Reakcia na: TomoSK #13866:
Cize správne rozumiem, že sa teraz po súťaži na nového dopravcu ide mesto buchnúť po vačku a na každé dvere dokúpiť zariadenie na čítanie bankovej karty?Zaujímavé vzhľadom na prezentované čísla a argumenty proti sms lístku čo nevyžaduje žiadne zariadenia. By ma zaujimalo, čo to bude stáť (stavím sa, že suma je aspoň 5místná).
A ešte, koľko km ročne má nový grafikon? A už je k dispozícii niekde?
Mike
Reálne máme z x slovenských miest prípady, že sú spoje (či už MHD, alebo regionálna doprava), kde cestuje 10-15 ľudí, ale petíciu za ich zachovanie(vrátenie) podpíše 60-70 ľudí.
Na SVK za posledných pár rokov čo evidujem, tak iba dve mestá mali takú reformu MHD, kde zásadným spôsobom navýšili výkony - PP a RK. (A teraz Pezinok, ale to je trochu iná kapitola, lebo tam išli skoro z nuly). Myslím že v prípade oboch miest išli výkony hore asi o 20-30%. Samozrejme v oboch mestách obrovské "hejty" (kritika), ako sa celá MHD zhorší, skomplikuje, atď.. a spokojných cestujúcich môže byť kľude väčšina, nespokojných 10%, ale ozvú sa hlavne oni.
Facebookovu diskusiu k reforme popradskej MHD si dobre pamätám. Minimálne polovica komentárov bola asi v tomto duchu (jeden dva zneli presne takto) - "Ja síce MHD nevyužívam, ale moja suseda, ktorá chodí každý mesiac k lekárovi, to bude mať teraz komplikovanejšie, lebo...." .
Áno, niečo iné je, ak cestujúci dnes cestuje denne priamou linkou do 10 min do práce a po novom by mal na takomto krátkom úseku prestupovať. Ale zasa koľko je tých cestujúcich. Ak 1-2, žiaľ smola (väčšinou). Ak viac, potom je to už o inom. Ale myslím si, že je syndróm výlučne slovenských malých miest (a to nielen TN), že majú nároky na linkové vedenie že m. č. musí mať spojenie napr. s Lidlom, alebo Kauflandom, či Tescom, teda s konkrétnymi reťazcami, nestačí s jednými / dvomi väčšími obchodmi akéhokoľvek reťazca. To je možno ešte tak v ČR, ale neverím, že na západ (a kľudne aj juh) od nás sa kladú takéto oficiálne požiadavky na linkové vedenie.