Vladimír:
Už nereagujem cez "Re", pretože to aj tak rozoberáme dookola a bez výsledku.
Svojím návrhom som chcel dosiahnuť jediné - priblížiť značne vzdialené stanovištia centrálneho prestupného uzla.
Riešenie: Keďže s myšlienkou presmerovania MHD som sa pohrával už dávnejšie (fungovať už teda mohla nejaký ten rok), inkriminovaný priestor som mal už zmapovaný. Odbočenie na Hlavnú ul. je v takom polomere, že tu bez problémov prejde aj SU15. Šírka medzi parkujúcimi autami je cca 4m. Aby som obmedzil kolíznosť, v smere od N.O. by som pravú časť komunikácie (kde parkujú väčšinou taxíky a "reservé") zmenil šikmé stánie na pozdĺžne. Získa sa tým takmer 6m voľný jazdný pruh. Odbočenie do Rooseveltovej je takisto bezproblémové, prvých 20 metrov je komunikácia široká 13m a až od 20. metra začína cca 50cm široký a 50m dlhý ostrovček, ktorý rozdeľuje komunikáciu na dve časti, severnú s 8m a južnú so 4m. Na severnej vetve pozdĺžne parkujú autá taxislužieb, čím uberajú cca 2-3m, ale na prejazd OBOMA SMERMI stále zostáva cca 6-7m. Buď by sa posunulo pozdĺžne státie východne na koniec ostrovčeka (kde vedľa stoja Hejnalove Novoplany) a postavila jediná značka "zákaz zastavenia" alebo by sa uvoľnenil pruh, kde celý deň postávajú Novoplany a obe smery by delil onen ostrovček. Novoplany by sa potom presunuli k severnej časti komunikácie ku budovám, pričom medzi nimi a ostrovčekom stále zostanú 3m pre IAD (autobusy v tomto smere premávať nebudú). Zároveň vyriešim aj nástup cestujúcich do Novoplanov, ktorým pol metrový ostrovček nemôže vôbec poslúžiť, čo už takmer trojmetrový chodník dokáže.
Rekapitulácia - celá investícia spočinie z prestriekania šikmého parkovania na pozdĺžne na Hlavnej pred Slovanom a z osadenia jedinej značky "zákaz zastavenia" alebo nastriekania vyhradeného parkoviska pre autobusy na Rooseveltovej. Jediný problém bude s chodcami, ktorý však nie je vážny. Keď bol minulý rok, z dôvodu pokladania vencov pri pamätníkoch, uzavretý priestor N.O., celá IAD a autobusy VŠETKÝCH liniek (vrátane náhrad za ED a TD) premávali cez Bottovu, Rooseveltovu a Pribinovu ul. Napriek horibilným predstavám o totálnej zápche sa síce tvorila kolóna až po Bottovu ul. a autobusy zastavovali na provizórnom stanovišti naprieč električkovým koľajniciam, ale doprava bola pomerne PLYNULÁ, čo mám aj zdokumentované ako fotoseriál. Čo je to potom 9 spojov v špičke... A vtedy som sa proste presvedčil, že Rooseveltova to nielenže zvládne, ale že moja myšlienka o zrušení "regionálnych uzlov" Bottova a Fejova môžu byť zrušené bez mihnutia oka.
Stojí za takú maličkosť nechať pobehovať cestujúcich až do pol kilometra medzi nástupišťami v rámci jedného (a centrálneho!) uzla? Stojí za to kvôli Bottovej a Fejovej za nehorázne peniaze meniť údajne nezmyselné linkové vedenie, keď môžeme počkať do zavedenia časovej a prestupnej tarify? Ak sa Kaufland na Terase pri začiatku jednaní vyjadroval, že postaví obchodné centrum do troch rokov, ale kvôli rôznym prekážkam sa stavba dokončí až do šiestich rokov, aká je záruka, že Aupark postaví obchodné centrum do predpokladaných piatich rokov? Čo ak kvôli rôznym prekážkam to bude 10 alebo viac rokov? Námestie osloboditeľov predsa nie je žiadna lúka na Terase.
Už nereagujem cez "Re", pretože to aj tak rozoberáme dookola a bez výsledku.
Svojím návrhom som chcel dosiahnuť jediné - priblížiť značne vzdialené stanovištia centrálneho prestupného uzla.
