Opat sa tu rozprudila diskusia na temu zmeny rozchodu?Ja vam nerozumiem.Raz bojujete za vystavbu metra a raz za zmenu rozchodu?Ja sice nezijem v Bratislave ale cisto z pohladu navtevnika je metro rychlejsie a aj pohodlnejsie ako elektricka.Myslite ze bezneho turistu zaujima na akom rozchode jazdia elektricky?Vobec ho to nezaujima.Prenho je rozhodujuce ci sa zo stanice dostane do mesta za 2hod.alebo15min.A u vas to trvalo dve hodiny a k tomu jednoducho nemam co dodat pretoze zostavam v nemom uzase.Netvrdim ze si mate brat priklad z Kosic kde tiez nie je doprava na bohvieakej urovni ale ked sa nemozete spolahnut na dopravu tak zo zel.stanice do centra vam to bude trvat 15min. a to pesi,pretoze ako vsetci vieme Kosice su male mesto.Lenze Bratislava je dvojnasobne vacsia.Preto z mojho pohladu by sa malo predovsetkym investovat do metra ktore raz budete potrebovat tak ci tak a az potom sa zamerat na zmenu rozchodov.
Turbo
Ale chcel by som upozornit vsetkych (napriklad ludi ako Si), ktory obhajuju zmenu rozchodu z 1000 mm na 1435 mm, ze je to blbost!
Na stranke www.tram.info.de som nasiel zaujimvu statistiku o elektrickach v Nemecku. Je tam aj napisane, na akych rozchododch v jednotlivych mestach eliny behaju.
Tu to mate:
35 ma 1000 mm rozchod (z toho 2 muzejne prevadzky)
2 su na 1100 mm rozchode (Braunschweig a Schönberg)
28 ma/b> (u nas povazovanu za normalnu) 1435-ku (z toho 3 muzejne prevadzky)
1 je na rozchode 1450 (Drazdany)
1 ma 1458mm rozchod (Leipzig)
5 Pravadzok ma dva rozchody zaroven (z toho su dve muzejne)
Takze, ak mi chcete tvrdit, ze nam pomoze iba zmena rozchodu, tak vam asi tazko uverim. 35 je vacsie cislo ako 28, takze o com sa chcete hadat? Iba mozem opakovat to, co som uz vravel: 1000 mm sa povazuje za nevyhodu preto a len preto, lebo CKD nevedeli na 1000 mm rozchod nic poriadne vyrobyt (KT8D5).