typuyky trenčiansky zmýšľajúcich, excelovská chňapka pitchosolider.
IC nehlásia live. Tam kde je treba iný jazyk, to by asi ťažko zvládli ? A tie hlásenia v IC a TEŽ nemajú chybu. Uná s sa už neviem dočkať. Po 2 lastovičkách v roku 1997 to je teraz pekný ďalší krok vpred. ?
ano, mas pravdu, ale ja som narazal na hlasenia ako take [ nasledujuca zastavka ]. Ja mam osobnu skusenost na tatranskych zelezniciach a tam je to automat podla zastavky. Co sa BUSov tyka, mam osobnu skusenost napr. z Prahy alebo Hanoveru a je to uplne podobne, dokonca by som povedal ze u nas to bude lepsie ? . Netvrdim ze dokonale, ale urcite to prispeje ku vacsej kulture cestovania a vacsina cestujucich to urcite privita.
s Zeleznicnou spolocnostou je to dost komicke, rychliky a IC hlasia live, t.j. nemaju ziaden automat a casto su to zazitky. Okrem toho, ze sa tam da krasne vycitat nalada sprievodcu, tak sa sem-tam pozabudne ohlasit stanica, sem-tam ohlasi zle, sem-tam to tak huci, ze aj tak nie je nic rozumiet no a naopak je to niekedy moc potichu. V tych extremnych pripadoch zazvoni len gong a ziaden hlas
Hlasit bude rovnako, ako v celom civilizovanom svete. Cize nasledujucu zastavku, aktualnu zastavku. Samozrejme na prvej zastavke linku a smer. Okrem toho napr. nastup revizora.....
Ak si myslis ze to je nevyhovujuce, chod napr. do Prahy alebo do Viedne ci Londyna, ako sa hlasi. Potom mozes povedat, ze su vsetci na hlavu a jedine ty mas na vsetko patent ? .
Mimochodom zeleznica hlasi rovnako, naviac este aj v inych jazykoch, vid. tatranska zeleznica.
Co by si mal byt stastny ako napreduje doprava v TN, tak len kritizujes....
menuj ďalších, rád by som vedel o kom si to myslíš.
Re #3793 Juraj: niečo som už posielal, a písal niekoľkokrát. Ale najlepšie zhrnutie teraz pripravuje draxter pokiaľ viem, tak dúfam, že ťa nevynechá pri posúdení navrhovaných vecí z pohľadu SAD.
Máš to márne ? . Niektorí miestni šotouši (a milan005 je jeden z čelných reprezentantov tzv. trenčianskej šotoškoly) sú nevyvrátiteĺne presvedčení, že osobne hrdlom zodpovedáš aj za to, že sa na nich ráno vodič škaredo pozrel ? .
nerozumiem tomu preháňaniu... pre mňa je samozrejmosťou vyhlasovanie nasledujúcej zastávky pri odchode vozidla z predošlej a potom jej ohlásenie pri vchádzaní vozidla do zastávky... alebo to má byť nejaká pseudo-trenčianska verzia
2/ Niekolkokrat som prosil, aby prispievatelia skusili okrem pisania do tohoto (a vlastne akehokolvek) fora ho niekedy aj citat. Nemuselo by sa tu dookola pisat kopa veci, ako napriklad tato: Nie sme tu na vyplnanie dier. Sme tu na to, aby sme co najdoslednejsie a z pohladu cestujucich co najbezpecnejsie vykonavali taku dopravu a podla takeho cestovneho poriadku, aky si u nas objednavatel objedna. Co z toho vyplyva? Ze sa netreba obracat s vyplnanim dier na nas, ale na objednavatela.
a aku podobu bude mat hlasenie u nas? Zahlasi kazdu zastavku az 2 krat najprv dalsia zastavka a potom ked bude bus na mieste opät alebo len raz? Privital by som druhu moznost pretoze zasa netreba to prehanat:)
Juraj prosim ta s tym CP by sa nedalo nieco spravit, stacila by aspon jedna vec vyriesit toto:
odchody z AS:
17.20(23) 21(28)
18.20(23) 21(28)
19.nic!
20.21(28) 30(23)
spravit radsej toto:
17.21(28) 50(23)
18.21(28) 50(23)
19.35(23) -> vyplnenie diery od 19.20 do 19.46 nejde zo stanice nic na Juh a 19.46 ide len kratka L11 co kapacitne nepostacuje.
20.21(28)
a z Vychodnej:
17.15(23) 40(28)
18.15(23) 40(28)
19.15(23) -> vyplnenie diery kedy nejde L1 (19.00)
20.40(28)
toto je jedna z najvacsich pohrom sucasneho CP, pri zmene co som ja napisal by ani nedoslo k nejakej potrebnej vymene vozidiel na spojoch, vodicovi konci na L23 prestavka 15.50 a podla mojho navrhu by koncil o 19.55 cize prestavka po 4 hodinach by bola ako tak zachovana. A navyse by vodic skoncil o hodinu skor ako sucasne.
V najblizsich hodinach, resp. dnoch sa odovzdava kompletny zoznam hlaseni do jedneho radia, kde bude profesionalne nahovoreny. Potom sa to uz moze spustit.
určite som to videl, špeciálne som bol prekvapený na L8, keď okrem predných potom otvoril ešte stredné na B952...ale či a ako je to možné u jednotlivých typov, nechám na znalých pomerov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
draxter