Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: draxter #2720:
ja by som skor ako 4-prudovku od Essa na kruhac pod Juh navrhoval cestu od sucasnej vystavby Vila parku (Pod Juhom) k Tescu, napojenu na sucasny kruhovy objazd. to bolo aj v sluboch mesta ako argument ked sa hovorilo o napore dopravy po vystavbe schoping parku. ale uz z navrhu vyplyvalo ze ziadna cesta nebude...
dnes som si v novom INFE precital o zastavkach a je tam aj mapa siete a ako budu delene tie zastavky ale celkom ma zarazilo ze v mape je napr. aj L22 alebo ze tam je zakreslena trasa byv. L12 cez Noviny, takze ktovie ci preklep alebo pocitaju s obnovenym a dalsim mnozenim liniek.
dnes som videl klb na spoji 6.50s L1. cize poradie toho jedneho klbu co sme nevedeli kde jazdi je podla vsetkeho taketo:
5.30L8,
6.03L8,
6.50sL1,
prejazd
7.30cL8
dalsi spoj robi 9.25 ako L1 zo stanice
Reply on: Mike #2721:
To v tomto prípade nie je problém, nakoľko špičková hodina má nízky podiel z celodenného objemu.
Reply on: Valec #2719:
Väčšia sranda je, keď si tie údaje o vozidlách za 24 hod prepočítaš na špičkovú hodinu - povedzme na 17tu hod.
Reply on: Valec #2719:
nuž uvidíme. Ale ja som bol od začiatku zato, aby sa štvoprúdovka končiaca pre Esse (Kauflande) potiahla až pod Juh, kde by na ňu naviazala súčasná 4prúdová Gen. Svobodu, a zároveň od Kauflandu až k Shopping Zone, kde to v súčasnosti je už také prepchaté, že človek ide 60km/h a je rád. Malo by sa zrušiť to státie na Kniežaťa Pribinu a potiahnuť 2 pruhy rovno, pričom aj pod mostom by mal byť ľavý nielen doľava, ale aj rovno...a starý most celkovo by sa dal spraviť rozhodne lepšie. Tie 2 pruhy sú tam dosť široké, naviac ak vezmeme do úvahy to, že pravý chodník (na strane k žel. mostu) je absolútne nevyužívaný, mohla by po moste kľudne ísť 4prúdovka. Takže ako povedal slepý, uvidíme...lebo aj súčasné vedenie MHD robili "odborníci", ale vidieť to nie je ?
Reply on: draxter #2714:
Všetky kruháče sú jednopruhové. Pod mostom, pri Kauflande a pri obchvate majú mať by-passy. Štvorpruh má byť od Kauflandu potiahnutý až k obchvatu.

Osobne nemám nič proti okružným križovatkám, ale určite nie na hlavnom štvorpruhovom ❗ ťahu. Obzlášť, ak jedna križovatka bude riadená CSS a druhá okružná, tzn. na svetelnej dostanú 2 pruhy zelenú, ale na okružnej sa všetci budú musieť zaradiť do jedného (v prípade bypassu do cca 1,5 pruhu).

Ďalšia vec je, že v Dopravnom genereli sa spomína na mnohých komunikáciach pokles dopravy, pričom v centre na nábreží sa pripravuje značná výstavba. Osobne si myslím, že obchvatu sa pripisuje až príliš veľký význam. Či budú tie okružné križovatky vyhovujúce si však nemyslím.

BTW, posudzovanie výkonnosti križovatky sa robí na 20 rokov dopredu. Okružná križovatka je (pri rovnomernom zaťažení vstupov) priepustná do cca 18000 vozidiel za 24 hodín. Už dnes je však na Hasičskej tých vozidiel v jednom smere 13000/24h. Síce By-Passy niečo pomôžu ale pri veľkom množstve ľavoodbočujúcich vozidiel (napr. z Hasičskej na most) je to nanič.
Reply on: kvorka #2717:
Ja som o tom tiez pocul. Ale nic konkretne som o tom nevedel. Preto aj graficke znazornenie na strane 8-9 mi prislo vhod.
Reply on: Spirits #2716:
áno, to vieme už dávno. Ale odkedy, to nikto ani netuší...hlavne že máme trojité názvy zastávok v meste ?
Inak: "Mesto Trenčín pripravuje nový vzhľad zastávok MHD"

"Tento postreh sa objavuje už v logu mesta Trenčín, kde je použitý v symbolike nielen dopravnej, ale aj historickej križovatky), využíva aj nový systém označenia zastávok MHD v meste. V ňom bude každá z troch dopravných zón označená inou farbou. Nové zastávky MHD budú mať nový dizajn vždy v jednej z troch farieb podľa toho, v ktorej dopravnej zóne sa nachádzajú."

