Búrky a silný vietor v Maďarsku spôsobili vážne škody na železničnej sieti po celej krajine. Kmene stromov a poškodené trolejové vedenia znemožnili vlakovú dopravu na viacerých hlavných tratiach.
Regionálne riaditeľstvo železničnej spoločnosti MÁV popoludní z dôvodu početných mimoriadnych situácií vyhlásilo Budapešť a okolie jazera Balaton za oblasti „železničnej katastrofy“.
Na trate popadali stromy vyvrátené aj s koreňmi či mohutné konáre a pretrhli trolejové vedenie, dažďová voda podmyla koľaje a niekoľko vlakov narazilo do popadaných stromov.
V súčasnosti autobusy zabezpečujú dopravu na tratiach v oblasti Balatonu, Győru, Vácu, ale aj okolo miest Veresegyháza, Lajosmizse, Jáger a Segedín. Železničná doprava je narušená v oblastiach miest Cegléd, Újszász, Pécs a Szekszárd a na električkových spojoch medzi mestami Segedín a Hódmezővásárhely.
Úrad civilnej ochrany nasadil ako náhradu za vlaky flotilu vyše 150 autobusov. Škody sú podľa rozsiahle, ale podľa doterajších informácií nikto nebol zranený. (tasr)
ZSSK podľa stredoškolákov porušuje vyhlášku, keď končiacim študentom nepovoľuje bezplatné cestovanie po záverečnej skúške. Teda napríklad po maturite či štátniciach. Štátny dopravca sa odvoláva na regulácie zo strany ministerstva dopravy. (tasr)
Letná redukcia niektorých vlakov sa zrejme nekoná, s plánom ZSSK nesúhlasí minister dopravy Jozef Ráž. Železničná spoločnosť Slovensko navrhla počas prázdnin okresať vlaky na 39 regionálnych tratiach, potrebovala však súhlas ministra. https://e.dennikn.sk/minuta/4687665/
Cestovné v Prahe môže zdražieť o 20 až 30 percent. Zvýšenie už schválili poslanci Stredočeského kraja, hlasovať bude v lete ešte pražské zastupiteľstvo. Bežný polhodinový papierový lístok by po novom mohol stáť 39 korún namiesto 30.
ZSSK chce počas letných prázdnin okresať vlaky na 39 regionálnych trasách. O schválenie žiada ministerstvo dopravy a sľubuje, že v septembri by sa doprava vrátila do pôvodného režimu. https://e.dennikn.sk/minuta/4677893/
Je to tak. Ja overujem veci až spätne, na ktoré ma niekto upozorní, ako napríklad toto, alebo ktoré sú mi od začiatku veľmi podozrivé. Lebo čítam veľa správ denne (okolo 300) a to sa nedá. Navyše, pri niektorých citlivých témach treba overovať dlhšie, pretože si vymýšľajú aj "fact checkeri", ktorí by mali byť objektívni, ale častokrát robia iba ďalšiu líniu krytia nejakej populárnej ideológii. Ale pri takýchto autobusových témach to nezvykne byť až také zamotané. A tu sa dalo overiť ľahšie, keby som nebol robil rýchlo a dal trochu pozor.
Hlavne, pri troche chcenia by si vo fotogalérii tohto webu našiel konkrétny model vozidla Iveco/Irisbus CityClass a zistil by si, že tento model vyrábaný v rokoch 1997 - 2009 nikdy nebol vyrábaný v elektrickej verzii...
Zrovna hento video je v kruhoch odporcov elektrobusov z nejakeho dovodu velmi oblubene. Uz som ho v tomto kontexte videl pouzite zo trikrat, a z jednej sotoskupiny na FB ma vyrazili ked som na to upozornil
Uch, a pritom by som bol odprisahal, že som pod videom videl iný titulok. To som tomu dal! Pointa s požiarom ostáva, ale ospravedlňujem sa všetkým. To som sa neuťal do prsta, ale rovno do paže!
Pôvodne som dačo hľadal cez slová "electric bus" a keď mi ukázalo toto (kvôli tagom v diskusii pod videom), tak som naletel rýchlemu čítaniu.
Predstavte si, že batéria elektrobusu takto nezačne horieť na voľnom priestranstve, ale niekde v uliciach mesta, kde nie sú dostatočné odstupy od okolitých objektov. https://youtu.be/1YoBiNhjMPg?feature=shared
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.