Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
-Diky ze konecne viem preco su druhe vagony niekedy tak spinave (hlavne predne sklo-to je na hanbu)
-Ja som v zivote nepovedal ze SOR je bez chyby. Ja len ze sa viac oplati, ak sa dorobia take detailiky ako prevodovka, pipanie (co je to zac?), hlucnost, rychlost a tak...
-Sufus>ked elina cuva, tak to nie je az tak hrozne ako ked si to frci 60 kilometrovou rychlostou
-Nizkopodlazne busy: ano, mame ich malo ale podla mna to zase netreba prehanat
-LEDky: vsimol som si, ze na 7107 svietia silnejsie ako na 7104 ale to je detail, mozno je to tym ze 7104 ma tusim este tie zelene bodky a 7107 uz len LED. Su uplne genialne.
-Mam pocit ze 7053 som sa este neviezol, na akej linke zvykne premavat?
-Preco DPB meni vozy na linkach? Zazil som ze nieco chodilo na linke 5, potom na 9 a neskor na 7.. btw. kedysi chodila 7 na K2 a teraz na supravach T6A5
-D3K0, Spectre-v sekcii elektricky by ste mohli napisat, ze v K2 su aj K2S, ja som to polhodiny hladal, takisto T6A5
V Berline jsou tri pasma oznaceny pismeny A,B,C,
tarif je takovy ze palti vsichni stejne a to v pasmech AB, BC - 4,DM, a ve vsech trech 4,50 DM.
Jizdenka plati na 2 hodiny.
Jednodenni jizdenka je v pasmu AB za 8,70 DM.V pasmu
BC za 8,80 DM, a vsech trech pasmech za 9,90 DM.

Jizdenka na 7 dni je v pasmu AB za 42,- DM
v pasmu BC za 44,-DM
a ve vsech trech pasmech za 52,- DM
LEPSI ADRESA BERLINSKEHO DOPRAVNIHO PODNIKU JE www.bvg.de ....je tam uplne vsechno
ADRESA BERLINSKEHO DOPRAVNIHO PODNIKU JE www.fahrinfo-berlin.de ....maj fakt nadhrne vozy metra tram s-bahnu a busu...
Mercedes ma take svoji stranku, ale v nemcine...www.mercedesbenz.cz
A SETRA ma taky svoji stranku, tam je to bud v nemcine, anglictine,italstine a francoustine...
www.setra.de
Mam dalsi.... www.neoplan.de ...ale je to v nemcine
Mam dalsi adresu, tentokrat na Renault, ale je to ve francoustine .... www.renault.fr
POZOR-------POZOR--------POZOR----------POZOR
Karosa ma svoji web stranku.... www.karosa.cz
- Nejaká 15TrMka skutočne na každom vnútornom informačnom paneli píše úplne niečo iné. Ale sú tu aj električky, ktoré na klasickom číselnom paneli majú vysvietené zrejme čosi ako názov zastávky, lebo tam svietia riadne haluze.

- Samozrejme mi je jasné, že ak by sa v BA financovalo čosi ako metro, ostatné regióny by frfľali. Ale treba si uvedomiť, že zatiaľ čo v BA sa produkuje 30% HDP, z rozpočtu dostáva len okolo 3%, takže nech sa to ostatným páči alebo nie, väčšina daní vybraných v BA ide do iných regiónov.

- BS 170 u nás? Hahaha :)))

- Čo sú to v Prešove za transparenty? Zaujímavé, ale možno lepšie ako tie izraelské, čo boli na Tam-Busoch. Už nie je funkčný ani jeden...

- Sufus, prosím ťa, ty si myslíš, že tu niekomu ide o estetiku? Tu ide všetkým len o peniaze. Veď aj teraz - všetky autobusy sú také špinavé, že zvnútra ani nie je vidieť cez okno von. Ale my tu čakáme, až prestane mrholiť, pretože keby sme umyli autobusy teraz, bolo by to neekonomické...

