Reply on: Valec #2712:
Nie som dopravny inzinier, no co sa tyka kruhovych krizovatiek ma asi pred 2 tyzdnami zaujal clanok v americkom TIME prave o kladnych strankach tychto realizaciach. Zobrali si na "musku" tusim Indianu, kde sa nad takto upravenymi krizovatkami doslova dusovali. Ako priklad uviedli aj Francuzko (a ak sa nemylim, je tam cca 16tis takychto krizovatiek). Hladal som ten clanok na nete, ale nejak som sa nedoklikal. Ak by si mal zaujem, mozem ho odfotit a poslat Ti do mailu niekedy na buduci tyzden, kedze ho mam doma.BTW: 43 percentna uspora paliva oproti svetelnej krizovatke. No to je udaj prave z TIME-u. U nas to moze byt menej, kedze kym sa im tie ich tazke kravy rozbehnu....no aj tak ide o usporu paliva a mensia miera zatazenia pre prirodu! To, ze vodic nemusi castokrat zastavit a znovu sa rozbehnut je velke plus (mozno akurat v spicke by sa dalo trochu polemizovat, ale to moze byt aj nevhodnym trasovanim jednotlivych nosnych tahov). Toto si uvedomili aj dvaja prepravcovia v Manchestery, kde su vsetky zastavky LEN a LEN na znamenie....ale to len tak mimochodom.
draxter