Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vyzerá to tak, že sme sa konečne dočkali, nie?

Železničiari objednali elektrifikáciu trate medzi Bánovcami nad Ondavou a Humenným. Kontrakt za 216 miliónov eur bez DPH získala spoločnosť Eltra, ktorá patrí do skupiny Daniela Křetínskeho a Romana Korbačku.

https://e.dennikn.sk/minuta/3365017/
Reakcia na: Peon #5599:
Áno, to posiľnovanie dopravy o cca 30% (!) prebehlo v roku 2021 v celom Weinviertel.
Reakcia na: 810zssk #5598:
Nuž, môj názor poznáš ale kde nie je vôľa, tam nie je cesta. ://

Problém autobusovej verzie je, že most ponad Moravu má nostnosť 7 t.
KORDIS oslovoval aj iných slovenských aktérov ale nikto sa k objednávke "dodávok" nemal.
Btw.: z počutia viem, že miestne obce si "nejako" zriadili 8+1, ktorý návaža na bus do Lanžhotu.
Nikde z SK / CZ webov sa ku mne nedostalo, že na rakúskych vnútroštátnych osobákoch už aj na trase "Wien - Marchegg" jazdia nízkopodlažné elektrické Ventusy.
Tie sú už niekoľko mesiacov nasadené aj v úseku "Marchegg - Ganserndorf" a ďalej do Viedne). Takže zelektrifikovali to celé skôr ako zdvojkoľajnili.

Tak v blízkosti hranice už tie staré motoráky známe kedysi ako "ganserndorfery" asi nikde nejazdia. Teda ak nerátam S8 "Petržalka - Rajka - Hegyeshalom", ale to nie je Rakúsko a tie sú z GySevu.
Ach ja si pamätám ešte časy keď "ganserndorfery" pokračovali z Marcheggu každé 2 hodiny cez DNV až na Hlavnú stanicu a ako jediné medzištátne vlaky stáli aj v Lamači.

Wau tie dokončené mimoúrovňové križovania s cestnou dopravou, a napr. podchod pre peších v stanici Schonfeld- Lassee vedie na obe strany, v Siebenbrunn- Leopodldsdorf sú dokonca podchody pre peších dva, z toho jeden vedie na obe strany, teda aj do Leopoldsdorfu.

Vyzerá to aj na skvalitnenie autobusovej dopravy vo VOR (minimálne v Marchfelde čo som si všimol). Teraz nemyslím iba to, že konečne aj tam sú už nízkopodlažné autobusy.
Pamätám si časy keď na rakúskom vidieku neďaleko hranice v nedele a sviatky autobusy vôbec nejazdili. Teraz na niektorých linkách je už aspoň zopár spojov (napr. linka 545 "Ganserndorf - Siebenbrunn/Leopoldsdorf - Orth an der Donau" či 540 "Schlosshof - Wien, Hausfeldstrasse).
Reakcia na: Matej M #5596:
Ideálne je samozrejme "kombinované" objednávanie. Prepravovať "Slovenky od šichty" je záujmom oboch strán.

Pri ex-S53 je ale problém inde, KORDIS tú linku už neobjednáva vôbec, ani na českom úseku. Spojenie Břeclav - Lanžhot bolo nahradené busom, ktorý tam dáva oveľa väčší zmysel a teda aj debatu o prípadnom predĺžení do Kútov by sme mali riešiť v kontexte autobusovej "verzie".
Reakcia na: Peon #5594:
Slovenská strana v tomto smere bola pasívna, KÚ JMK bol proti - z dôvodu očakávaných nižších tržieb.
Myjava nie je porovnateľná pre svoj turistický potenciál, kam chodia aj Moravania (viď rozpor o verejnom záujme nižšie).
Reakcia na: Peon #5593:
Problémom je definícia verejného záujmu, kedy nie je celkom zrejmé, koho záujmom je prepravovať Slovenky na šichty do nemocnice a za pokladňu.
Treba dodať, že na českej strane bol objednávateľom aj MD ČR (Lanžhot - št. hr.).
PR triky z 90. rokov sa občas stále hodia.
Neplánovalo sa to náhodou kedysi zaradiť (ako linka S53) za tarifu IDS JMK až do Kǔtov (tak ako je to pri osobáku z Veselí nad Moravou do Myjavy)?
Ak sa nestane nejaký zázrak, tak medzištátne osobné vlaky na trasu "Kúty - Brodské - Lanžhot - Bŕeclav" sa už nevrátia ani keď bude tá trať zrekonštruovaná. 😭 Video od 2 min 30 sec. https://youtu.be/bZQZFPN2xzE

Tie osobáky jazdili 7 dní v týždni niekoľkokrát za deň od skorého rána až takmer do večera. To tam vážne nie je dopyt ani po autobusovom spojení?