Zdroj: http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000026345/Infoweb19.pdf (strana c. 2)
Reply on: draxter #2714:

"bude okružná pravdepodobne, ale to až po presune trate, keď nový hlavný ťah nepovedie už Hasičskou (súčasná 4 prúdovka), ale poza súčasnú trať na žel. most. Má to byť veľký kruháč, dvojprúdový, tak neviem..."

Pokial viem, tak urcite tam bude KO. Akurat komunikacia, ktora by mala viest "banoveckou" tratou by mala byt dvojprudova, ale jednosmerna (smer Banovce n/B.) a tah od cestneho mosta k H. Tatra bude tiez dvojprudovy, no v opacnom smere. Ibaze ked sa pozeram na nakres riesenia dopravy pri zjazde z cest. mosta, tak to velmi nesedi. V nevrhu je zapocitana aj jednosmerka okolo Auparku.
Reply on: Valec #2712:
aha, tak traz i odpoviem konkrétne:
- Pred poľom: mal by byť kruháč, to je OK, tam štvoprúdovka začína,
- Billa: sú semafory, súčasná križovatka sa po zmene vedenia trate v oblúku na Sihoti presunie inde, takže tam asi nebude vôbec potom takéto križovanie.
- Tatra: bude okružná pravdepodobne, ale to až po presune trate, keď nový hlavný ťah nepovedie už Hasičskou (súčasná 4 prúdovka), ale poza súčasnú trať na žel. most. Má to byť veľký kruháč, dvojprúdový, tak neviem...
- Pod mostom: to isté čo Tatra.
- Súdna/K dolnej stanici: toto už je od minulého leta urobené, kruháčiky nie sú ? . Sú normálne semafory.
- Kaufland: áno, tam by mal byť kruháč. Je tam dnes jednoznačne vhodný, to mi ver. Ak sa spraví rovnako dobre ako pri MAXe, bude to super. Bude tam však v blízkosti aj JVO (juhovýchodný obchvat), takže uvidíme, či sa neurobí štvorprúdovo aj cesta medzi Kauflandom a kruháčom pod Juhom.

Z uvedeného však vidno, že žiadny kruháč na Električnej nebude, iba na jej koncoch pri Kauflande a terajšej najhoršej križovatke kniežaťa Pribinu.
Reply on: Valec #2712:
Nie som dopravny inzinier, no co sa tyka kruhovych krizovatiek ma asi pred 2 tyzdnami zaujal clanok v americkom TIME prave o kladnych strankach tychto realizaciach. Zobrali si na "musku" tusim Indianu, kde sa nad takto upravenymi krizovatkami doslova dusovali. Ako priklad uviedli aj Francuzko (a ak sa nemylim, je tam cca 16tis takychto krizovatiek). Hladal som ten clanok na nete, ale nejak som sa nedoklikal. Ak by si mal zaujem, mozem ho odfotit a poslat Ti do mailu niekedy na buduci tyzden, kedze ho mam doma.

BTW: 43 percentna uspora paliva oproti svetelnej krizovatke. No to je udaj prave z TIME-u. U nas to moze byt menej, kedze kym sa im tie ich tazke kravy rozbehnu....no aj tak ide o usporu paliva a mensia miera zatazenia pre prirodu! To, ze vodic nemusi castokrat zastavit a znovu sa rozbehnut je velke plus (mozno akurat v spicke by sa dalo trochu polemizovat, ale to moze byt aj nevhodnym trasovanim jednotlivych nosnych tahov). Toto si uvedomili aj dvaja prepravcovia v Manchestery, kde su vsetky zastavky LEN a LEN na znamenie....ale to len tak mimochodom.
Reply on: draxter #2711:
Ja síce na strane 42 žiadnu mapku nemám, ale ide mi o tieto križovatky na hlavnom prieťahu cez TN:

