Reakcia na: Marek6283 #13769:
Marek, ja Ti asi skutočne nerozumiem. Ako jeden zo zástupcov dopravcu si mal možnosť byť pri niekoľkých úvodných rokovaniach, kde bol až na detaily prezentovaný identický návrh, ani raz si k nemu nevyslovil výraznejšie pripomienky, a po poslednom stretnutí sme si podali ruky a poďakoval si za našu prácu. Preto tomuto lacnému hejtu skutočne nerozumiem. Alebo je to len divadielko pred kolegami...? Bolo tu už desaťkrát vysvetlené, že jednotka na Saratovskú je pre Južanov, čo chcú ísť do Južanky a majú to zhora ďaleko. Pre cestujúcich na súčasnej trase sa nič nemení. Ja neviem, či to niekto nevie pochopiť, alebo len nechce pochopiť.Jána Halašu... všetci sa tu bijú do pŕs a bojujú proti každému metru navyše, čo by cestujúci musel prejsť pešo, polovica diskutujúcich sa tu pohoršuje nad dochádzkou na nádražie z Obchodnej akadémie, lebo to je až 250 metrov. Ale to, že autobus ide Juhom, najhustejšie obývanou a značne kopcovitou časťou mesta kilometer (!!!) bez zastavenia, je zrazu problém, ak niekto chce toto riešiť. Pritom jeden z posledných podnetov, ktorý na mail mhdtrencin@dopravanapovazi.sk prišiel, sa týka práve siete zastávok na Juhu, že sú na riedko. Áno, sú na riedko, a vnímajú to tak aj občania.
Michal Mazánik
Veľmi dobre všetci vieme, že MHD cestujú predovšetkým deti, študenti, seniori a cestujúci, ktorí z hľadiska príjmu patria do nižšej alebo strednej triedy. Ide často o cestujúcich, ktorí cestujú pravidelne, každé ráno/poobede do školy alebo na zmeny. Presne toto sú cestujúci, ktorým sa oplatia predplatné cestovné lístky. Tie by mali byť výrazne výhodnejšie než v súčasnosti. Na to, aby sa vám dnes oplatil mesačný PCL, potrebujete urobiť vyše 40 ciest mesačne, po novom to bude len 26 ciest.
Ako spomína Kubik96 cestujúcich, ktorí zarábajú 800-900€ mesačne v čistom, presne týchto cestujúcich sa zdraženie dotkne najmenej. Pokiaľ cestujú naozaj denne (pracovné dni) do školy alebo do práce/na zmeny, MHD ich s PCL bude v prepočte na jednu jazdu stáť približne rovnako, ako v súčasnej tarife pri použití jednorazového cestovného.
Návrh tiež počíta s extrémne výhodným ročným lístkom, s ktorým by mala cestujúcich MHD stáť iba 50 centov na deň za neobmedzené cestovanie.