Martin F." Vcelku s tebou suhlasim, ale ja som myslel spojit Filialku s Petrzalkou. Aj ked Filialka ako hlavova stanica by az tak od veci nebola. Vlaky od Trnavy, Galanty a pripadne aj od DS by bolicelkom vhodne. Zial by sa tym znizilo vyuzitie Petrzalky.
Tunely na BA hl.st.-
Firma Slovenske tunely to chce snad robit este dalsich 10 rokov.
Vyhodne spojenie NZ- Kuty - bolo by to vyhodne keby sa povodny dobry zaner, odlahcit Hl.st. od stojacich suprav nezviezol do stavu aky mame dnes, ked vlaky v smere do Kutov aj tak trcia 40 min a kolaj je obsadena a vyhodne spojenei je v cudu.
Tunely na BA hl.st.-

Vyhodne spojenie NZ- Kuty - bolo by to vyhodne keby sa povodny dobry zaner, odlahcit Hl.st. od stojacich suprav nezviezol do stavu aky mame dnes, ked vlaky v smere do Kutov aj tak trcia 40 min a kolaj je obsadena a vyhodne spojenei je v cudu.
Martin Fundárek
Zmena rozchodu - podľa mňa je pre izolované systémy hlúposťou. Je to veľmi náročné (Liberec sa o tom poučil). Tvrdeniam o pripravenosti na "rýchlu zmenu" príliš neverím. Máme pár úsekov (slučka ŽST Vinohrady, kríženia s autami Ružinovská), kde je položená tretia koľajnica, a máme pár údsekov, kde sú pražce aj s dierami na 1435. Lenže: pri prestavbe buď posunieme jednu koľajnicu, a v tom prípade posunieme aj os koľaje, takže budeme musieť posúvať aj ostrovčeky a perspektívne trolej. Alebo posunieme obe koľajnice, aby sme zachovali os koľaje - ale v tom prípade budeme musieť zdvihnúť aj trojdierové pražce a posunúť ich. Tým pádom ani jeden spôsob nebude práca "na jeden víkend".
Zmena je osožná iba v prípade vytvorenia Karlsruhe. Vtedy by bolo vhodné začať vybudovaním vozovne Dúbravčice, a to rovno na 1435 mm, a trate postupne prebudovávať od Dúbravky. 1000 mm sieť by sa zmenšovala postupne.
Filiálka - hlavová stanica je anachronizmus. Dnes sa dá vďaka priamym vlakom Kúty-Nové Zámky niekoľkokrát denne slušne dostať z DNV na východ (Vinohrady, Vajnory) a späť. Ak by vlaky zastavovali v DNV bližšie k sídlisku (= zriadenia novej zastávky), bolo by to super spojenie. V prípade jazdy úvraťou cez hlavovú stanicu by sa dosť predĺžili cestovné časy. Riešenie úzkeho hrdla medzi hlavnou stanicou a Lamačom je pomerne jednoduché - dokončiť stavbu dvoch tisícročí, rekonštrukciu druhého tunela. Ostatne, v plánoch sa hovorí o tuneli od Lamača na Vinohrady, ktorým by jazdili nákladné vlaky mimo hlavnej stanice. (Je to dosť drahé. Ale ak by ste chceli dotiahnuť vlaky od Kútov na filiálku bez úvrate, taktiež by bolo treba vyraziť oblúkový tunel pod Strážami, z ktorého by vlak vyliezol niekde medzi Mladou gardou a Kukuricou a vošiel zo severu na Filiálku.)
Vlaky z Filiálky na Viedeň a Rajku - ďakujem, neprosím. Už teraz je jazda z hlavnej stanice cez Nové Mesto a ÚNS siahodlhá a pripomína skôr prehliadku mesta. Potom pobyt na colnici v Petržalke (pre vlaky do Viedne). Už teraz, keď vám ráno na hlavnej zdrhne rýchlik do Viedne, nasadnete na autobus a v Petržalke ho počkáte. Ak by sa ešte vložila úvrať na Predmestí, tak by ste to z Filiálky do Petržalky stihli rýchlejšie hádam aj peši.