večra
L8, čas i presne nepamätám, #43
večer opäť 21:40 na L28 neoznačená #78. Tak je to chyba busu či vodiča?!!!
dnes
L8 14:13, Opatovská Nák. stred, smer VÚO: #03
L8 15:17, Opatovská VÚO, smer Juh: #37
viem ze je to kravina, ale na tabuliach sa zobrazuju gramaticky nespravne napisane zastavky, uplne proti pravidlam pravopisu typu gen. Svobodu; Opatovska Ul., a predtym to bolo aj napr. ul. a jej nazov velkym. dalsia vec je ze mnoho krat vynechava zobrazovanie aj niekolko pismenok v nazve a vzniku skomoleniny, myslel som ze sa to po zmene nazvu zastavok zlepsi a daju to konecne doporiadku. ale mylil som sa, predtym to zle zobrazovalo len an Citelisoch, teraz na vsetkych vozidlach a Citelisom uz preistotu tabule uz dosluhuju;-)
tie co sa zmenili este z povodneho navrhu su len k dobru, pokial viem, ty si navrhoval napr. to Inovecka, stred ja zasa Piestanska, posta, tak aspon ze nase navrhy zobrali na vedomie. je to myslim dobra zmena ale ako pisal eraser este by sa zislo pretoze niektore zastavky maju mnoho nazvov od ulice...typu Opatovska, xxx je ich mnoho. ja by som bol byval za Sihoť, konečná napr. pre VUO. to Opatovská, Sihot IV. sa mi moc nepaci
Btw. z plánovaných nových názvov zastávok MHD sa zmenili ešte tieto:
Opatovská - poľnohospodárske družstvo = Opatovská, družstvo
Električná - Dolná stanica= Električná, predmestie
Saratovská, pri cintoríne= Saratovská, Pri parku
Inovecká, Dlhé hony= Inovecká, stred
Bratislavská, malá stanica= Zlatovce, železničná stanica
Piešťanská= Piešťanská, pošta
...možno ešte ďalšie.
Naviac zastávka Hasičská bola preradená z červenej do zelenej zóny, čo je logické s ohľadom na uzol Gymnázium-Braneckého a Hasičská.
ešte chystám jedno prekvapko. áno, využil som informácie aj zo starých CP aj od uja Johna, ktorý robil 25 rokov vodiča na SADke, skončil asi v 1987-mom.
ta mapa je paradna a tymto by sme naozaj mali podakovat brefosovi ze nam poskytol cenne stare cest. poriadky a mapu a draxterovi ze to dal dokopy a hodil na imhd. malu chybu chcem opravit nie Ľudový sad ale Ľudový súd
Najmä názvy zastávok niesú tak sprosté ako teraz. Keby tak Leginoárska bola za jedno so Soblahovskou tak je za sebou 7 zastávok s názvom Legionárska alebo Soblahovská, bla bla bla... Také názvy zastávok môže mať len SADka. Skvelým príkladom je názov zastávky Kyselka podľa danej lokality a dnes sa to volá Kubrická, dačo a k tomu ešte ďalšie tri štyri Kubrické ?
ja by som skor ako 4-prudovku od Essa na kruhac pod Juh navrhoval cestu od sucasnej vystavby Vila parku (Pod Juhom) k Tescu, napojenu na sucasny kruhovy objazd. to bolo aj v sluboch mesta ako argument ked sa hovorilo o napore dopravy po vystavbe schoping parku. ale uz z navrhu vyplyvalo ze ziadna cesta nebude...
dnes som si v novom INFE precital o zastavkach a je tam aj mapa siete a ako budu delene tie zastavky ale celkom ma zarazilo ze v mape je napr. aj L22 alebo ze tam je zakreslena trasa byv. L12 cez Noviny, takze ktovie ci preklep alebo pocitaju s obnovenym a dalsim mnozenim liniek.
dnes som videl klb na spoji 6.50s L1. cize poradie toho jedneho klbu co sme nevedeli kde jazdi je podla vsetkeho taketo:
5.30L8,
6.03L8,
6.50sL1,
prejazd
7.30cL8
dalsi spoj robi 9.25 ako L1 zo stanice
nuž uvidíme. Ale ja som bol od začiatku zato, aby sa štvoprúdovka končiaca pre Esse (Kauflande) potiahla až pod Juh, kde by na ňu naviazala súčasná 4prúdová Gen. Svobodu, a zároveň od Kauflandu až k Shopping Zone, kde to v súčasnosti je už také prepchaté, že človek ide 60km/h a je rád. Malo by sa zrušiť to státie na Kniežaťa Pribinu a potiahnuť 2 pruhy rovno, pričom aj pod mostom by mal byť ľavý nielen doľava, ale aj rovno...a starý most celkovo by sa dal spraviť rozhodne lepšie. Tie 2 pruhy sú tam dosť široké, naviac ak vezmeme do úvahy to, že pravý chodník (na strane k žel. mostu) je absolútne nevyužívaný, mohla by po moste kľudne ísť 4prúdovka. Takže ako povedal slepý, uvidíme...lebo aj súčasné vedenie MHD robili "odborníci", ale vidieť to nie je ?