- O stanici filiálka by sa dalo debatovať dlhšie. Je v tom zamotanej toľko politiky, až to pekné nie je. Keď sa uvažovalo o prepojení Vajnorskej a Račianskej ulice električkami cez Riazanskú, nemohlo sa to spraviť, lebo sa vraj mala elektrifikovať trať na Filiálku, kde mala byť koncová stanica. Vtedy sa to hodilo. A teraz sa nevie mesto (resp. Nové mesto) dohodnúť so ŽSR, či by tam bolo lepšie urobiť stanicu alebo mrakodrapy. Hlavne, že to celé oplotili betónovým múrom a kradne sa tam jedna radosť, o bezdomovcoch a drogových dealeroch nehovoriac.

- Tam, kde dnes stojí veľká VÚBka sa rátalo so stanicou metra. Postupne si zastaváme celé mesto, a potom začneme rozmýšľať, prečo sa na nejakú ulicu nezmestí električka, alebo prečo máme málo zelene. Prípadne si zrušíme typické bratislavské výhľady ako napríklad na Slavíne... Ale to už odbieham od dopravy...
Uz nekdo ze Slovenska jel autobusem Karosa B 931e ?
Pokud ano,jak se vam interier a zevnejsek busu libil?
Jediný bus Tesco, čo poznám, je 4208 s reklamou Tesco. Nová reklama Ericsson je na T6A5 č. 7927 + 7928.
Aj Ikarus 415 neznameho cisla ma reklamu na obch. centrum DANUBIA, kam jazdi zadarmo. V letaku TESCO bol tiez nejaky bus zadarmo neviete niekto o tom nieco? A co Soravia mejazdi vianocny expres SPS?
Elektricka 7732 beha s novou reklamou. Videl som ju len chvilu a nestihol som zistit co tou reklamou xel autor povedat :-)) (ale zda sa mi, ze je to reklama na nejaku reklamnu agenturu)
Fíha, dva dni sa nepozriem na net a hneď je tu 40 nových príspevkov... Tak idem odpovedať pekne poporiadku:

- Info o príprave metra tu raz bude, len musíme dostatočne dlho otravovať správnych ľudí 🙂

- 7070 už síce mala byť pol mesiaca rozobraná a na ceste do Parsu, ale našťastie ešte jazdí (dúfam). Ale nie je to originál koženka, skôr by som nechal ako historičák č. 7053 (ex. 7021).

- SORy a Karosy... Už teraz by sa bez toho, aby sme nakupovali nové SORy, dali tie čo máme vypraviť v noci aspoň na nočáky 502, 505, 508, 509, 513, 514 a 517, ktoré chodia permanentne poloprázdne.

- SOR má už aj väčší autobus (ale nie mestský) C 10.5, ale kupovať pomaly začiatkom 21. storočia bus s manuálnou prevodovkou do mesta je podľa mňa blbosť. Btw. Rýchlosť SORu je celkom dobrá, keď je dobrý vodič.

- Jediná Karosa B 731 č. 3161 jazdí na linke 76.

- Spodné riadky na displejoch nie sú preto, lebo od septembra boli zrušené niektoré cieľové zastávky a pri tej príležitosti sa ich podarilo pokaziť... a všetky vozy dostali do pamäte nové zlé údaje.

- LEDky sú cool, na najnovších vozoch je nový typ, ktorý svieti aj cez deň pre zvýšenie kontrastu.

- Aj SORy sú také polo nízkodpolažáky. Linky 35, 41, 49, 51 a 58.

