Reakcia na: Peon #5561:
Ak tomu správne rozumiem, tak Regiojet presmeruje v oboch smeroch 2 spoje na ich pravidelnej autobusovej linke "Bratislava - Wien" cez bratislavskú Hlavnú stanicu, a preto tie sa v rezervačnom systéme zobrazujú ako vybookované (t.j. rezervované pre cestujúcich z presmerovaného vlaku). Nie je mi z toho jasné či ľuďom, ktorí mali na tie dotknuté autobusové spoje kúpené lístky z Bratislavy do Viedne (alebo späť), tie lístky stornovali a že či pre cestujúcich z ich vlaku bude stačiť jeden autobus - predpokladám, že každý cestujúci tam musí mať miesto na sedenie...
A nechápem tiež ako dlho reálne tie autobusy budú musieť čakať v Bratislave na Hlavnej stanici (v prípade, že vlaky budú na odklonovej trase cez Bratislavu meškať).
Peon
Myslel som, že ešte väčší rekordmani sú v Maďarsku (napr. cestovné 250 Ft na vlak aj bus "Rajka - Bezenye" aj 370 Ft z Rajky do centra Mosonmagyaróváru atď.), ale podľa https://www.volanbusz.hu/en/travel-information/buying-ticket/domestic-fares platí súčasné cestovné "až" od decembra 2012.
Zaujímavý je ale Cenník IDS JMK v eurách (platí napr. u vodiča na linke 910). Tam cenový rozdiel toho spomínaného lístka na 2 vs. 3 zóny nie je 2 Kč - cca 0,08 € (25 Kč vs. 27 Kč), ale až 0,20 € (teda 1 € vs. 1,10 €). https://content.idsjmk.cz/cenik/Tarif.pdf str. 26
Pre porovnanie: Keby som si také lístky kúpil v hotovosti na "eurových" pokladniach ČD, tak (aj vzhľadom na to že ČD eurové cestovné matematicky zaokrúhľujú vždy na celých 10 centov), tak tam to podľa novembrového kurzu http://jzk.cd.cz/osobni/prep_kurz.htm teraz vychádza rovnako na 1 € vs. 1,10 €.
V minulosti podľa toho ako sa menil kurz € / Kč býval niekedy mierny cenový rozdiel v EUR v lístku kúpenom v 910-ke vs. v ČD.