proti nosným linkám nikto nebojuje, veď už teraz sa dá povedať že nosnou linkou je L1. Pri troche úpravy súčasného CP sa však dá dosiahnuť relatívne výborný intervalový CP, ktorý by zohľadnil potreby mesta. Nie je potrebné zase urobiť 3 linky, pretože pokiaľ nebude prestup v cene, nebude to mať význam.
Isté je, že aj napriek tomu, že MHD nie je na až takej zlej úrovni, dobrý CP by ju radil na úroveň dobrú. Vyriešiť súbehy L18 a L17/L11 je to najmenej.
a to su tam neni este tie skutocne "kombinacie" ako 23/28, 11/17, lebo taka 11 a 18 niesu nejake subehove linky, akurat teda ze idu okolo perly obe. to keby daju 23/28 by sa videl ten poobednajsi interval
No som zvedavy na odpoved! Mne sa to stavalo na linke 18.
V Brne je to takmer automaticke, ked vodiz vidi mamicku s kocarom, ci starsieho cloveka s palickou, tak je to automaticke. A to pri nastupe aj vystupe! Nuz aj tu je vidiet vyspelost (kiez by len zabudlivost) daneho vodica. Ak bol samozrejme zaskoleny.
Spôsob označovania lístok v meste bol nasledovný:
- spočiatku /neviem presne či úplne od 1949/ býval v autobuse MHD sprievodca, ktorý predával lístky cestujúcim. Tento systém sa zmenil cca v roku 1977, odkedy sa lístky štíkali v busoch, a kúpiť sa dali v PNS a automatoch na vybraných zastávkach. K tomu sa pridal i predaj u vodiča, a cca od roku 1992 sa štíkali už len pri predných dverách, cez ostatné bol nástup na preukážky.
Neskôr lístky vodič trhal z takého kotúča, boli z recyklovaného papiera, až kým neprišiel strojčekový systém. Neskôr sa zrušil aj nástup na preukážky všetkými dvermi, a chodilo sa jedine predom.
Od roku 1998 je tu EM-test a čipové karty, zrušené mesačníky a výlučný nástup prednými dvermi.
pripájam postreh cestujúcej, uverejnený na stránke mesta:
Dobrý deň. Dnes(15.2.2008) som cestoval linkou 23 z Autobusovej stanice (17:15), smer Východná otoč. Na zástavke na Soblahovskej ulici nastupovala mamička s dieťaťom. Očakával som, že vodič využije hydraulické naklápanie vozidla a tým umožní i keď do nízkopodlažného autobusu, ľahšie nastupovanie. Nestalo sa! Verte, že zástavky nie sú v takom stave, aby mamičky mohli nastupovať úplne bez problémov! Oboznámil majiteľ vodičov, aby využívali túto možnosť zníženia karosérie? Tá pani mala aj tak problém dostať kačárik do vozidla. Starí ľudia s tým tiež majú problém. V Linzi v Rakúsku to vodiči robia bežne, priam automaticky! Dohliadnite prosím Vás, nech SAD zaškolí vodičov jazdiacich v nízkopodlažných autobusov! Inak oceňujem vašu ochotu vychádzať aj takto ľudom v ústrety.Ďakujem! J.S
Tak asi problém bude u vodiča, pretože SAD autobusy nakúpila, pravdepodobne aj zaškolila šoférov, ale tí sú opäť pánmi sveta...
Inak vodici su oboznameni s hydraulickym naklapanim karoserie? Vedia, ze ak na zastavke stoji mamicka s kocarom, stari dochodcovia, ze by mali znizit vysku karoserie oproti nastupnemu obrubniku a tym ulahcit nastupovanie? Pretoze ja mam pocit, ze oni o tom ani nevedia, alebo tych ludi maju na haku? To ako zeleznice pri modernizacii davaju do kupe zasuvky na notebook, ale sprievodcovia ich nevedia zapnut No to uz sa lepsi, na rozdiel od nasich vodicov.
dnes rano opät a znovu strojcek EM-test strajkoval. vodic vyrazil ku konecnej Saratovska vcas, asi 7.12. avsak hned prva pani, ktora nastupovala a prilozila svoju kartu ale nepochodila. asi 3 cestujucim sa podarilo zobrat listok, zvysku nie. vodic, s nie prilis velkymi skusenostami sa snazil dat to doporiadku, ale nedarilo sa, zavolal aj vodicku autobusu l. 18 tej sa podarilo vydat ludom aspon nejaky ten listok. nakoniec po asi 15 minutach neuspesneho skusania vyrazila l. 11 na svoju trasu, avsak nastastie bez platenia ?, aj ja som sa zviezol zadarmo. z konecnej bus vyrazil cca 7.24 a takisto aj l. 18, pretoze #31 alebo 2? jej prekazal v tom aby mohla vyrazit, uz za tymito 2 busmi stal aj #05, zrychlena l. 5. pocas trasy sa vodicovi trochu podarilo zmiernit meskanie, mozno o nejake 2-3 minuty. Juraj dobre ze uz robite nieco s tymi EM-testami lebo nevypada to najlepsie, novy citelis a stara pokladna...kazdopadne nebola to vodicova chyba a zachoval sa dobre v tejto situacii, to chvalim, nenadaval ludom, tak ako by to spravili ini jeho kolegovia, ktori by nechali vystupit vsetkych cestujucich, aj tych co maju listok, bez akehokolvej ospravedlnenia, alebo vysvetlenia by odisli z busom do SADky. ludia by samozrejme prestupili do l. 18, ktora uz aj tak si nabrala slusne meskanie. ale nastastie tento vodic este nemal zabehnute SADisticke sposoby, takze cestujucich dopravil aj napriek problemom takmer nacas do roboty a skoly
Môj známy ma oslovil s otázkou, či niekto nemá starý cestovný poriadok linky 10, nakoľko ja mám z nej minimálne útržky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec