Reakcia na: Andrej #252332:
Tie štandardy tam sú ako palica mesta na DPB, ale platí to aj opačne, je to palica DPB na mesto. V konečnom dôsledku je nákup vozidiel z rozpočtu mesta a mesto, tak ako ostatné samosprávy, by malo hospodáriť rozumne. A DPB by mal využiť štandardy na argumentáciu vo vzťahu k mestu. No a v rozpočte mesta vidím rezervy, niektoré výrazne v rozpore s deklarovaným programom. Spomeniem len to, že ceny cestovného sa menili 2x a sadzby parkovného ani raz. Osobné náklady MIBu v pomere k ich prospešnosti sú tiež otázne. Niektoré projekty sa robia na dvakrát, čo znásobuje kapitálové výdavky. O dlhotrvajúcej realizácii projektov, ktorá pochopiteľne stojí peniaze, tiež pomlčím.Tie autobusy nie sú DPB na hranie. Tie autobusy sú na plnenie verejného záujmu zo strany mesta. Mať modernú a kvalitnú MHD nie je nadštandard, ale nevyhnutnosť.
ikarus31
Vôbec nechápem prečo mesto dalo do zmluvy túto podmienku, kedže to aké vozidlá jazdia ovplyvňuje hlavne magistrát tým koľko peňazí uvoľní na nákup nových vozidiel. Pokiaľ nové vozidlá nebudú tak sa logicky tie staré vyradiť nemôžu. A to či nové vozidlá budú záleží v prvom rade na rozhodnutí mesta ktoré nákupy schvaľuje a financuje. Takže to či budú jazdiť 15 rokov a viac staré autobusy záleží len od rozhodnutia mesta bez ohľadu na podmienku ktorá je v tej zmluve pretože reálne aj v prípade porušenia tejto podmienky sa skrátka nestane nič. Maximálne čo sa tak môže stať je že mesto udelí pokutu samo sebe a hotovo.
Okrem toho táto podmienka sa porušuje už teraz 4921, 4901, 1908.