netuším aké hlásanie máš na mysli...ja si pamätám akurát na skúšku namontované polské transparenty na dvoch Karosách B732, ktoré aj hlásili zastávky (vozidlo TN-732AM - Globtel). Ako to malo fungovať, keď napr. voz zastavil na Hasičskej na L18 a za ním L23, vodičovi L18 sa ozvalo niečo ako "ďalšie vozidlo L23"? ?
Na stranke www.laugaricio.com pisu:
Z hľadiska mestskej hromadnej dopravy bude
k dispozícii kyvadlová doprava spájajúca projekt Laugaricio s centrom mesta Trenčín.
Bolo by už veľmi náročné ten návod skopírovať aj sem?
Jedna otázka na všetkých domácich. Potvrďte alebo vyvrátte prosím moju spomienku, ktorá sa mi vynorila v mysli.
V TN kedysi fungovalo hlásenie pre vodičov, ktoré im oznamovalo, spoj akej linka zastavilo na zastávke za nimi. Osobne som to počul, a keďže som bol v TN po dlhom čase až v roku 2006, tak by si to niekto mohol pamätať.
ja si myslim ze by tie dobijacie automaty mohli byt na tychto miestach:
-OZC Juzanka (dolu ako je vchod do Billy)
-OZC Max (bud vovnutri centra alebo na zastavke)
-Žel. stanica
pripadne dalsie miesta s velkym poctom cestujucich:
-Hasičská
-Zimný štadión
-Gymnázium
-k tomu r. 1999 da sa povedat ze bolo novych 7 autobusov (2xIk280; 3xB932; 2xB832) aj ked neviem ci tie Karosy neboli az v r. 2000, bol da sa povedat intervalovy CP, hlavne na starom Juhu si ludia mohli pochvalovat aj dokonaly preklad (L8 odchody v sedle X:28 58 a v spicke X:08 28 48 cez vikend dokonaly preklad aj zo sidliska aj z mesta, kazdu hodinu X:28 okrem obeda, L1 vzdy X:15 45, L5,9 so slusnym intervalom 5-ka poobede dokonca kazdych 30 min., 9-na tiez chodila castejsie ako teraz, vecer nebolo problem dostat sa z mesta. Horsie to bolo na Juhu II. Sihotari mali L2 so sedlovym intervalom 30 min. aj cez vikend, L6 s pocetnymi spojmi aj vo vecernych hodinach, v spicke zrychlene spoje. Sihotarske linky mali medzi sebou preklad
Takže máme za sebou (skoro) I. kvartál roku 2009 a nastal čas menšej bilancie. Možno by bolo zaujímavé porovnanie rokov 1989 - 1999 - 2009 (v dekádach). Takže to skúsim:
1989: nastupovanie všetkými dvermi, nové autobusy Karosa B732, nové kĺbové autobusy Ikarus 280, časové lístky, dotácia štátu, hromadný CP, klasické označníky ČSAD, linkové tabule.
1999: nástup výlučne prednými dvermi, takmer žiadne nové sólo autobusy (okrem B932), žiadne nové kĺbové autobusy, žiadne časové lístky,hromadný CP, označníky MHD, linkové tabule.
2009: nástup dvomi dvermi, nové autobusy Crossway LE, v premávke NP Citelisy (aj kĺbový 18M),časové lístky, náhrada straty vo verejnom záujme zo strany mesta,CP pre každú linku, nové označníky BUS, elektronické tabule (až na pár výnimiek).
- takže posun tu zjavne je, čo je pre cestujúceho dobré. Juraj uviedol ďalšie aktivity, s ktorými sa dúfajme čoskoro opäť MHD TN posunie o stupienok vyššie (dobíjacie automaty na sídliskách, elektronické informačné tabule na zastávkach, snáď hlásenie v busoch a zobrazenia plánu liniek, atď).
- momentálne vidím teda najväčší priestor pre úpravy v CP niektorých liniek (23/28, 8/18, 11/17, 50), a to je parketou mesta Trenčín. Vaše postrehy a nápady kľudne pošlite e-mailom na adresu sekcie, moju adresu alebo napíšte sem.
Nalepky boli vyrobene minuly tyzden a expedovane uz pred spustenim este v piatok. Ak este nie su uplne na vsetkych vozidlach, v kratkej dobe by mali byt. Cestujucich s predplatnou kartou este nie je vela, postupne sa naucia. Ostatni maju informacie nielen z webu, ale aj s novin a televizie, kde sa o tom bohato informovalo.
Odkazov na vebovu stranku by naozaj malo byt viac, polepsime sa.
(S "malim" pismom nie su len problemy s diakritikou, ale aj s gramatikou. Polepsi sa aj ty. javascript:smile('?');)
Juraj: Preèo SADTn v rámci príprav na nástup druhými dverami nevybavila vozidlá nálepkami na dverách oznaèujúce nástup/výstup. Všeobecne mi pripadá informovanosť trenèiaskeho cestujúceho zo strany SADky ve¾mi biedna. Proèo napríklad všetky oznamy vo vozidlách pod hlavièkou SADky neobsahujú aj odkaz na webové stránky? A hlavne preèo sú všetky oznamy písané tak malím písmom? Šetrí sa papierom alebo èo? Veï aj s tým mám problém a to som mladý. Èo taký dôchodcovia, ktorí nosia na nose nejednu dioptriu.
Pripadá mi to, že autobusy sa v našom meste len pohybujú, ale ¾udia o nich niè nevedia. Nechcem tu dávať rozumy, ale myslím si, že autobus môže slúžiť ako slušná reklama. Nemám tým na mysli polepené okná kadejakými letákmi, ale slušné a decentné vozdidlá, ktoré budú aj svojim vonkajším výzorom oznamovať ¾uïom, že Váš dopravca je tu a pre Vás. A nie len pre nás, ktorí sledujeme imhd/tn a vieme o každej zmene a novinke skôr než sú oznamy vyvesené vo vozidlách a to tiež až po tom èo sú už dáky ten deò aktuálne.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
richard001