Mila Z
.
Takze - palic (zberacov) sa pouziva niekolko. Tak isto navijakov (to zelezne cudo trciace zo z..u:)).
V novych klbakoch Skoda 15TrM sa pouzivaju nove navijaky - presny nazov je stahovac zberacov - naviak DELACHAUX s teleskopickou pakou od firmy RAILTECH hmotnost 4.3kg.
No starsie serie novych 15TrM pouzivaju tiez tieto navijaky, ale bez paky - je to jasne viditelne - bud tam trci z nich taka paka v tusim ciernej buzirke, alebo nic. Okrem ineho ich v Skode montuju aj do 21Tr (kratky nizkopodlazak - zatial tu nejazdiaci - a pravdepodobne aj do 22Tr - klbak).
Tieto navijaky sa montuju aj na niektore rekonsturovane 14Tr (kratke troliky) - pamatam si aj jedno ev. cislo 6252 a este aj 627x. Mozno je ich viac - to neviem.
Starsie navijaky - pol-gulovite a mensie - neviem, kto ich vyraba - nepodarilo sa mi to zistit.
Co sa tyka "palic", viem, ze posledne serie 15TrM a tiez rekonsturovane 14Tr ich maju vyrazne odlahcene - ale tiez sa mi nepodarilo zistit presne vyrobcu - pravdepodobne ESKO, ale nie som si 100% isty.
Povodne zberace (na starych 14Tr a 15Tr), by mohli byt SNS - ale neviem, ci je to firma, alebo oznacenie - to je len domienka moja, ale kludne ich mohlo byt viacero druhov.
ESKO-a sa montuju aj na 2xTr. Som si vsimol este, neviem, ci spravne, ze starsie dodavky 15TrM maju palice OKORD - nejake madarske. Neviem vsak, ci su tiez odlahcene oproti povodnym.
No bus je sice bus, to hej - ale smrdi, je hlucny a skodi prostrediu a ludom. Keby u nas boli trate (resp. trolejove vedenie) robene poriadne, neodflaknuto a odborne, tak clovek pomaly nepozna, ze ide troflacom - ziadne pomale prechody cez vyhybky, ziadny hluk pri prechodoch cez ne, tak isto ziadne extremne spomalenie pri zatackach a podobne.
.Takze - palic (zberacov) sa pouziva niekolko. Tak isto navijakov (to zelezne cudo trciace zo z..u:)).
V novych klbakoch Skoda 15TrM sa pouzivaju nove navijaky - presny nazov je stahovac zberacov - naviak DELACHAUX s teleskopickou pakou od firmy RAILTECH hmotnost 4.3kg.
No starsie serie novych 15TrM pouzivaju tiez tieto navijaky, ale bez paky - je to jasne viditelne - bud tam trci z nich taka paka v tusim ciernej buzirke, alebo nic. Okrem ineho ich v Skode montuju aj do 21Tr (kratky nizkopodlazak - zatial tu nejazdiaci - a pravdepodobne aj do 22Tr - klbak).
Tieto navijaky sa montuju aj na niektore rekonsturovane 14Tr (kratke troliky) - pamatam si aj jedno ev. cislo 6252 a este aj 627x. Mozno je ich viac - to neviem.
Starsie navijaky - pol-gulovite a mensie - neviem, kto ich vyraba - nepodarilo sa mi to zistit.
Co sa tyka "palic", viem, ze posledne serie 15TrM a tiez rekonsturovane 14Tr ich maju vyrazne odlahcene - ale tiez sa mi nepodarilo zistit presne vyrobcu - pravdepodobne ESKO, ale nie som si 100% isty.
Povodne zberace (na starych 14Tr a 15Tr), by mohli byt SNS - ale neviem, ci je to firma, alebo oznacenie - to je len domienka moja, ale kludne ich mohlo byt viacero druhov.
ESKO-a sa montuju aj na 2xTr. Som si vsimol este, neviem, ci spravne, ze starsie dodavky 15TrM maju palice OKORD - nejake madarske. Neviem vsak, ci su tiez odlahcene oproti povodnym.
No bus je sice bus, to hej - ale smrdi, je hlucny a skodi prostrediu a ludom. Keby u nas boli trate (resp. trolejove vedenie) robene poriadne, neodflaknuto a odborne, tak clovek pomaly nepozna, ze ide troflacom - ziadne pomale prechody cez vyhybky, ziadny hluk pri prechodoch cez ne, tak isto ziadne extremne spomalenie pri zatackach a podobne.
.
Andrej (Anndy008)
Ale mne vobec momentalne neslo o metro, ci elinu. Jedine, co je jasne, ze nosny dpr. syst. musi byt kolajovi - musi byt na oddelenom telese musi mat zmysluplne trasy a taktiez musi byt (viacere faktory) pritazlivy pre cestujucich, aby ho pouzivali. Teda aby bol co najmenej pod zemou (ludia to nemaju radi, rychlost - vlastne teleso + optimalne vzdialene zastavky. t.j. nie na kazdom rohu, dostupnost - dobre zvolene trasy a k jednotlivym zastavkam musi byt dobre naviazana doplnkova doprava, ktora tam bude ludi zvazat, a naopak rozvazat - eliny, tbusy, prip. busy). K tomu nosnemu syst. musi byt vhodne urobena doplnkova doprava - uz som to pisal. Teda cela MHD ma byt pre ludi pritazliva, clovek si musi povedat, ze okrem specialnych pripadov nemusi cestovat autom.
Napr. planovane metro ma prisernu dobu stavby (sorry, ale 30 rokov je vela. Jasne, ze to nie jeko necny stav, ale da sa metro stavat aj rychlejsie). Dalej petrzalska vetva je uplne o nicom. Resp. tam vzhladom na petrzalku by boli potrebnue bud dve trasy (co je asi dost neunosne financne), alebo aspon dve vetvy jednej trasy. Lebo v sucasne navrhovanom plane prava polovica petrzalky pojde hocicim inym ako metrom (najskor asi autom, pripadne busom za dunaj do mesta). To potom to metro nebude mat ziaden vyznam. (Predsa sa nebudem strachat, napr. z ovsista, 10+ min. busom k najblizsej stanici metra, ked za tu dobu uz som mohol byt autom, ci mozno busom v meste.) Treba si uvedomit, ze metro je vysokokapacitne, t.j. ma prepravit vela ludi (napr. 1 vagon prazkeho metra ma kapcitu cca 250 ludi - x5 voznov je to 1250 na jeden vlak) - ale ti ludia tam musi prist dobrovolne a to opakovane. Inak je to plytvanie peniazmi.
Lenze to co sa tu planuje stavat nema ani hlavu, ani patu - resp. stava na neporiadku a chaose, co tu vladne.