Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: PATaMAT #3574:
mesto si objednáva službu a rovnako stanovuje podmienky tej služby, t.j. koľko km tie vozidlá nabehajú za rok (výkon) a ten je stanovený CP, ktorý mesto schvaľuje ako objednávateľ služby (pripravovať ho môže ktokoľvek na základe dohody objednávateľa - mesta [mesto, dopravca, VÚD, iná organizácia...]). Z tohto pohľadu aj "nerentabilné" spoje sú v rukách objednávateľa, nakoľko ten sleduje výkazy dopravcu, ktorý "jazdí" objednané výkony. Čo si mesto objedná, to sa "jazdí".

Ale aj tak stále nechápem, čo sú to "nerentabilné spoje" vo verejnej doprave.
Reply on: PATaMAT #3571:
je zaujímavé, ako si dokážeš v jednej vete odporovať: "Myslíš, že najbližšie roky sa bude investovať do autobusov? /okrem tých čo sú naplánované" - samozrejme takéto investície sú plánované, ako inak. Takže sám si si odpovedal an otázku, či sa bude investovať do vozového parku a zmietol si svoju vlastnú hypotézu o tom, že sa investovať nebude. Tak neviem neviem... ?
Reply on: PATaMAT #3574:
"Presne ako hovoríš. Mestu nezostane nič. Tzn. keby chce podpísať mesto zmluvy s novým dopravcom znamenalo by to že musí nakúpiť nové autobusy, dopravca by nemal priestory ani nic podobne."
Ale mesto si službu len objednáva. Žiadne autobusy predsa nekupuje. Ak by chcelo vymeniť dopravcu, tak mesto žiadne autobusy ani budovy kupovať nemusí, to je záležitosť prípadného záujemcu. Ak ideš kaderníkovi, tiež ti po ostrihaní nedá nožnice. Ak pôjdeš druhý krát k inému, tiež si k nemu žiadne priniesť nemusíš. Dávaš teda tiež peniaze do cudzieho?

Keby bola doprava taká lacná ako si myslíš, tak si mesto zriadi vlastný podnik. Ale pochybujem, že v rozpočte máte voľných vyše 7 mil. € len na autobusy. Aj v PB si mysleli, že ich SADka okráda a po zriadení spoločného podniku im kvôli odpisom vyskočili náklady na dvojnásobok.

Ohľadom CP sa vyjadrovať nebudem, keď ho niekto spraví na figu, je jedno či sedí na MsÚ, SAD TN alebo vlastnom DP.
Reply on: Valec #3573:
Presne ako hovoríš. Mestu nezostane nič. Tzn. keby chce podpísať mesto zmluvy s novým dopravcom znamenalo by to že musí nakúpiť nové autobusy, dopravca by nemal priestory ani nic podobne. Mesto by zacínalo zasa odznova a zasa bude valit penize do cudzieho. Naozaj nechápem, prečo mesto neurobí dopravný podnik. Určite by sa nasli ludia, ktorý by tomu rozumeli a na SAD-ke sú ludia ktorí tomu rozmenjú, lenže im nedajú možnosť sa prejavit. Ked mesto platí tak to robme. Zrušenie nerentabilných spojov zo strany SAD-ky neexistuje a zo strany mesta nie je žiadna chuť. A CP? Je pre koho? Starý CP bol robený pre ludí, Snažilo sa robiť CP tak by mali ludia prípoje na vlaky a pod. Teraz sa dala urobiť študia do žiliny za veľké peniaze a jediné čo sa týmto docielilo je že sa autobusy premávajú po Trenčíne prázdne lebo sa presúvajú z linky na linku. V minulosti bolo clieľom znížiť prázdne kilometre. Teraz? Ich máme tolko, že mohlo byť dalsích niekolko spojov. A prečo? Žeby mesto platilo aj prázdne kilometre? naozaj neviem.
Reply on: PATaMAT #3571:
Jééj, opäť všetko zle.
MHD je služba, ktorú si objednáva mesto u dopravcu pre svojich občanov. Je úplne jedno od akej firmy si ju objednávať bude. V TN si ju mesto objednáva od spoločnosti SAD Trenčín. Táto spoločnosť vlastní všetok majetok (autobusy - mestské i prímestské, zastávkové označníky - tie nové v meste ale už tuším patria mestu, garáže, budovy...). Spoločnosť SAD Trenčín vlastní SIRS Development a Fond národného majetku - presný pomer teraz ale neviem.
Objednávka služby MHD sa vykonáva na základe zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme. Mesto si ňou stanovuje rozsah služby - počet liniek, cestovné poriadky, cenu cestovného a pod. Dopravca potom vykonáva dopravu na základe týchto podmienok. Keďže však všetko dostane dopravca stanovené, je len veľmi málo pravdepodobné, že pri takomto podnikaní by dosiahol nejaký zisk. Preto je v zmluve dohodnutý spôsob ako, v prípade že dopravca je na vybraných tržbách stratový, mu objednávateľ vynahradí rozdiel. Výpočet oprávnených nákladov (teda takých ktoré s vykonávaním objednávky bezprostredne súvisia) je stanovený zákonom a objednávateľ ho má možnosť kontrolovať.
Teda po skončení zmluvného vzťahu (v tomto prípade 10 rokov) má objenávateľ, teda mesto, možnosť uzavrieť novú zmluvu so SAD TN, ale ak nebude spokojný môže uzavrieť zmluvu s akýmkoľvek iným dopravcom. Po skončení zmluvy však mestu nezostane nič - žiadny autobus.
Čo sa týka tej obnovy vozidlového parku, objednávateľ si môže dať do zmluvy podmienky upravujúce aj toto. A to napríklad tým, že stanoví dopravcovi druh a počet vozidiel, ich maximálny vek a pod.

Ak by v meste existoval dopravca, ktorého bude vlastniť (aspoň čiastočne) mesto, zmluvné vzťahy budú viac menej rovnaké. Jediným rozdielom v takýchto prípadoch býva, že mesto nekontroluje podnik tak prísne, keďže priamo v ňom má svojich zástupcov ktorý mu šéfujú a teda majú to pod kontrolou.
Reply on: Valec #3570:
Inak problematike rozumiem viac ako si myslíš. Ja, byť obyčajným občanom, tak som tiež rád čo všetko SAD-ka a mesto urobilo pre občanov. Ale nevidia čo je za tým. A to je to z čoho je človeku potom zle. Ked sa dozvieš ako to vlastne je.
Reply on: Valec #3570:

ČO je vlastne MHD Trenčín?

MHD Trenčín je len 39 autobusov. Nic viac. Všetko ostatné je SIRS Development. Takže ked skončí zmluva tak sa stane to, že SAD-ke alebo lepšie MHD Trenčín zostane len pár starých autobusov. Myslíš, že najbližšie roky sa bude investovať do autobusov? /okrem tých čo sú naplánované) O tom pochybujem. Zmluva je podpísaná na 10 rokov a ked sa nepodpíse na dalsie obdobie tak sa SIRS toho zbaví. A naozaj zostanú len autobusy. Vsetkky majetky, garaže, priestory patria niekomu inemu. Potom by musel príst len nový majiteľ ktorý si bude musiet zasa len vsetko prenajímať od SIRSu. Takže čo má naše mesto? nič. Skončilo tak, že dotuje súkromníka a ak sa sním nedohodnú tak skoncila celá mestká doprava. SIRS sa chytilo šance ale mesto donekonecna nebude dotovat vymyslené náklady. Bol si niekedy na SAD-ke? Pokiaľ viem tak sa tam nič nezmenilo. Staré ošarpané priestory. Tak kde tečú tie peniaze? Ja viem že trenčianska MHD nepratrí pod mesto ale zober si príklad Považskej Bystrice. Kedysi patrila pod SAD Trenčín ale teraz už nie, majú primátora, ktorí si vie spočítat kolko jedna a jedna a vie, že takto ušetrí penizae. Toto je už chyba len nášeho primátora. Ked mu z toho niečo kvapne tak prečo by nepodpísal zmluvu na desat rokov. To si treba uvedomit.
Reply on: PATaMAT #3569:
Ja sa pýtať nemusím. Z tvojich príspevkov vidím, že sa problematike vôbec nerozumieš. Zameriam sa len na posledný príspevok:
"Pozri si SAD Ba alebo iné Sadky, u ktorý sa nastupuje viacerými dverami."
Na Slovensku sa viacerými dverami nastupuje v bývalých podnikoch len v Nitre a Banskej Bystrici. Bratislavská SADka neprevádzkuje ani jednu linku MHD.

