Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: B K #251062:
Takže sa nič nezmení, iba ak by tam pribudlo slovko "iba". 😁

Pre zaužívané názvy zastávok linky, ktoré sú vyjadrené všeobecným podstatným menom, sa môžu použiť IBA tieto skratky:
Reakcia na: Petto #251053:
Ja neviem, moc sa v tom nevyznám, ale ak by sa tie nabíjacie stanice dali spraviť tak, že by sa tam mohli nabíjať aj osobné autá - elektromobily, možno by sa časť investície vrátila. 🙂
Reakcia na: Mhr1 #251067:
"Ak poznáš systémy inde, tak prečo presadzuješ rôzne intervaly?" - že by preto, že aj takto sa to v mestách sveta robí? Nie každé mesto zvolilo rovnakú cestu ako my.

Ako som písal dole, v takom Toronte alebo New Yorku je to úplne bežná vec mať odlišné intervaly. Preklady sa robia maximálne na jednej ulici medzi lokálnymi autobusmi a expresmi, ale neexistuje že by na jednej ulici mal 8 minútový interval, a potom prídeš na ďalšiu ulicu a tam je tiež 8 minútový interval len tak, lebo je to nezmysel. Tam im to nerobí problémy...
Reakcia na: Andrej #251040:
Ak poznáš systémy inde, tak prečo presadzuješ rôzne intervaly? Vývoj speje práve k tým jednotným intervalom. Je ale pravda, že v Bratislave pri jednolinkovom variante sa zatiaľ nemusia prekladať linky 1 a 3 ani medzi sebou a ani s linkami 4 a 9. Už dnes sa e-1 v sedle nedá s ničím preložiť, ale to nevadí, keďže ďalšiu linku v tejto relácii nemáme. Ale e-4 a e-9 by sa vzájomne prekladať mali, keďže majú dlhý súbeh. A ak pôjde do Janíkovho Dvora aj e-1, bude sa musieť s e-3 prekladať. Uznám, že pri intervale pod 4 min. je prekladanie nepotrebné, keďže nie je problém počkať na spoj pri tak krátkom intervale. Samozrejme, dá sa uvažovať aj nad tým, či v sedle bude potrebný na e-1 interval 5 min., čo by bolo nutné pri prekladaní s e-3. 7,5 min. sa s 5 min. prekladať nedá, ale viem si predstaviť v sedle na e-1 interval 10 min., čo by znamenalo, že by sa e-1 (v sedle len!) vkladala medzi každú druhú 3-ku. Ale vždy to vychádza na násobky základného intervalu.
Reakcia na: Andrej #251063:
Bude to aj finančne zaujímavé:
SaTaN Vrakuňa: 65, 71, 72, 75, N72
SaTaN Vinohrady: 7
SaTaN Nové Mesto: 4
SaTaN Rusovce: 90, 191
SaTaN PB: 70, 78, 79, N70
SaTaN Vajnory: 52
atď.

mack:
Lebo "stanica" bez prídavného mena je nezmysel. Čo to má byť? Televízna stanica? Vesmírna stanica? Play station?
Dopravná terminológia má byť presná.
Reakcia na: B K #251062:
Vo vyhláške nie je v zozname všeobecné podstatné meno stanica (bez pridavného mena), tak môžu naďalej používať skratku stn. Na druhej strane ani napr. železničná stanica nie je vyjadrená všeobecným podstatným menom, ale prídavným menom a podstatným menom.
Reakcia na: B K #251062:
Už som to tu raz vyvrátil, ale môžem znova.
Vyhláška definuje, že pre názov zastávky "Železničná stanica" sa môže použiť jedna z definovaných skratiek. Vyhláška ale neurčuje, že názov zastávky sa musí volať "Železničná stanica" (XXX), ani že pre iné názvy sa skratka použiť nemôže.
Zastávky v Bratislave sa ale volajú "Stanica" XXX, pre ktorý sa používa skratka "Stn.".
Reakcia na: B K #251062:
Keď im trvalo takmer rok kým vôbec otvorili súťaž na lišty pre životu nebezpečné T6A5, tak pochybujem že sa zrazu zmenia názvy zastávok len kvôli nekalej vyhláške. Snívajte s nami!
Bye SaTaN 😁

