Ano, trat ktoru spominas tam nemam, pretoze by tazko mohla vies na povrchu a kazda trat tahana pod povrchom vyrazne predrazuje projekt. Mojou snahou bolo vytvorit nieco, co keby sa rozumne dotvoritli, tvorilo by seriozny protiprojekt voci projektu spolocnosti metro bratislava, akurat ze ja nie som schopny doplnit to tak, aby to mohlo splnit ucel konkurencneho projektu. Bol by som rad keby sa niekto pridal, na takyto ciel, ukazat vyhody, nevyhody, tak metra, toho mojho projektu, napriklad aj toho tvojho,; zmeny rozchodu a podobne. Detto je to brane ako husta siet s vacsim poctom liniek, ale prepokladam vyskyt maximalne 3 liniek na jednej radiale a akurat v centre by to bolo hustejsie. Na zhustenie siete by nebolo od veci vybudovat aj zabezpecovacku, da sa ist potom aj pod 90 sekundovy interval medzi vozmi. Vyriedenie zastavok je samozrejmost, ale nie je to dopodrobna dopracovane v tom mojom dokumente, tak ako aj kopa inych veci. Ak by si chcel robit aj velky nakup vozov na 1000mm tak cena by bola porovnatelna s 1435 pri seriach radove okolo 1000 kusov a viac (moj odhad) a tak narazovy velky odber vozov v priebehu neakeho roka az troch nepredpokladaj ze mesto unesie. (totiz ak zoberies polovicnu seriu, zaplatis za vyvoj raz tolko. a kym pri plateni za vyvoj pri 1435 ti pomoze dost vela dalsich DP ktore budu kupovat tie iste vozne, na 1000 je tych DP pomenej.) Tie dvere na "lavej" strane vozna v urovni podlahy nie su zly napad, ale asi ako schodnejsie vidim postupnu obmenu vozov za nizkopodlazne (v com je dost limitujucim faktorom prave rozchod - netvrdim ze nie su vozy, ale je ich menej a su vyrazne drahsie, - tak ako znizenie podlahu zvysuje jeho cenu, tak jeho cenu zvysuje aj zmensienie rozchodu) Detto je dost vyhodne mat obojsmerne vozy, odpada ti nevyhnutnost budovania obratisk... a dokazes obratit voz aj uprostred radialy, staci ti k tomu kolajova splietka. Velku vyhodu to ma pri neplanovanych vylukach, ale aj ked potrebujes posilove vozy v spicke, nemusis tahat vsetky vozy dokola po celej linke ale niektore otocis skor (praktizuju to napriklad v prazskom metre).
Jasne ze je treba viacero nazorov, ale bolo by treba dat sa aj dokopy a skusit vypracovaty seriozny projekt....
Jasne ze je treba viacero nazorov, ale bolo by treba dat sa aj dokopy a skusit vypracovaty seriozny projekt....
Turbo
ano, chybaju prepojenia medzi radialami, to je fakt. Povodne som aj jednu linku mal, ved kym som to dokoncil, tak sa to vickrat zmenilo - a zassadne. Taktiez je zranitelna aj petrzalka, lebo je spojena iba cez stary most. Ale napriklad v tvojom navrhu mi chyba prepojenie HLST. Trat cez Sacovu alebo Stefanikovu ulicu by bola urcite zmyselnejsia ako po Starohorskej, ale ako si uz hovoril, ty mas iba povrchovu elinu. Ja to kombinujem s metrom. A ta rychlodraha je vlastne obycajna elina, ale na samostatnom telese s mimourovnovym krizovanim. Konflikt 1000/1435 mm: Mame na to odlisne nazory, ale mas pravdu, ze cena vozidiel je vyssia. Ja si vsak myslim, ze keby sa podpisala nejaka zmluva na dodavku vacsich serii (a to aj bude treba - vozovy park nam starne...), tak by cena mohla ist aj dole.
V kazdom pade si myslim, ze cim viac narozov, tym lepsie. Kazdy z oboch prejektov ma nieco do seba. Hlavny rozdiel medzi mojim a tvojim projektom vidim v tom, ze ty elektricku chapes cisto ako elektricku, pricom ja idem aj dalej a vidim ju aj pod zemou a na rychlodraznej trati (vo svete to v pohode takto slape). Ak sa mylim, tak sorry. Inak ak by sa ti chcelo, tak mozes k tomu tvojmu projektu aj trochu detailnejsie popisat, ako si to predstavujes (vozidla, polohy zastavok, etc, ...)
drink:
to niesu dvojstranne elektricky, su jednostranne, ale kvoli urovnovemu nastupu som dal na lavej strane dvere vo vyske podlahy. Inac, uz mi viceri ludia za to vynadali, ze to je sprostost. Ja sa nehadam, ale je to mozne riesenie, ako vyriesit problem nastupu urovnoveho a aj klasickeho. Ak budem mat cas, mozno napisem pokracoani toho sci-fi, ale uz so skutocnymi obojsmernymi vozidlami. Urovnove nastupovanie bude potom posuvnymi (sklapacimi) schodmi alebo nebude vobec - nizkopodlazne vozidla. Na rozchode 1000 to necham, ved aj tam existuje dost vozov.