"SAD Trenčín malo preto také dobré tržby a tak dobre je na tom finančne, lebo sa nastupovalo prednými dverami."
Podľa čoho usudzuješ, že SAD TN malo dobré tržby a že je na tom finančne dobre? Však až do kúpenia podniku SIRSom (ktorý doň nalial vlastné financie na základe kúpnej zmluvy s FNM) ste sa vozili starých haraburdách. Nebyť tej privatizácie, tak sa v nich vozíte doteraz.

"Ja viem, že to urýchli nástup ale peniaze su peniaze."
Rýchlejší nástup = kratšia doba cestovania = zaujímavejšia doprava pre cestujúcich = viac cestujúcich = vyššie tržby
Rýchlejší nástup = kratšia doba cestovania = rýchlejší obrat vozidiel = nižšie náklady

"Prečo myslís ze sa darí MHD ktoré patria priamo pod mesto? Lebo si vedia ustriehnut náklady."
Tak tu si nejak odporuješ, trenčianska MHD nepatrí pod mesto, zato všetky MHD na Slovensku ktoré pod mesto patria (BA, ZA, KE a PO) majú nástup všetkými dverami.
Reply on: Valec #3568:
Neviem s čím máš problém ale kludne sa pýtaj.
Reply on: PATaMAT #3567:
Podľa obsahu tvojich príspevkov vidím, že prezývku si si zvolil veľmi vhodne.
Reply on: VLK #3565:
Co je podla teba nastupovanie druhými dverami? Podľa mna len zvýšenie nákladov Trenčianskej SAD-ky. Pozri si SAD Ba alebo iné Sadky, u ktorý sa nastupuje viacerými dverami. Ich trzby su zalostne malé. SAD Trenčín malo preto také dobré tržby a tak dobre je na tom finančne, lebo sa nastupovalo prednými dverami. Ja viem, že to urýchli nástup ale peniaze su peniaze. To že budú revízori, neriesi situáciu. Ani v BA to neriesi situáciu. Mesto nebude donekonecna dotovat tieto straty. A tie budú ešte vyššie. Prečo myslís ze sa darí MHD ktoré patria priamo pod mesto? Lebo si vedia ustriehnut náklady. Tuto sa to nedá. O tom velmi pochybujem.
Nastupovanie druhými dverami v MHD Trenčín
Zmena prevádzkovej doby Kancelárie predpredaja na Palackého 11 v Trenčíne
Časový predplatný cestovný lístok na MHD Trenčín
www.sadtn.sk
Reply on: PATaMAT #3564:
neviem či sa ti nezdá, že sa toho za posledné obdobie urobilo málo... mne veru nie, naopak, Trenčín sa zaradil medzi mestá so skutočnou MHD (teraz aj nástupom druhými dverami). Chce to ešte doladiť, ale nič nie je možné chcieť naraz. V Decembri mali prísť CROSSy, a tie aj prišli, ďalšie budú vyrobené neskôr. Ak vieš o niečom, čo nefunguje, rád sa dozviem, ale aj ja sa rozprávam s vodičmi ako s kolegami a akosi mám iné informácie. Ta veruže neviem...
Neviem prečo sa Juraj nevenuješ trolejbusom a električkám ked ťa to tak baví, všetko čo sa deje v Trenčíne je iné ako v Žiline a dostať to na obraz Žiliny ako sa snažíš je nereálne. Nevyšlo Ti to so strojčekami z Poľska, síce tabule si pretlačil ale žiadna sláva. Sú malé a umiestené su v prímestkých autobusoch ako päsť na oko. Žilina ma tabuľe z Em-Testu a vypadá to tam naozaj pekne esteticky aj funkčne. Mne sa zdá, že to tu celé akosi hapruje. Trenčín nikdy nebude ako Žilina, tak sa treba zobudiť. A rozprávať o tom ako to všetko funguje o tom pochybujem. Rozprával som sa s vodičmi, že autobusy, ktoré mali prísť už decembri sú tu stále neni. Čo s autobusmi, ktoré stoja vyrobené 3 mesiace na dvore? Podľa mňa už nič, gumičku popukané, gumy sú preležané, bohvie či náplne v autobusoch boli pripravené na takúto zimu a pod. Myslim si , že autobusy, vyrobné v minulom roku by sa mali predávať za oveľa nižšiu cenu ako autobusy vyrobené v roku 2009. A že nie sú peniaze? Tak potom kto kúpil SAD Trenčín, a. s. ? Majiteľ čo nemá peniaze. To je odo mňa asi všetko. A Juraj, ty sa venuj SAD-ke a nie fóram a internete.
Reply on: kvorka #3558:
V Ziline bol kedysi Prior a bolo dobre, ze sa zastavka nevolala PRIOR. Lebo o 3 roky Prior premenovali na K-mart a tiez bolo dobre, ze nemuseli zastavku premenovat na K-MART. Lebo potom K-mart predali Tescu a musela by sa zastavka premenovat na TESCO. Takto z toho nie je bordel, aj cezpolny si ju vzdy na akejkolvek mape najde, aj keby to premenovali na BauMax alebo OC-MAX, lebo zastavka sa cely cas vola podla ulice KALOV. Preto je dobre zastavky nazyvat podla ulic.
Reply on: S499.1023 #3541:
Ze mas este na to nervy... Niektori chcu modre z neba a ked im ho das, kritizuju, ze je malo modre...
Reply on: kvorka #3560:
Bol som v Bergene cca v r.2002, je to jedno z najkrajsich miest na svete. Troleje tam boli vtedy "na odstrel", mrtve, hrdzave, nakupovali iba nove autobusy. O dva roky dostali zasa rozum, zilinska firma ELZA im urobila kompletnu rekonstrukciu troleji a uz to ficalo!
Takéto niečo by som hore Juhom veru uvítal: http://imhd.sk/transport/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=36565&idt=u&idg=3300&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=

