Reakcia na: milan005 #13607:
Toto je kľúčom problému, ktorý podľa mňa Trenčín trápi, že niektorí ľudia nedokážu akceptovať to, že doba sa nejakým spôsobom mení a vyvíja. Stále sa tu hráme na to, že sú 80. roky a odvtedy sa absolútne nič nezmenilo ani z hľadiska jednotlivých odvetví ekonomiky, tak ani z hľadiska života ľudí. Skvelým príkladom je vnímanie neuveriteľne skorej rannej špičky. V súčasnosti napríklad premáva linka 1 v kombinácii s linkou 22 v počte ŠTYRI spoje za hodinu už prakticky od 4:40, s odchodmi o 4:40, 5:00, 5:20, 5:40, 5:50, 6:00, čo znamená, že už od 5:40 dokonca prechádza do chvíľkovej desaťminútovky. Realita z počítadiel cestujúcich je taká, že s výnimkou dvoch návozov na pracovné zmeny na šiestu hodinu je maximálna obsadenosť tých autobusov v skutočne hustom špičkovom intervale na maximálnej hodnote 18 cestujúcich v autobuse, bežne sa však skôr pohybuje na úrovni 10-13 cestujúcich, čo vo voľnom preklade znamená, že v autobuse sú dokonca voľné celé dvojsedačky.
Naopak vo večerných hodinách (beriem do úvahy víkend) smerom z Gymnázia na Juh je to presne naopak, s výnimkou spojov linky 24 do zatvárajúceho sa OC Laugaricio tie počty cestujúcich vo vozidle začínajú na úrovni 14-16 cestujúcich a strieľajú až k 31-34 cestujúcim V PRIEMERE na vybraných spojoch, a to sú spoje s odchodmi 20:31 a 21:31 z Gymnázia, teda v čase, kedy by už mala byť "v meste púšť". Preto sa pýtam, na základe čoho sa tvrdí, že sa jedná o "vec vysnenú ale číselne nepodporenú"? Realitou roku 2024 je to, že čo viem ušetriť na neprimerane skorom začiatku rannej špičky, kedy vozím skutočne vzduch, viem preniesť do večerných hodín. Ale chápem, že pri súčasnom režime práce je najjednoduchšie začať ráno z ostra a postupne až do večera spoje uberať.
Nižšie pár príkladov z veci vysnenej, ale číselne nepodporenej, komentáre sú pri jednotlivých prílohách.
TomoSK
Takisto sa bežne stretávam s tým, že skrz striedanie nespočetného množstva liniek sa na Dlhých Honoch vytvárajú "alternatívne" trasy, keďže sme všetci ľudia, môžeme sa mýliť - a keď točím napríklad štvorku, päťku, jedenástku, ani neviem ako a pomýlim sa. Mne sa osobne napríklad veľmi páči systém, akým fungujú v Českých Budějoviciach, kde majú 4 trolejbusové linky (piatu nepočítam, jedno delené poradie), a vodiči v režime 4-2 točia linky tak, že zo štyroch dní majú v jeden deň dvojku, v druhý deň trojku, tretí deň päťku a v štvrtý deň deviatku. Ak sa zníži počet liniek a zároveň aj počet prejazdov medzi konečnými (ktoré platí mesto), je možné očakávať, že sa v rámci obehu nebude striedať 10 liniek, ale len 2-3 linky. Ak by sa však vytvorili také "mini-zadelenia" s nižším počtom služieb (povedzme 4), ktoré by vodičom rotovali, dostali by sa za ten svoj pracovný cyklus na všetky linky.