Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Kto sa už dnes viezol busom po nástupe dvomi dvermi?
uplnynule dni sa zasa spekulovalo so svetelnymi tabulami a preto na niktorych busoch vobec neukazovalo linku, konkretne som si vsimol 01,32,33 a od vcera som zbadal ze na EMtest tabuliach zacalo ukazovat konecnu malym pismo a zastavky velkym, pekna hovadina, dokonca sa mi zdalo ze zboku ukazuje po starom a spredu po novom, len spekuluju fakt asi sa zasa niektorym nebude pacit co si myslim ale radsej keby SAD/mesto riesila dolezite veci a nie dodrbavali co bolo dobre (EMtest) alebo vymyslali zbytocnosti
Reply on: draxter #3594:
To co by som ja presadzoval v takmer kazdom vacsiom meste je system ze sa zavedie mestom vlastneny koordinator (kludne to nazvyme Dopravny podnik mesta Trencin), ktory bude pripravovat CP, rozhodovat o tarife, fungovat ako clearingove centrum pre Prilozte kartu (ak nebude sucastou EmBase - cize v Trencine by tato uloha nebola potrebna) a podobne.. Ten bude vyberat dopravcov na zaklade verejnych sutazi, pricom podmienkou bude akceptacia danej karty, tarify a dalsich podmienok...
Ja si myslím, že mestu sa neoplatí mať vlastný DP, pokiaľ neplánuje trolejbusy. Súčasný vozový park SAD TN (s istými výhradami počtu kĺbových autobusov) je totiž veľmi dobrý, ak nie rovno najlepší na Slovensku (nerátam prevádzky typu PN - 7 busov, hoci LE, hoci dvojdverových...). Najlepším riešením pre mesto s ohľadom na to, že už na MHD nemusí vydávať hromadnú licenciu, ale môže vydať licenciu na konkrétnu linku je urobiť súťaž pre viacerých dopravcov. Samozrejme za podmienok, ktoré v BB škrípu: vzájomná akceptácia, rovnaká tarifa, vylúčenie súbehov v maximálne možnej miere.

Preto si tiež myslím, že ak by sa v súčasnom CP upravili najmä odchody L23/28 a L8/18, vylúčili by sa vláčiky na Juh I a Sihoť IV, posilnila sedlová doprava na Juh II (L1 a L8), a urobila dobrá nočná linka, súčasný systém (rozumej aj s nástupom 2 dvermi a PCL) by bol pre TN skvelý.

Dúfam, že vyššie uvedené zmeny v CP sa dostanú do života čo najskôr, a existujúca MHD s výborným vekom vozidlového parku by mohla pomýšľať na najvyššie priečky medzi MHD na Slovensku. K tomu však ešte treba zopár krokov. ?
Chalani ako pridám fotky na IMHD? Vďaka za odpoveď. ?
Reply on: PATaMAT #3572:
Zatiaľ svojimi príspevkami dokumentuješ, že si MYSLÍŠ, že problematike rozumieš. V skutočnosti každým príspevkom dokazuješ že ničomu nerozumieš. Budeš asi nejaký ukrivdený bývalý vodič, vyhodený za šmelenie s lístkami alebo niečo podobného.
Reply on: PATaMAT #3564:
Tebe by som s radosťou dal osobne po papuli. Odvážiš sa vystúpiť z anonymity?
Reply on: Juraj #3562:
Ja sa tým bavím ? .
Kristepane, to čo za ******A sa ty vyliahlo?
som tu niekde zaznamenal ze niekto pisal ze to by sa museli zrusit spoje z mesta na sidlisko rano a zo sidliska do mesta vecer alebo nieco v tom zmysle.
ale zo skusenosti mozem povedat, ze aj rano napr. L1,3,5,8,11,15,17(c),18,21. tieto linky viem ze chodia dost vytazene aj od 5 do 8 hodiny rano ludia chodia do prace pod juh(MHT, Leoni, Ales, obchody), ale aj na juh (ZŠ, MŠ, Juzanka) cize je to celkom vyrovnane az na L9,19 tie vidavam dost prazdne a poobede ani nevravim kolko ludi chodi z juhu do mesta, vecer su spoje dokonca dost pretazene v oboch smeroch
Reply on: PATaMAT #3574:
Aha, takze podla teba ked si mesto zalozi DP tak si nebude musiet kupovat autobusy, ale ked da MHDcku inej firme tak ich kupovat musiet bude? 😃 Pekneeeeee...
Reply on: PATaMAT #3571:
poopravím ťa: MHD Trenčín nie je nič. Všetko patrí SAD TN, aj tých 39 busov (odkiaľ to číslo?). Takže aké ošarpané busy to majú trenčanom ostať? Asi žiadne, nie?! MHD TN nikde nebol subjekt, u nás je len Mesto Trenčín a SAD TN, a.s.. Neviem, ale rozmýšľaš k tomu čo píšeš, alebo si sa inšpiroval istím lietajúcim holanďanom z BB sekcie?
Reply on: PATaMAT #3567:
Ty co davas? SAD BA (inak, ta uz neexistuje, vola sa to Slovak Lines) nema MHD. Vies, to bude tym.
Reply on: Valec #3570:
zbytočne hrach na stenu hádzať...kto nechce, nechápe.
S týmto absolútne možno len súhlasiť:
"Rýchlejší nástup = kratšia doba cestovania = zaujímavejšia doprava pre cestujúcich = viac cestujúcich = vyššie tržby
= kratšia doba cestovania = rýchlejší obrat vozidiel = nižšie náklady" a ja ešte pridám menšie meškania, namiesto postávania viac pohybu. ?
Reply on: Juraj #3561:
tak to hej, som vždy rád keď Slováci prispejú aj v zahraničí k dobrej robote.
Reply on: PATaMAT #3578:
a to si sa vyťahoval, že doprave rozumieš. No, utvoril som si na základe tvojich vyjadrení názor na tvoju osobu a to mi stačí. Mrhať zbytočne svojim časom a energiou nebudem. ?
Reply on: PATaMAT #3578:
Podľa tejto logiky by do niektorých obcí (častí mesta) nechodil žiadny autobus po celý deň, do iných (hoc aj na sídliská) by zasa nechodil skoro ráno a neskoro večer. Tiež by ma zaujímalo, ako by si riešil vratné spoje, teda tie, ktoré sú v jednom smere plné ale v druhom prázne (napr. tie čo idú ráno na sídliská prázne len preto, aby do centra odviezli desitaky ľudí).
Reply on: VLK #3577:
Nerentabilný spoj zjednodušene znamená, že sa v autobuse vezie 5 ľudí. Tzn. že autobus nie je vyťažený a tento spoj by sa mal podľa mňa zrušiť. Piati ľudia sa odvezú aj v inom autobuse a peniaze na takýto spoj sa možu použiť na spoje preplnené pridaním posilového spoja a pod.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.