Reakcia na: Ike #252798:
Ked uz, tak mesto malo namiesto kravin a omalovaniek tam napriklad zacat pripravovat prepojenie Racianskej a Vajnorskej radialy napriklad aj polozenim kolajnic a upravou celej ulice.Ak si mozu carbat cyklocesticky od nikial nikam, tak mozu polozit aj kolajnice na tom kusku, aby ludi pripravili a dokoncit prepojenie trati napriklad v ramci rekonstrukcii radial. To by malo vacsi uzitok ako toto hrajkanie sa na Cities Skylines sucasnym vedenim.
EDIT: Alebo ked uz chcu malovat, preco tam radsej nespravili bus pruh, ked to je take velke a nevyuzite? To pomoze viac ludom ako pruh pre pumpickarov.
čo na tom, že sa zo žiadnej nenapája a ani nikam nepokračuje..
Ike
Na Riazanskej predsa nešlo o cyklopruh a farbičky-čarbičky, ale o to, že tam boli enormne široké jazdné pruhy, ktoré pochopiteľne zvyšujú sebavedomie vodičov a ich pocit, že majú situáciu pod kontrolou, čo najčastejšie vedie k tomu, že a) prekračujú maximálnu povolenú rýchlosť a b) nedávajú pozor. Ono na dlhej rovnej širokej ceste ľahšie vodič podľahne pokušeniu ťukať do mobilu alebo vozidlového infotainmentu, prípadne obdivovať krátkosť minisukní na chodníku. A to môže byť problém ak v obytnej štvrti náhle vybehne dieťa, pes, človek, čokoľvek do jazdnej dráhy (hlavne ak sa rýchlosť a nepozornosť skombinujú).
V civilizovanom svete sa to rieši tým, že sa pozornosť vodiča umelo zvýši (psychologickými prvkami ako napríklad iný povrch [zvyčajne rovnaký ako chodník], šikany, čiary, zvuk) a možnosť porušovať maximálnu povolenú rýchlosť zníži (v princípe tými istými opatreniami).
Na Riazanskej sa k tomu pridáva ešte jeden aspekt a to je kolmé státie do relatívne frekventovanej cesty, po ktorej jazdí MHD.
Esteticky to nevyzerá najlepšie, ale v princípe mesto úpravou na Riazanskej postupuje správne a sleduje logické ciele a keďže ostal pristor na cyklopruh, pridal sa aj ten.