Reply on: PATaMAT #3574:
mesto si objednáva službu a rovnako stanovuje podmienky tej služby, t.j. koľko km tie vozidlá nabehajú za rok (výkon) a ten je stanovený CP, ktorý mesto schvaľuje ako objednávateľ služby (pripravovať ho môže ktokoľvek na základe dohody objednávateľa - mesta [mesto, dopravca, VÚD, iná organizácia...]). Z tohto pohľadu aj "nerentabilné" spoje sú v rukách objednávateľa, nakoľko ten sleduje výkazy dopravcu, ktorý "jazdí" objednané výkony. Čo si mesto objedná, to sa "jazdí". Ale aj tak stále nechápem, čo sú to "nerentabilné spoje" vo verejnej doprave.
Valec
"Pozri si SAD Ba alebo iné Sadky, u ktorý sa nastupuje viacerými dverami."
Na Slovensku sa viacerými dverami nastupuje v bývalých podnikoch len v Nitre a Banskej Bystrici. Bratislavská SADka neprevádzkuje ani jednu linku MHD.
"SAD Trenčín malo preto také dobré tržby a tak dobre je na tom finančne, lebo sa nastupovalo prednými dverami."
Podľa čoho usudzuješ, že SAD TN malo dobré tržby a že je na tom finančne dobre? Však až do kúpenia podniku SIRSom (ktorý doň nalial vlastné financie na základe kúpnej zmluvy s FNM) ste sa vozili starých haraburdách. Nebyť tej privatizácie, tak sa v nich vozíte doteraz.
"Ja viem, že to urýchli nástup ale peniaze su peniaze."
Rýchlejší nástup = kratšia doba cestovania = zaujímavejšia doprava pre cestujúcich = viac cestujúcich = vyššie tržby
Rýchlejší nástup = kratšia doba cestovania = rýchlejší obrat vozidiel = nižšie náklady
"Prečo myslís ze sa darí MHD ktoré patria priamo pod mesto? Lebo si vedia ustriehnut náklady."
Tak tu si nejak odporuješ, trenčianska MHD nepatrí pod mesto, zato všetky MHD na Slovensku ktoré pod mesto patria (BA, ZA, KE a PO) majú nástup všetkými dverami.