Reply on: PATaMAT #3574:
mesto si objednáva službu a rovnako stanovuje podmienky tej služby, t.j. koľko km tie vozidlá nabehajú za rok (výkon) a ten je stanovený CP, ktorý mesto schvaľuje ako objednávateľ služby (pripravovať ho môže ktokoľvek na základe dohody objednávateľa - mesta [mesto, dopravca, VÚD, iná organizácia...]). Z tohto pohľadu aj "nerentabilné" spoje sú v rukách objednávateľa, nakoľko ten sleduje výkazy dopravcu, ktorý "jazdí" objednané výkony. Čo si mesto objedná, to sa "jazdí". Ale aj tak stále nechápem, čo sú to "nerentabilné spoje" vo verejnej doprave.
Valec
Ale mesto si službu len objednáva. Žiadne autobusy predsa nekupuje. Ak by chcelo vymeniť dopravcu, tak mesto žiadne autobusy ani budovy kupovať nemusí, to je záležitosť prípadného záujemcu. Ak ideš kaderníkovi, tiež ti po ostrihaní nedá nožnice. Ak pôjdeš druhý krát k inému, tiež si k nemu žiadne priniesť nemusíš. Dávaš teda tiež peniaze do cudzieho?
Keby bola doprava taká lacná ako si myslíš, tak si mesto zriadi vlastný podnik. Ale pochybujem, že v rozpočte máte voľných vyše 7 mil. € len na autobusy. Aj v PB si mysleli, že ich SADka okráda a po zriadení spoločného podniku im kvôli odpisom vyskočili náklady na dvojnásobok.
Ohľadom CP sa vyjadrovať nebudem, keď ho niekto spraví na figu, je jedno či sedí na MsÚ, SAD TN alebo vlastnom DP.