Všetky kruháče sú jednopruhové. Pod mostom, pri Kauflande a pri obchvate majú mať by-passy. Štvorpruh má byť od Kauflandu potiahnutý až k obchvatu.
Osobne nemám nič proti okružným križovatkám, ale určite nie na hlavnom štvorpruhovom ťahu. Obzlášť, ak jedna križovatka bude riadená CSS a druhá okružná, tzn. na svetelnej dostanú 2 pruhy zelenú, ale na okružnej sa všetci budú musieť zaradiť do jedného (v prípade bypassu do cca 1,5 pruhu).
Ďalšia vec je, že v Dopravnom genereli sa spomína na mnohých komunikáciach pokles dopravy, pričom v centre na nábreží sa pripravuje značná výstavba. Osobne si myslím, že obchvatu sa pripisuje až príliš veľký význam. Či budú tie okružné križovatky vyhovujúce si však nemyslím.
BTW, posudzovanie výkonnosti križovatky sa robí na 20 rokov dopredu. Okružná križovatka je (pri rovnomernom zaťažení vstupov) priepustná do cca 18000 vozidiel za 24 hodín. Už dnes je však na Hasičskej tých vozidiel v jednom smere 13000/24h. Síce By-Passy niečo pomôžu ale pri veľkom množstve ľavoodbočujúcich vozidiel (napr. z Hasičskej na most) je to nanič.
Inak: "Mesto Trenčín pripravuje nový vzhľad zastávok MHD"
"Tento postreh sa objavuje už v logu mesta Trenčín, kde je použitý v symbolike nielen dopravnej, ale aj historickej križovatky), využíva aj nový systém označenia zastávok MHD v meste. V ňom bude každá z troch dopravných zón označená inou farbou. Nové zastávky MHD budú mať nový dizajn vždy v jednej z troch farieb podľa toho, v ktorej dopravnej zóne sa nachádzajú."
"bude okružná pravdepodobne, ale to až po presune trate, keď nový hlavný ťah nepovedie už Hasičskou (súčasná 4 prúdovka), ale poza súčasnú trať na žel. most. Má to byť veľký kruháč, dvojprúdový, tak neviem..."
Pokial viem, tak urcite tam bude KO. Akurat komunikacia, ktora by mala viest "banoveckou" tratou by mala byt dvojprudova, ale jednosmerna (smer Banovce n/B.) a tah od cestneho mosta k H. Tatra bude tiez dvojprudovy, no v opacnom smere. Ibaze ked sa pozeram na nakres riesenia dopravy pri zjazde z cest. mosta, tak to velmi nesedi. V nevrhu je zapocitana aj jednosmerka okolo Auparku.
aha, tak traz i odpoviem konkrétne:
- Pred poľom: mal by byť kruháč, to je OK, tam štvoprúdovka začína,
- Billa: sú semafory, súčasná križovatka sa po zmene vedenia trate v oblúku na Sihoti presunie inde, takže tam asi nebude vôbec potom takéto križovanie.
- Tatra: bude okružná pravdepodobne, ale to až po presune trate, keď nový hlavný ťah nepovedie už Hasičskou (súčasná 4 prúdovka), ale poza súčasnú trať na žel. most. Má to byť veľký kruháč, dvojprúdový, tak neviem...
- Pod mostom: to isté čo Tatra.
- Súdna/K dolnej stanici: toto už je od minulého leta urobené, kruháčiky nie sú ? . Sú normálne semafory.
- Kaufland: áno, tam by mal byť kruháč. Je tam dnes jednoznačne vhodný, to mi ver. Ak sa spraví rovnako dobre ako pri MAXe, bude to super. Bude tam však v blízkosti aj JVO (juhovýchodný obchvat), takže uvidíme, či sa neurobí štvorprúdovo aj cesta medzi Kauflandom a kruháčom pod Juhom.
Z uvedeného však vidno, že žiadny kruháč na Električnej nebude, iba na jej koncoch pri Kauflande a terajšej najhoršej križovatke kniežaťa Pribinu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Spirits
"Tento postreh sa objavuje už v logu mesta Trenčín, kde je použitý v symbolike nielen dopravnej, ale aj historickej križovatky), využíva aj nový systém označenia zastávok MHD v meste. V ňom bude každá z troch dopravných zón označená inou farbou. Nové zastávky MHD budú mať nový dizajn vždy v jednej z troch farieb podľa toho, v ktorej dopravnej zóne sa nachádzajú."
Zdroj: http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000026345/Infoweb19.pdf (strana c. 2)