Martin> na slovensku je to tak, ze aj keby sa u nas vyrabali karosy, aj tak by im bolo jedno ci niekto nakupy vozy odniekadial inokadial. Sak koniec koncov, v case nakupu tych madarskych serblov existovali aj na slovensku 2 - 3 lokalny vyrobcovia, aj ked urcite nie tak renomovany a vekmi skuseni ako ceska karosa alebo madarsky ikarus, ale urcite by dokazali dat dokopy vozy a zlepsili by sa tak veci typu nezamestnanost a HDP, peniaze by ostali doma. Madarska vlada vedela co robi, ked dala zaruky na uver pre DPB na nakup Ikarusov, ked im nik iny zaruky dat na nove vozy nechcel.
Doktor> ak tu zmenu rozchodu beries takto, zabudol si este priratat 300% ako uplatky komusik do vrecka...
Vek vozov - v BA su 6rocne vozy este nove. Akurat je blbe, ked nove vozy typu ikarus 4x5 maju horsiu statistiku poruchovosti ako to co ludia ako spectre nazyvaju srotom (obcas to sice vraky su, ale to bude tym vekom - 9 - 10 rokov je bezny priemer). Povedal by som skor ze vozy do 3 rokov veku by nemali postihovat vaznejsie poruchy a v dielnach by mali byt tak na vymenu oleja alebo maximalne perovania ci gulovyc capov (lebo cesty su otrasne), alebo po havarkach. A nie ze stretnem na ulici i415 a ked okolo mna prejde tak sa divim co tak smrdi nafta a pozrem nan a zo zadu sa mu prudom vali... rano tak urcite z vozovne nevychadzal a za ten "kratky" cas co tu su mu hadam nestihla prehrdzaviet nadrz.
Doktor> ak tu zmenu rozchodu beries takto, zabudol si este priratat 300% ako uplatky komusik do vrecka...
Vek vozov - v BA su 6rocne vozy este nove. Akurat je blbe, ked nove vozy typu ikarus 4x5 maju horsiu statistiku poruchovosti ako to co ludia ako spectre nazyvaju srotom (obcas to sice vraky su, ale to bude tym vekom - 9 - 10 rokov je bezny priemer). Povedal by som skor ze vozy do 3 rokov veku by nemali postihovat vaznejsie poruchy a v dielnach by mali byt tak na vymenu oleja alebo maximalne perovania ci gulovyc capov (lebo cesty su otrasne), alebo po havarkach. A nie ze stretnem na ulici i415 a ked okolo mna prejde tak sa divim co tak smrdi nafta a pozrem nan a zo zadu sa mu prudom vali... rano tak urcite z vozovne nevychadzal a za ten "kratky" cas co tu su mu hadam nestihla prehrdzaviet nadrz.
Doktor
1.Automaticka prevodovka je pre MHD urcite vhodnejsia ako manualna
2.Vykon
3.Ikarusy 415 mi oproti 932 pripadaju akesi "celistvejsie"-nerozpadavuja sa za jazdy ked autobus nabehne na priehlbinu (v Kosiciach jednoducho diera) na ceste.
A k tym rozchodom dodam len ze uz z financneho hladiska je zbytocne o otom rozpravat:
1.Financovat treba kopletnu vymenu trati
2.k tomu priratajte nove vozidla (kolko sa vam zachcelo?470?-500?)
3.Priratajte este polovicu ceny vstekych novych vozidiel nakolko chcete aby boli nizkopodlazne
4.Taka komplexna vymena sa nezaobide bez vymeny trolejov ako aj stlpov
5.Priratajte naklady na vytvorenie novych zastavok
6.Ak uz mate sumu priratajte k nej este 10% z nej z dovodu neocakavanych vydavkov ktore sa vzdy objavia
7.A k tejto sume pripocitajte este 5% z nej aby ste obsiahly inflaciu,vykyvy koruny a zmenu cien dodavatelov.