Linky 1 a 8 majú na to potenciál, a Juh je ako stvorený pre trolíky...
Reply on: kvorka #3558:
myslim ze zastavky v oblasti Pod Sokolice mohli dostat trochu originalnejsie nazvy, ja osobne by som uvital:
Gen. Stefanika(pri predajni aut) -> Kukucinova
Gen. Stefanika, Merina(pri podchode) -> Gen. Stefanika
Gen. Stefanika, Merina(oproti Maxu) -> OZC Max alebo G. Stefanika, OZC Max ked uz chcu mat v kazdom nazve zastavky aj ulicu.
lebo myslim ze pomenovanie tychto zastavok je velice neprehladne aj pre domaceho a pre cezpolneho spanielska dedina
Reply on: brefos #3555:
som aj ja rád, že sú vývesky z každej zastávky. Len ma mrzí, že napr. u L2 je znamienko "e" vysvetlená ako "premáva po Tr. Biskupice", pričom z toho nie je jasné, či to je "Biskupice, námestie, Biskupická, otoč alebo Biskupická, čistička...možno i LOT".
Rovnako znamienko "M" - vozidlo zachádza k "OC MAX" je nepresná, lebo to nikto nemusí vedieť, že to je "gen. M.R. Štefánika, Merina".
Ale najhoršie je, že v poradí zastávok zo Sihote medzi stanicou a Hasičskou je uvedená aj gen. M.R. Štefánika, Merina, hoci tadiaľ chodia len spoje "M", štandartná L2 tadiaľ nejde. Je to škoda, dúfam, že v SAD sa na to pozrú a pri nových vylepovaniach CP tieto nepresnosti odstránia.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.