Riešenie: Keďže s myšlienkou presmerovania MHD som sa pohrával už dávnejšie (fungovať už teda mohla nejaký ten rok), inkriminovaný priestor som mal už zmapovaný. Odbočenie na Hlavnú ul. je v takom polomere, že tu bez problémov prejde aj SU15. Šírka medzi parkujúcimi autami je cca 4m. Aby som obmedzil kolíznosť, v smere od N.O. by som pravú časť komunikácie (kde parkujú väčšinou taxíky a "reservé") zmenil šikmé stánie na pozdĺžne. Získa sa tým takmer 6m voľný jazdný pruh. Odbočenie do Rooseveltovej je takisto bezproblémové, prvých 20 metrov je komunikácia široká 13m a až od 20. metra začína cca 50cm široký a 50m dlhý ostrovček, ktorý rozdeľuje komunikáciu na dve časti, severnú s 8m a južnú so 4m. Na severnej vetve pozdĺžne parkujú autá taxislužieb, čím uberajú cca 2-3m, ale na prejazd OBOMA SMERMI stále zostáva cca 6-7m. Buď by sa posunulo pozdĺžne státie východne na koniec ostrovčeka (kde vedľa stoja Hejnalove Novoplany) a postavila jediná značka "zákaz zastavenia" alebo by sa uvoľnenil pruh, kde celý deň postávajú Novoplany a obe smery by delil onen ostrovček. Novoplany by sa potom presunuli k severnej časti komunikácie ku budovám, pričom medzi nimi a ostrovčekom stále zostanú 3m pre IAD (autobusy v tomto smere premávať nebudú). Zároveň vyriešim aj nástup cestujúcich do Novoplanov, ktorým pol metrový ostrovček nemôže vôbec poslúžiť, čo už takmer trojmetrový chodník dokáže.
Rekapitulácia - celá investícia spočinie z prestriekania šikmého parkovania na pozdĺžne na Hlavnej pred Slovanom a z osadenia jedinej značky "zákaz zastavenia" alebo nastriekania vyhradeného parkoviska pre autobusy na Rooseveltovej. Jediný problém bude s chodcami, ktorý však nie je vážny. Keď bol minulý rok, z dôvodu pokladania vencov pri pamätníkoch, uzavretý priestor N.O., celá IAD a autobusy VŠETKÝCH liniek (vrátane náhrad za ED a TD) premávali cez Bottovu, Rooseveltovu a Pribinovu ul. Napriek horibilným predstavám o totálnej zápche sa síce tvorila kolóna až po Bottovu ul. a autobusy zastavovali na provizórnom stanovišti naprieč električkovým koľajniciam, ale doprava bola pomerne PLYNULÁ, čo mám aj zdokumentované ako fotoseriál. Čo je to potom 9 spojov v špičke... A vtedy som sa proste presvedčil, že Rooseveltova to nielenže zvládne, ale že moja myšlienka o zrušení "regionálnych uzlov" Bottova a Fejova môžu byť zrušené bez mihnutia oka.
Stojí za takú maličkosť nechať pobehovať cestujúcich až do pol kilometra medzi nástupišťami v rámci jedného (a centrálneho!) uzla? Stojí za to kvôli Bottovej a Fejovej za nehorázne peniaze meniť údajne nezmyselné linkové vedenie, keď môžeme počkať do zavedenia časovej a prestupnej tarify? Ak sa Kaufland na Terase pri začiatku jednaní vyjadroval, že postaví obchodné centrum do troch rokov, ale kvôli rôznym prekážkam sa stavba dokončí až do šiestich rokov, aká je záruka, že Aupark postaví obchodné centrum do predpokladaných piatich rokov? Čo ak kvôli rôznym prekážkam to bude 10 alebo viac rokov? Námestie osloboditeľov predsa nie je žiadna lúka na Terase.
KVKV
Musím povedať ,že Tvoje príspevky a reakcie bývajú logicky premyslené a zodpovedne zpracované. To bez irónie.
Ale nemožem nevidieť v tom určitý bacil dpmk. Nepracuješ tam? Alebo nechodíš na stáže?
Nechcem teraz hodnotiť vhodnosť vedenia liniek Roseweltovou a pred Slovanom. Použijem to ako demonštratívny príklad. Urobil si osobnú pochodzku, a zistil si, že to tam skutočne nejde, lebo tam parkujú autá, riešenie obrubníku komplikuje zabočenie do Rosw., atď... "Takže sa to nedá, návrh sa zamieta, nie je čo riešiť, je to dobré tak ako to je!"
Po tej obchodzke a zistení stavu mala nasledovať druhá fáza riešenia úlohy. Premyslieť si návrh na odstránenie kolíznych miest, preložky parkovísk, úpravy komunikácií, obrubníkov, riešenia nástupných miest, atď. ,proste VYRIEŠIŤ PROBLÉM. V tom je ten rozdiel v myslení a prístupe.
Ono by to nakoniec šlo, keby to bolo nezbytne potreba.
//Mimochodom kedysi v rámci akejsi dlhodobej výluky, L16 Roseveltovou jazdila. -myslím, keď sa staval Slovan(?)//
Pokial označuješ niektoré linky ako prímestské "z milosti dpmk" ,tak by som logicky predpokladal ,že po zavedení prestupnej tarify budú skrátené do najbližšej konečnej ED, príp. niektorej hlavnej mestskej linky.