- Na zvyšné príspevky odpoviem až o 2 hodinky, lebo mi práve končí cviko v škole 🙂
Sufus>
No, podla mna to, ze aspon jeden voz je cistejsi, je lepsie ako keby boli spinave obidva (ako napr. na T3, to fakt vyzera hrozne..). A hlavne ked sa u nas vozy umyvaju len ked su na SP alebo VP v Ustrednych dielnach...co je priblizne raz za 1-1.5 roka...
PAPYR:Autobus Karosa B 931e stoji 3 200 000,-Kc, a Renault-city bus 7 500 000,-Kc.Takze kdyz chce DP novy autobus, tak si radsi koupi Citybus, protoze zaplati stejne penize jako za Karosu B 931e, a zbytek doplati Ministerstvo dopravy a spoju.Myslim si ze je lepsi koupit Renault, nez Karosu nebo Ikarus.
Este nieco k tomu metru.
Nasi predkovia boli v tomto smere trochu inteligentejsi. Ludia spomente si ako bola do Blavy zaustena zeleznica Vieden - Blava (popularne oznacenie elektricka je dost od veci). Vlaky sa tocili v centre mesta, kde bol zabezpeceny dokonaly prestup na MHD(ci ako sa to vtedy volalo). Este predtym sa nasim predkom podarilo vybudovat zeleznicu v linii BA-Raca - Predmestie - Filialka - Nivy - Petrzalka. V Nivach dokonca s odbockou na Dun.Stredu. Vsetky tieto trate, keby neboli bezhlavo zrusene pri budovani socialistickeho mesta mohli sluzit ako velmi slusny zaklad S-bahnu. Trat Predmestie - Filialka sice este sluzi, ale len nakladnej doprave co je tiez trochu nahlavu postavene, ked v centre mesta mozem nalozit vozen, ale ja ako cestujuci skoncim na hl.stanici(trosku mimo), alebo v horsom pripade na Novom Meste( uplne mimo). Zo strany ZSR (alebo este CSD) existovali snahy o vybudovanie hlavovej osobnej stanice v mieste sucasnej Filialky, mesto vsak o toto nejavi zaujem a vyjadrenia typu ze prestup na MHD je zabezpeceny na Predmesti a Vinohradoch uplne stacia na to aby si clovek urobil dojem aka je dopravna politika mesta.
Krasny pas uzemia, ktory ostal po byvalej trati Filialka - Nivy -Stary Most, kde by sa dalo este nieco vybudovat (alebo zakopat) nam vsak postupne zaberaju financne institucie ako VUB a Sl.poistovna.

Teda neviem kde ste zobrali hosi, ze VAL funguje v Rotterdame alebo v Parizi.
V Parizi je asi 7 km trat na letisko Orly s kapacitou 5000 ludi za den .
Potom to funguje v Taipei, Chicagu a slusnejsie v Toulouse a Lille.
Inak si myslim, ze pre nas dost draha hracka.
TeBeCe: A co když souprava couvá? Pak musíte zase zvednout přední sběrač, aby ten zadní nepošpinil ten přední vůz. 🙂
Ale jinak mi to stejně příjde takové nějaké divné. On ten sběrač je stejně vepředu vozu, takže ušpiní minimálně zadní část druhého vozu, a pak je sice jedn vůz čistý, ale druhý je zase (alespoň částečně)špinavý, a celek nepůsobí esteticky. To už je lepší když jsou oba vozy rovnoměrně zašpiněny. Znáte to, když se špína rovnoměrně rozetře, nikdo si ji ani nevšimne.

Papyr: Do tohohle moc nevidím, ale myslím, že o nějakém doplácení rozdílu nemůže být řeč. Možná jsou vyšší dotace na nízkopodlažní busy, ale počítám, že ten cenový rozdíl jen tak nepokryjou.
Cena normální karosy je asi 6,5 mil.Kč a cena Citibusu je asi 9 mil.Kč - informace jsou z druhé ruky, ale můžu je zkontrolovat, neb v pražských autobusech bývá cedulka typu : "Tento autobus zakoupil DP hl.m.Prahy v roce RRRR za x xxx 000,-Kč"
KLF>
Ja som hovoril o zberacoch na T6-kach. Tie jazdia len na zadny zberac. Pri T3-kach toto vsak nie je mozne, lebo nemaju vysokonapatove prepojenie v kuplovackach. A nejaky rozumnejsi dovod ma nenapada, lebo jazda na zadny zberac ma tu nevyhodu, ze prehadzovanie vyhybiek sa v tomto pripade robi uplne tesne pred vyhybkou ked je predny voz uz takmer na vyhybke (a nie vzdy sa podari)...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.