Chápem neúspechu pokusu keď tam asi 2 roky poobedné spoje PO - PIA vykonával slovenský elektrický poschoďák (akoby predĺženie linky S20 z Bratislavy), ale ten malý český motorák 812zssk či čo to bolo, nikdy som ho nezažil prázdny..

Dokonca pamätám si v posledný rok prevádzky, že bol z Břeclavy do Kútov pridaný aj spoj 15:08 h + aj v opačnom smere samozrejme (tuším len PO - PIA), takže išlo to poobede 12:08 h, 14:08 h, 15:08 h, 16:08 h, 18:08 h.
https://youtu.be/NM52_0PgO_k
Norma EURO 7 – interview so šéfom vývoja motorov v Škode Mladá Boleslav.
Vypočujte si aspoň prvých 5 minút, je to výživné❗
Reakcia na: 810zssk #5590:
Myslím, že pridanie tých vecí je len otázka času. Ani v iných odvetviach som príliš nevidel systémy (okrem hotových balíkov, predtým predaných inam), ktoré by prišli úplne kompletné. Väčšinou sa veci pridávajú a zavádzajú po etapách.
Reakcia na: Dispecer #5589:
Keď si dokážu synchronizovať napr. storná ITD, nevidím dôvod aby nešlo synchronizovať toto. Nemusíš odosielať každý úkon samostatne, môžeš to robiť po dávkach napr. raz za 5-10 minút.
Reakcia na: 810zssk #5588:
"Aha, ja som sa domnieval že kontroly sa evidujú a pri ďalšom použití lístka sa vlakvedúcemu zobrazí či/kde bol predtým nascanovaný."
To by mohlo platiť, ak by POP-ky nahrávali online na server každý jeden úkon, čo pri pokrytí niektorých tratí mobilným signálom je prinajmenšom otázne...
Reakcia na: henko151 #5587:
Aha, ja som sa domnieval že kontroly sa evidujú a pri ďalšom použití lístka sa vlakvedúcemu zobrazí či/kde bol predtým nascanovaný. Čo by bolo pre účely zistenia prípadného zneužitia lístka oveľa praktickejšie ako pečiatky (pečiatka je vždy len jedna z prvého použitého vlaku, kým pri elektronickej evidencií by sa dali zobraziť všetky kontroly).

Ďakujem 🙂 Žiaľ som asi priveľmi veril v progresívnosť ZSSK 😃
Reakcia na: 810zssk #5586:
Obnovili ho pred pár mesiacmi z dôvodu, že už korona skončila a teda skončilo obdobie bezkontaktnej kontroly CL.

Inak povedané, zistili, že POPka naskenovaním nijak neznehodnotí lístok a je možné teda ten istý lístok použiť v čase platnosti viackrát.
Neviete odkedy a prečo sa u ZSSK obnovilo pečiatkovanie lístkov pri kontrole vlakvedúcimi?
Reakcia na: zakaznik #5583:
Toto treba poslať do DPB, podľa mňa by to bol ultimátny signál zákazníkom ktorí na hlavnej stanici o pol tretej ráno čakajú na autobus 10 minút po odchode, ale vodič ich ani bohovi nepustí dnu, kým zamestnanci sa pekne v buse zahrievajú, o tom čo si o nich myslia 💗
Reakcia na: zakaznik #5583:
Najkrajšie je vyjadrenie slečny ku koncu videa: "It feels like our happy lives, which become more enjoyable every day..."

Ňuňu 😍
Pyongyang's New Double-Decker Buses
https://youtu.be/H0IgM1MgGFc

Vynález hodín na prednom čele zmení svet. Vodič, ktorý bude na linke meškať, bude na konečnej odklonený priamo do gulagu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.