Ad:peto
Budky JCDeaux nie su ani podla mna to "prave orechove" - su sice akotak esteticke, len su umiestnovane "stranovo nevhodne" - strana s plagatom blokuje vyhlad na prichadzajuce spoje... Co sa tyka perforovanych laviciek, s tym popalenim a primrznutim urcitych partii MAS PRAVDU

Ad:plynove klbove draciky
Uz aj 2210? Ja mam info, ze tiez aj 4209
Inak, vcera bola vypravena na 74 2601-pocuvala som jej rozjazd, ked odchadzala zo stanice a zostala som v pomykove-bolo totiz pocut pauzu..to jest-je tu moznost mechanickej prevodovky? Inak, motor znie celkom dobre (na prve pocutie), aj celkovo cely voz vyzera pomerne dobre, lenze...ako som uz spominala, hovorila som s par vodicmi-nazory sa v podstate zhoduju s mojim: lepsie by bolo investovat nie do prerabky dosluzievajucich karos na plyn-nie je to ani zdaleka take ekonomicky vyhodne, ako sa zda-navyse, treba robit navyse vozokilometre na tankovaciu stanicu na Pristavnej a nova, ktora by mala byt na Trnavke, tiez bude nieco stat; podla mna lepsie by bolo mozno investovat do novych plynovych busov "priamo z vyroby" a dat nase stare modernizovat v Starku alebo v Zline (neviem, ci to nie je jedno a to iste). Podstatne by to zekologizovalo motor, lebo plynovy, aj ked je ekologickejsi, ma uplne ine vlastnosti a nasa prerabka mu nemoze zarucit dostatocne vysoke chladenie, preto sa chudatka prehrievaju a robi to len mrzutosti...Ved prve, co vcera vodic 2601 spravil, ked odstavil na stanici, bolo, ze vyliezol z voza a uz kontroloval zalezitosti pod svojim oknom (tam je myslim, poistkova skrinka, alebo co to je)...Takze, zrhnutie-mozno dobry pokus-ale vysledok je v podstate..no... znehodnoteny autobus...
Budky JCDeaux nie su ani podla mna to "prave orechove" - su sice akotak esteticke, len su umiestnovane "stranovo nevhodne" - strana s plagatom blokuje vyhlad na prichadzajuce spoje... Co sa tyka perforovanych laviciek, s tym popalenim a primrznutim urcitych partii MAS PRAVDU


Ad:plynove klbove draciky
Uz aj 2210? Ja mam info, ze tiez aj 4209

Inak, vcera bola vypravena na 74 2601-pocuvala som jej rozjazd, ked odchadzala zo stanice a zostala som v pomykove-bolo totiz pocut pauzu..to jest-je tu moznost mechanickej prevodovky? Inak, motor znie celkom dobre (na prve pocutie), aj celkovo cely voz vyzera pomerne dobre, lenze...ako som uz spominala, hovorila som s par vodicmi-nazory sa v podstate zhoduju s mojim: lepsie by bolo investovat nie do prerabky dosluzievajucich karos na plyn-nie je to ani zdaleka take ekonomicky vyhodne, ako sa zda-navyse, treba robit navyse vozokilometre na tankovaciu stanicu na Pristavnej a nova, ktora by mala byt na Trnavke, tiez bude nieco stat; podla mna lepsie by bolo mozno investovat do novych plynovych busov "priamo z vyroby" a dat nase stare modernizovat v Starku alebo v Zline (neviem, ci to nie je jedno a to iste). Podstatne by to zekologizovalo motor, lebo plynovy, aj ked je ekologickejsi, ma uplne ine vlastnosti a nasa prerabka mu nemoze zarucit dostatocne vysoke chladenie, preto sa chudatka prehrievaju a robi to len mrzutosti...Ved prve, co vcera vodic 2601 spravil, ked odstavil na stanici, bolo, ze vyliezol z voza a uz kontroloval zalezitosti pod svojim oknom (tam je myslim, poistkova skrinka, alebo co to je)...Takze, zrhnutie-mozno dobry pokus-ale vysledok je v podstate..no... znehodnoteny autobus...

Turbo
V tejto scheme (PDF) si mozete odcitat obsaditelnosti elektriciek Siemens Combino v roznych modifikaciach. Vsetky udaje sa vztahuju na sirku skrine 2,3 metra:
Ak chceme nahradu za vozy T3, tak potrebujeme mat maximalnu obsaditelnost 160 cestujucich (ktora je ale ratana pri 8 os/m^2). Dosiahnut to mozeme nasledovne:
Sirka 2,3 metra, dlzka 19,1 metra, jednosmerny voz:
pri 4 os/m^2: 103 cestujucich
pri 6 os/m^2: 131 cestujucich
Nahrada za vozy K2 -> 220 cestujucich:
sirka 2,3 metra, dlzka 27,3 metra, jednosmerny voz:
pri 4 os/m^2: 150 cestujucich
pri 6 os/m^2: 190 cestujucich
alebo
sirka 2,3 metra, dlzka 30,5 metra, jednosmerny voz:
pri 4 os/m^2: 176 cestujucich
pri 6 os/m^2: 225 cestujucich
Nahrada za 2xT3 -> 320 cestujucich:
sirka 2,3 metra, dlzka 42,0 metra, jednosmerny voz:
pri 4 os/m^2: 254 cestujucich
pri 6 os/m^2: 327 cestujucich
K tomu vsetkemu treba este zvazit faktor sirky, lebo keby sa nahodou rozhodlo o nakupe tychto vozov (co s pochopitelnych dovodov nebude), tak urcite by boli sirsie ako 2,3 metra, pocitam ze 2,5 metra. To by kapacitu iba zvysilo.