Reakcia na: Andrej #252981:
A X-krát to ľudia nechcú pochopiť, že ľudia niektoré práce nechcú robiť. Len na Slovensku chýba skoro 17 tisíc profesionálnych šoférov pre autobusy a nákladné autá a bude sa to zhoršovať. V EU+ GB sa bavíme o cca 550 tisíc, do roku 2030 sa predpokladá cca 750 tisíc, lebo odchádzajú do dôchodku šoféri. Rušňovodičov je problém zohnať v celej Európe, tak isto mechanikov, elektrikárov atď. A nie je to len o peniazoch. Len tu si veľa ľudí myslí, že peniaze to vyriešia. Lebo však mu platia, a má čakať, že je to taká práca, tak nech si zvyká, že v prípade šoféra je možno 3 týždne z mesiaca mimo domu. Kamoška je doktorka. Ona sa nediví, že sestričiek je tak málo. Drvivá väčšina sa k nim správa ako k špinavej handre. Alebo učitelia. Si stredoškolský učiteľ a po 10 rokoch praxe máš 990€ plat. Nejakej zabudnutej dedinke relativne v pohode, vo väčších mestách nedostatočne. Navyše si ešte väčšia chudera ako sestrička. Aj keby platili 5000€ mesačne, tak s prístupom rodičov ani ten plat nepomôže. Spolužiak zo strednej bol 15 rokov na katastri. Na to aby vedeli správne fungovať potrebovali na oddelení aspoň 9 ľudí, boli 2 a brigádnik. Rok pred výpoveďou, čo dal im prepustili kolegu, lebo treba plošne znižovať stavy a je ich veľa. Aj u nás v robote. Projekty sú väčšie a komplikovanejšie. Pred 15 rokmi by sme statiku bytovky, plus výkresy tvaru a výstuže robili statik, 2 ľudia čo kreslia tvar a 6 čo kreslia výstuž. Teraz robíme tú istú bytovku, čo pred 15 rokmi, je tam 1 statik, 1 človek čo kreslí výkresy tvarov a 2 ľudia čo vystužujú. Počet informácií čo musíme dodávať je skoro 3 násobný, čas na vypracovanie polovičný. A nového človeka nenájdeš a ani nedostaneš lebo bude v strate projekt. A všetci nadávajú, že aký sme drahý, pritom roboš na stavbe zarába viac ako my. A že ak sa nám nepáči, máme ísť tiež makať na stavbu. Možno pôjdem, len kto bude navrhovať potom?
Adam3