Reakcia na: Mike #23278:
Určite nesúhlasím. Vzhľadom na to, že žilinská MHD stále nemá autobusy a trolejbusy, ktoré by vedeli preskočiť osobné automobily, tak cestovné časy medzi zastávkami sú nastavené tak ako sú tzn. s ohľadom na intenzitu dopravy. Určite nie je problém ich "poskracovať", ale potom by automaticky vznikali citeľné meškanie, cestujúci by nestíhali prestupovať atď. Toto je nekončená téma určená na odbornú debatu v inom kruhu, vzhľadom na jej obšírnosť. MHD v Žiline má však naozaj značné rezervy v intervaloch spojov, prierezovo na všetkých linkách, avšak hustota spojov je čisto finančná záležitosť objednávateľa - buď investuje do kvalitnej a atraktívnej MHD týmto spôsobom tzn. schváli ročné navýšenie kilometrov alebo nie. Samozrejme, na zabezpečenie atraktívneho (hustého) intervalu sú potrebné aj ďalšie vodiča a v neposlednom rade vodiči, ale stále narážame na finančnú stránku veci. Preto verím, že obdobie "geniálneho" nápadu bezplatnej dopravy pre všetkých máme úspešne za sebou a žilinská MHD sa bude uberať iným smerom, ktorý ponúkne modernú, atraktívnu a kvalitnú MHD. Predpoklady na to majú.
Čo sa týka Žilinskej univerzity, to, že je prevažne dopravne zameraná ešte neznamená, že automaticky sa to prejaví na MHD. V Trnave je tiež najlepšie právnická fakulta na Slovensku a to ešte nedáva záruku, že keď chce niekto dobrého právnika musí hľadať v Trnave.
Mongolec
úpravami chrona sa rozbil preklad medzi L6 a L16 zo zastávok v centre v smere na Hájik cez školské dni (zo 7+8 na 4+11 min)
zaskočilo ma pridanie minúty medzi Poštovou (Dubňom) a Plavárňou. Skôr by som to očakával o zastávku neskôr, keďže zast. Nemocnica je frekventovanejšia. Detto Pažite > Rajecká, Solinky - až 3 minúty, dokonca aj cez víkend.
skrátenie na 1 min pred Smrekovou bude mať cez víkendy pravdepodobne za následok vyšší počet meškajúcich spojov z Hlín (Mostnej) smerom do centra; možno keby toto skrátenie prišlo o zastávku skôr, pred Limbovou...
uvidíme či sa súbežne so zmenou CP mierne upraví aj nastavenie križovatiek v centre, keďže cykly sa zrejme i kvôli zelenej vlne riadia podľa viacmenej presne definovaných časov (aj keď s prvkami dynamiky a uplatňovania preferencie). Za predpokladu, že trolejbus neopustí žiadnu zastávku ani o sekundu skôr, môže nastať meškanie napr. v popoludňajšej špičke cez školské dni pri L5 (najmä v smere na Vlčince) alebo popoludní cez prázdniny pri L16 (na trase Polícia - Štef. nám.).