- Pred poľom (okružná)
- Billa (CSS)
- MAX (okružná)
- Kukučínova (CSS)
- Kragujevských hrdinov (CSS)
- TATRA (okružná) ?
- Palackého (CSS)
- Pod mostom (okružná) ?
- Súdna/K Dolnej stanici (podľa Generelu CSS,; podľa UŠ CMZ okružná)
- Legionárska (odsadená CSS)
- Kaufland (okružná)
- II/507 - juhovýchodný obchvat (okružná)
- TESCO (okružná)

Všetky okružné križovatky sú plánované ako malé okružné križovatky (jeden pruh v okruhu, vonkajší priemer cca 40 m), čo nie že spomalí dopravu, ale bude priam jej brzdou. Obzvlášť, keď sa okružné a CSS striedajú.


Okružná križovatka pri Kauflande tiež nie je vhodná ako okružná, nakoľko sa pripravuje výstavba v časti Štvrte, čo v súvislosti s privádzačom len nageneruje ďalšiu dopravu.
Reply on: Valec #2710:
na strane 42 som videl jednu mapku s červenými bodkami. To ale nie sú kruháče, prvé dve sú už zrealizované (str. 26), a sú to obyčajné križovatky. Neviem teda, ja som zmienku o kruháčoch nenašiel.... ?. Jediný kruháč bude na konci Električnej pri Esse (Kauflande), kde je však nevyhnutný a bude logickým vyústením spojenia gen. Svobodu. Teraz autá idúce z Juhu do Tesca, smer ZV, ani neodbočia doľava. Tam však už štvorprúdovka končí, takže je to ok. ?
Reply on: draxter #2709:
Okružné križovatky si môžeš pozrieť v koncepte Generalu dopravy (http://www.trencin.sk/28872 str. 30-42), to parkovanie som videl v urbanistickej štúdii CMZ.
Reply on: Valec #2708:
tak to mi je novinka! Kde si o tom čítal? Pošli mi linak alebo na mail. Viem, že ÚPN počíta len s vybudovaním nového križovania Legionárskej ulice, inak žiadne kruháče by tam byť nemali, lebo už terajšie napojenie súdnej ulice sa tak sprvu malo realizovať, ale nakoniec sa to urobila tak, ako to je teraz: 2 pruhy priebežné, a jeden odbočovací v smere od centra ku Kauflandu, opačne tiež a semafory. A to parkovanie pozdĺž? To by bola somarina, kurník veď tam ani nie je dôvod parkovania, tá cesta centrum obchádza...inak podobne to urobili na Juhu. Od kruháča pod Juhom je totiž celá ge. Svobodu štvoprúdovka. Akurát od roku 2004 je od zastávky gen. SVobodu rázc. už len dvojprúdovka z pozdĺžnym a na druhej strane cesty so šikmým parkovaním. Hádam toto čo píšeš nie je pravda, lebo už teraz by sa žiadala štvorprúdovka až k Tescu a aj ten kúsok Kaufland - kruháč Pod Juhom, ktorý je len 2-prúdový.
Reply on: draxter #2702:
Tak potom ale nechápem, prečo sa mesto snaží jedinú kapacitnú komunikáciu v meste poku....ť niekoľkými MALÝMI OKRUŽNÝMI križovatkami a (v určitých miestach) vybudovaním pozdĺžneho parkovania miesto jedného pruhu. ?
Reply on: brefos #2706:
? ? ? . Okrem nových busov sa nič, ale absolútne nič nezlepšilo. Naviac len robia chaos s tými novými názvami, ktoré ešte ani nie sú schválené, ani namontované označníky...sa mi chce "blejt velebnosti" keď to čítam.
Inak chcek by som upozorniť admina alebo tvorcu mapy pre TN sekciu, že v zozname liniek na Gen.Svobodu otočka a na samotnom zozname liniek na mapke chýba linka 3.
Reply on: Valec #2701:
poslal som ti na mail moje ICQ číslo, došlo?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.