Pre zaužívané názvy zastávok linky, ktoré sú vyjadrené všeobecným podstatným menom, sa môžu použiť tieto skratky:
a) autobusová stanica – „AS“, „aut. st.“, „aut. stanica“,
b) železničná stanica – „ŽST“, „žel. st.“, „žel. stanica“,
c) železničná zastávka – „žel. zast.“, „žel. zastávka“,
d) prístavisko alebo prístav – „príst.“,
e) zastávka – „zast.“,
f) rázcestie – „rázc.“,
g) mestský úrad – „MsÚ“,
h) miestny úrad – „MiÚ“,
i) obecný úrad – „OcÚ“,
j) materská škola – „MŠ“,
k) základná škola – „ZŠ“,
l) námestie – „nám.“ a
m) poľnohospodárske družstvo – „PD“.

A podľa vyhlášky aj dojazdy/výjazdy musia mať CP na zastávke
😇
BID vo svojom magazíne klame, že vymenila označovače na žel. staniciach, pričom u nás len znefunkčnili, naďalej má spotrebu, druhý ani nenamontovali, mimo BA kraja nikde nie sú namontované, a ani na samotnej Hlavnej stanici nie sú vymenené.
Nikdy nebude zavedený tap in/out systém.
Reakcia na: 3pa3ck3 #251059:
Dúfam že nie.
Reakcia na: Perto #251049:
Nosné a obslužné linky máme už 4 roky definované v právnych predpisoch:
https://www.slov-lex.sk/ezbierky-fe/pravne-predpisy/SK/ZZ/2020/5/#paragraf-2.odsek-1.pismeno-i

Je to definícia síce značne voľná, pretože kvantitatívne vlastnosti sa nedajú v rovnakej mierke uplatniť v Bratislave a Hriňovej, ale myslím si, že sa z nej dá odvodiť, ktoré linky sú v Bratislave nosné a ktoré nie, resp. poňať to odzadu a povedať, ktoré nosné nie sú.
Reakcia na: N/A #251056:
To je všetko sémantika. Niekde to nazývajú metrobusy. Inde expresy. V princípe je jedno ako to nazveš, ide o to, akú dopravnú obslužnosť daná linka ponúka. Či je jediná v danej oblasti, ak je ich viacej, tak či jazdí výrazne častejšie ako ostatné, či sa iba motá po danej lokalite (moták) a naváža ľudí na systém vyššej úrovne (iná autobusová linka, električka, metro, vlak) alebo ide do centra, resp. iných MČ ktoré sú cieľom cestujúcich, či premáva počas celého dňa a týždňa, atď. V Bratislave rozhdone "nosné" autobusové linky máme.
Reakcia na: Perto #251049:
Pre tých čo delia nosné linky a nenosné…. Nikto tu nič nedelí ale poniektorim tu slúži pamäť. Sám DPB sa vyjadruje, že má nosné linky a to už od roku 2005.
Ak DPB, nemá nosné linky a iba sa tu na niečo hrá, tak nech nezavádza ľudí.
Reakcia na: upravovač fotiek #251054:
Zial, zrejme ano.
Reakcia na: Petto #251053:
Takže máme očakávať súťaž na 18 metrové elektrobusy?
Reakcia na: B K #251052:
Len kto to zaplati ? Mesto hadam neda same na ten nezmysel peniaze. Ale ked uz Kosice kupuju cez EU fondy SOR ENS18 tak to caka asi aj nas.
Reakcia na: TomJ #251050:
nuz, len ked mesto podporuje verejnu dopravu len slovne a skutek utek a snazi sa zoskrtat vykony co sa kde da aby mali na platy a odmeny pre dalsich novych kamaratov na urade, na farbicky a nove hrby na cestach a ine pre prevadzku mesta "dolezitejsie" veci, tak by som radsej obetoval systemovy interval ako mal preplnene spoje.....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.